Nokka-akseli ja kansi ( KYSYMYS-Kiire)
Nokka-akseli ja kansi ( KYSYMYS-Kiire)
Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?
Viimeksi muokannut Mik_, 13 Elo 2005 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nokka-akseli ja kansi
Mik_ kirjoitti:Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?
kannataa kannataa
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=496
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?
kaikki on niin suhteellista käytettävissä olevan rahan määrään,kyllä kunnon porttauksella ja isommilla venttiileillä saa tehoa jo huomattavasti enemmän kuin vakiokannella mutta täytyy muistaa että pelkkä kannen teko ei tuo ehkä haluttua tulosta,voi tietyillä alueilla tuntua hieman voimakkaammalta mutta kaikki muut komponentit mitkä säätelevät koneesta irti saatavaa tehoa täytyy myös rakentaa vastaamaan kasvanutta moottorin hyötysuhdetta.eli lisää seosta ,keveempiä osia,kiillotusta,pakosarjaa,nokkakselia..martikainen kirjoitti:Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?
irc voicecoil
Mitenhän nuo jakomerkit saatu kohalleen kun vaihettu 1.8 ohc:hen 1.6 taunuksen kansi...heittää väkisin puolella hampaalla,eli kampiakselin merkki sattus keskelle ja nokkapyörän kohdalleen mut sit ei käy,yhen hampaan myöhäselle ni,yläpuoli kohallaan ja alapää heittää sit taas, tollei saa jotenki käyntii,mut pitäskö sit säätää vaan sytkällä kohdalleen? on meinaa iha vitu myöhäsellään...
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Joskus kun vaihtelin hihnaa ni meni kyl aika pahasti pieleen. Oli 4 tai 5 hammasta pielessä se jako eikä lähteny käyntiin tavallisesti starttailemalla. Sit painoin kaasun pohjaan ni starttas ja kyl muuten pysy käynnissäBootsi kirjoitti:Tuolla puolen hampaan heitolla ei hirveitä eroja saa jos kyseessä on ihan vakio kone muuten.
Lähtee käyntiin vaikka olis parikin hammasta nokan ajoitus pielessä. 8)



-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohc
kyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta. 


No Jos kone muuten hyvässä kunnossa,ei siis väljä,niin saattaa muutama lisäheppa tulla,mulla ainakin alavääntö parani,vaikkei tuplia ookkaan mut putki on ite tehty vähän järeemmästä,ja weberi kiinni..riippuu tietysti säädöistäkin,mutta kyl se vähän tekohengittää sierraa...Oxidius kirjoitti:jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohckyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt