
Sierran kytkinvaijeri
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Maalis 2012 15:44
Sierran kytkinvaijeri
Meinasin että vaihdampa kytkinvaijerin pika pikaa... Kaikki män hyvin mut poljin on aivan tunnoton ja tuntuu että se ei säädy... Voikohan olla että säätö ei riitä jos kytkin on niin loppu? Help me...! 

Re: Sierran kytkinvaijeri
Se säätösysteemikin voi olla rikki. Kun kurkkaat sinne koetaulun alle kytkinpolkimen päähän niin hokaat kyllä kuinka sen pitäis toimia.
Uusia on saanu foordilta, eikä ole edes kovin kallis. Pitää vaan sen verran kurkata että näkee minkä värinen se on.
Uusia on saanu foordilta, eikä ole edes kovin kallis. Pitää vaan sen verran kurkata että näkee minkä värinen se on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kytkinvaijeri
Niitä sierran kytkinvaijereita on muuten sitten eri pitusina, tuli joskus huomattuu moinen ilmiö...
Re: Sierran kytkinvaijeri
Eli pitäis kytkinvaijeri saada Dohci Sierraan (vm.93), vaan on niin montaa eri kokoa myynnis ettei tiedä mikähä se ois. Motonetti ei myy ollenkaa kyseiseen malliin, eikä Ford alkuperäisosien myyjä Hepetrading.
Ite yritin kyllä vanhaa vaijeria mittoa, mutten oikee saa mitenkää mitattua siitä sen mittasta mitä on myynnissä.
Kokemusta senverran tämän suunnan varaosamyyjistä, että sieltä ei ainakaa oikeaa ekalla kerralla saa, niin ajattelin täältä kysästä.
Osaisko joku heittää että minkähä pituinen vaijeri sinne nyt kuuluis "kirjan" mukaan..
Ite yritin kyllä vanhaa vaijeria mittoa, mutten oikee saa mitenkää mitattua siitä sen mittasta mitä on myynnissä.
Kokemusta senverran tämän suunnan varaosamyyjistä, että sieltä ei ainakaa oikeaa ekalla kerralla saa, niin ajattelin täältä kysästä.
Osaisko joku heittää että minkähä pituinen vaijeri sinne nyt kuuluis "kirjan" mukaan..
Sierra 2.0i DOHC -91
Sierra 2.0iS DOHC -93
Sierra 2.0iS DOHC -93
Re: Sierran kytkinvaijeri
Mun mielestä tämä Motonetin teksti:
"Kytkinvaijeri Sierra 90->
Sopivuudet:
- 1,6-2,0 6.89->93 (ei 2,0-DOCH)" on siinä mielessä kummallinen, koska silloin ei enää ollu 2,0:a muita ku Dockkeja, sen enempää asiaa tietämättä, mitäköhän merkkiliike tarjoaa ?
"Kytkinvaijeri Sierra 90->
Sopivuudet:
- 1,6-2,0 6.89->93 (ei 2,0-DOCH)" on siinä mielessä kummallinen, koska silloin ei enää ollu 2,0:a muita ku Dockkeja, sen enempää asiaa tietämättä, mitäköhän merkkiliike tarjoaa ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran kytkinvaijeri
Selvittäiskö hakua jos hakisitte täältä osanumeron ja vaikka netistä osaa hakemaan.
http://eucatparts.com
http://eucatparts.com
Mondeo -09 2.5T


Re: Sierran kytkinvaijeri
Mutta kahta eri DOHCia oli. Eli voisiko tarkoittaa ettei käy kaasarimalliin.tursas kirjoitti:Mun mielestä tämä Motonetin teksti:
"Kytkinvaijeri Sierra 90->
Sopivuudet:
- 1,6-2,0 6.89->93 (ei 2,0-DOCH)" on siinä mielessä kummallinen, koska silloin ei enää ollu 2,0:a muita ku Dockkeja, sen enempää asiaa tietämättä, mitäköhän merkkiliike tarjoaa ?
Re: Sierran kytkinvaijeri
Mun mielestä sillä vaijerin kokonaispituudella ei ole merkitystä vaan sillä paljonko siinä on sitä löysää osaa ja se taas riippuu siitä minkä kokoinen se automaattinen kiristyssysteemi/ratas on halkaisijaltaan. Ostaisin pari vaihtoehtoa, irrottaisin vanhan ja vertailisin niitä sitten kännyssä. Ero mun mielestä oli siinä, onko se neli- vai viisvaihteinen. Mutta niinkuin kantapään kautta on tullut opiskeltua, että jos kytkin on loppu vaijerin vaihto ei auta. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran kytkinvaijeri
Ite en oo ikinä vaihtanu kytkinvarppia sierraan. Kun kytkin yhtäkkiä katoaa, niin vika on ollu joko automaattisäädössä, tai sitten silmälaakerissa.
Toki vanheneehan nämäkin kokoajan, joten kai uusiakin vikojakin voi tulla kokoajan. Mutta jos poljin ei liikuta varppia laatikonpääs, niin ekana sen automaattisäädön tarkistus. Jos taas liikuttaa, ja kytkin tuntuu normaalilta, mutta ei vaan irrota, niin todennäköisesti silmälaakeri on hirttäny kiinni, ja kampiakseli on yhtä puuta kytkinakselin kanssa.
Automaatti säätö poistaa vain löysät varpista, joten jos kytkin luistaa niin todennäköisesti levy on loppu tai kytkinakselin stefa vuotaa öljyä kytkimen väliin. Kampiakselin stefasta ei pääse merkittävästi öljyä kytkimelle, koska vauhtipyörä heittää pyöriessään öljyn pois, ennen kuin se pääsee toiselle puolelle.
Kerroin vaan siksi ettei kannata ekana varppia ostaa, jos ei oo 100% varma mikä on vikana.
Toki vanheneehan nämäkin kokoajan, joten kai uusiakin vikojakin voi tulla kokoajan. Mutta jos poljin ei liikuta varppia laatikonpääs, niin ekana sen automaattisäädön tarkistus. Jos taas liikuttaa, ja kytkin tuntuu normaalilta, mutta ei vaan irrota, niin todennäköisesti silmälaakeri on hirttäny kiinni, ja kampiakseli on yhtä puuta kytkinakselin kanssa.
Automaatti säätö poistaa vain löysät varpista, joten jos kytkin luistaa niin todennäköisesti levy on loppu tai kytkinakselin stefa vuotaa öljyä kytkimen väliin. Kampiakselin stefasta ei pääse merkittävästi öljyä kytkimelle, koska vauhtipyörä heittää pyöriessään öljyn pois, ennen kuin se pääsee toiselle puolelle.
Kerroin vaan siksi ettei kannata ekana varppia ostaa, jos ei oo 100% varma mikä on vikana.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kytkinvaijeri
Elikkäs mulla on sitten juuri se silmälaakerivika mitä oon epäillykkin kun kytkin ei meinaa irrottaa ei millään,väärää öljyäkin on jo epäilty että ois GL5 tullu laitettua?
Semmonen ilmiö on että kovalla pakkasella kyllä irrottaa,no ei auta muu kuin ottaa loota pois...
Niin ja automaattisäätö ON kunnossa
Semmonen ilmiö on että kovalla pakkasella kyllä irrottaa,no ei auta muu kuin ottaa loota pois...
Niin ja automaattisäätö ON kunnossa