sierran lämmityslaitteen puhdistus
sierran lämmityslaitteen puhdistus
Olisikos hyviä konsteja jolla saisi lämppärinkennon vesikanavia puhtaaksi ilman että purkaa kennoa pois?kun ongelma on ettei tule kuin kädenlämpöistä ilmaa tupaan.kone ja letkut kyllä lämpiää kuumaksi asti kun termari vaihdettu pari talvea sitten.mutta epäilys on ettei kennossa kierrä kunnolla vesi eikä ensimmäisenä kehtais kennoa purkaa pois
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus
Ryöstän topikkia ku niin lähellä omaa aihetta.. Elikkäs ohc ja haaleaa tulee itelläkin kabiinii.. Mitä yritin tunnustella lämppärin letkuja niin tuntus että apparin puolella ei olis ees vettä letkussa.. Missä vika? Kuskin puoli oli lämmin ja puristellessa tuntu lämpimältä..
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41
Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus
Noi lämppärinkennon propleemat on aika yleisiä Dohc Sierroissa .Niissä on alumiinikennoja kun kannetkin on Dohc:ssa alumiinia.Ohc koneissa sitten kuparia lämppärinkennot ja kannet valurautaa.
Uusin omaani (Dohc vm.92) lämppärinkennon 6.12 .Ensiksikin tarjontaa kennoissa on runsaasti.Hinta haarukka on nettikaupoissa 20-100 euroa.Päädyin sakasalaiseen muutamankympin laitteeseen.
Purku ja kasastyö kaverin kanssa vei ilman taukoja neljä tuntia.Nyt puhaltaa lämmintä.
PS.Muista laittaa vesipumpulta tuleva letku, joka kiertää moottorin , lämppärin kennonnoston alempaan putkeen.Näin säilyy nesteen oikea kiertosuunta.
Uusin omaani (Dohc vm.92) lämppärinkennon 6.12 .Ensiksikin tarjontaa kennoissa on runsaasti.Hinta haarukka on nettikaupoissa 20-100 euroa.Päädyin sakasalaiseen muutamankympin laitteeseen.
Purku ja kasastyö kaverin kanssa vei ilman taukoja neljä tuntia.Nyt puhaltaa lämmintä.
PS.Muista laittaa vesipumpulta tuleva letku, joka kiertää moottorin , lämppärin kennonnoston alempaan putkeen.Näin säilyy nesteen oikea kiertosuunta.
Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus
Noita on putsattu silleen että on laitettu hanasta menemään vettä kennon läpi.
Ohc:ssä oon laittanu imusarjasta tulevan letkun alimpaan ja vesipumppuun menevän ylimpään. Ei jää ilmaa kennoon, kun vesi kiertää alhaalta ylöspäin.
Ohc:ssä oon laittanu imusarjasta tulevan letkun alimpaan ja vesipumppuun menevän ylimpään. Ei jää ilmaa kennoon, kun vesi kiertää alhaalta ylöspäin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: sierran lämmityslaitteen puhdistus
Topicin ekoille postaajille suosittelisin kyllä vaihtamaan sen kennon. Vaikka sen saisikin puhtaaksi, se alkaa ennen pitkää vuotamaan olettaen ettei ole aiemmin uusittu, ja sitten onkin vasta lasit huurussa.. Kojelaudan alaosa pitää purkaa, ja lämmityslaitteen mutterit auki pitkällä jatkolla toinen tais vaatia niveljatkon, ahdasta kun on, sen jälkeen sitä laitetta saakin nitkautetta sen verta kauemmas tulipellistä, että kennon saa vetäistyä irti. Tein itse pari vuotta sitten tuon kylmässä tallissa. Vähän se vaatii notkeutta ja kurottelua 180cm/95kg mittaiselta, muttei tekemätön paikka läheskään.
http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica13.htm
Tuossa linkissä stooria vaihdosta lisää. Aukeaa ainakin Firefox-selaimella ihan vasenta klikkaamalla
http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica13.htm
Tuossa linkissä stooria vaihdosta lisää. Aukeaa ainakin Firefox-selaimella ihan vasenta klikkaamalla

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER