Lohkolämmitin ei kestä
Lohkolämmitin ei kestä
Olen vaihtanut tälle talvelle jo kolme lokilämppäriä ja jokainen palanut samantien. Onko kellään ollut nuitten defan lämppärien kanssa samanlaista ongelmaa ja jos on niin mikä on ollut vikana.
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Ilmaan, ja vedenkiertoon liittyviä ongelmia voi olla.
Säteily-, letku-, vai lohkolämmitin?
Mikä auto ja mikä moottori?
Säteily-, letku-, vai lohkolämmitin?
Mikä auto ja mikä moottori?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Lohkolämmitin 2.0 bensa duratec vm, 2001 farmari mondeo automaattilaatikolla
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Omituista. Melkeinpä olisin jo vannonut että huonosti asennettu letkulämmitin kun noin hajoilee, mutta ei sitten.
Ei ole mulla noissa muuta vikaa tullu vastaan, kuin että alkaa jossain välissä vuotamaan, sekä Defat että Calixit. Sen itse vastuksen kyllä pitäis kestää kunhan nestettä vain on takana tarpeeksi. Kuivana se kyllä kärvähtää saman tien.
Johdot on varmasti kaikki ehjät?
Ei ole mulla noissa muuta vikaa tullu vastaan, kuin että alkaa jossain välissä vuotamaan, sekä Defat että Calixit. Sen itse vastuksen kyllä pitäis kestää kunhan nestettä vain on takana tarpeeksi. Kuivana se kyllä kärvähtää saman tien.
Johdot on varmasti kaikki ehjät?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Johdot kyllä toimii kun sisätilan lämppäri pelaa aivan oikealla lailla. Ilmauksesta en tosin tiedä mutta jokaisella kerralla olen ajanut muutaman päivän ennenkuin olen laittanut johdon kiinni joten luulisi että ilmatkin olisi tullut pois järjestelmästä. Tosin mitään muuta ilmausta en ole sitten suorittanut.
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Jos vertaa ranskalaisiin tai bemariin, niin nämä bensa mk3:set ilmaantuu lähes itsestään. Kunhan hyttiin tulee lämmintä niin pitäis olla ok sen puolesta.
Ekana mä silti katsoisin sitä liitintä mikä tökätään lohkolämppäriin kiinni, sehän on aika kuumassakin paikassa siellä pakosarjan alla. Defalta kyllä saa siihen sellaista lämmöneristys sukkaa, mikä surrataan rautalangoilla kiinni johdon päälle, ellei siinä jo ole.
Lohkolämppärillehän menee oma johto haarakappaleesta, joten sisäpuhallin toimii ok, vaikkei tuo lohkolämppärin liitos yhdistäisikkään kunnolla.
Jos se on ehjä niin en osaa auttaa enempää.
Ekana mä silti katsoisin sitä liitintä mikä tökätään lohkolämppäriin kiinni, sehän on aika kuumassakin paikassa siellä pakosarjan alla. Defalta kyllä saa siihen sellaista lämmöneristys sukkaa, mikä surrataan rautalangoilla kiinni johdon päälle, ellei siinä jo ole.
Lohkolämppärillehän menee oma johto haarakappaleesta, joten sisäpuhallin toimii ok, vaikkei tuo lohkolämppärin liitos yhdistäisikkään kunnolla.
Jos se on ehjä niin en osaa auttaa enempää.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Onko oikean tyyppinen lämmitin eli mihin se asennetaan tuossa?
Itsellä 2.3 duratec ja Calix:n 1000W lämmitin letkussa nyt 3 vai 4 talvi menossa ja toimii edelleen.
Sisälämppäriä ei ole vielä.
Itsellä 2.3 duratec ja Calix:n 1000W lämmitin letkussa nyt 3 vai 4 talvi menossa ja toimii edelleen.
Sisälämppäriä ei ole vielä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Alkuperäinen lämmitin oli vasemmalla puolella moottoria pakosarjan vieressä. Siihen samaan reikään on sitten asennettu minun aikana jo kolme tuliterää vastusta ja jokainen on palanut ensimmäisellä lämmitys kerralla. Johdot olen mitannut yleismittarilla ja käsittääkseni ne toimii oikein. Kaikki vastukset on palanut samasta kohtaa eli sieltä lohkoon kierrettävän pultin sisältä minkä läpi vastus menee.
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Vaikuttas että se vastuksen kiinnityspultti osuu vastukseen ja aiheuttaa ylilämpenemisen. Onko vastukset kiinnitetty ja kiristetty valmistajan ohjeiden mukaan.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Lohkolämmitin ei kestä
Uudemmat ilmataan alipaineella niin ettei siellä lähellä lohkolämppäriä ole ilmataskua...pari ilmauskertaa ja sitten ajoa kunnes ei enää syö nestettä reservistä eli siitä säiliöstä alle min-merkin. Itsestään ilmautuminen kestää muuten aika kauan ja ennen kuin käytät lohkolämmitintä niin se on ajettava pari kertaa kunnolla lämpöseksi eli niin että lämppäristäkin tulee ihan oikeasti kuumaa ilmaa kun sen laittaa täysille ja ylävesiletku on kunnolla lämpönen. Sit antaa kiertää jonkin aikaa. Ja varmista, että sun jäähdytysnestekierron nesteen sekotussuhde on oikea (40-60% glykolia ja se toinen puoli vettä, suositeltu on 48-50% Ford-speksin raakaa kamaa ja loput vettä). Meillä on kaks kertaa palanu tiivisteet sillä tavalla, että lämpönen kone on laitettu parkissa tolppaan ja se on kiehauttanu nesteet, mutta sillon ei ole vielä vastus palanut.
Linkki liittyy https://www.youtube.com/watch?v=cY5LqHWjB74
Linkki liittyy https://www.youtube.com/watch?v=cY5LqHWjB74
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford