Ostin otsikon mukaisen auton, manuaali vaihteistolla.
Onko normaalia että alle kahdentuhannen kierroksen ei tapahdu juuri mitään? Eli jos vaihtaa kakkoselle vaikka niin että kierrokset ovat alhaalla niin ei vaan väännä
juuri yhtään, sitten kun menee yli 2000 kiekan niin tulee nykäisy ja vääntöä tuntuu olevan mukavasti...
Mondeo -08 2.0 Tdci
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Enpäs tiedä millainen ahdin näissä mahtaa olla, mutta kuulostas kovasti että ne siivet ei pääse liikkumaan kunnolla pakopesän puolella. Tullut ns. juuttuva siipinen ahdin..
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Kylmänä varsinkaan ei vetoja ollenkaan ja vähän meinaa nykiä myös,
2000 jälkeen kyllä pelaa normisti.
2000 jälkeen kyllä pelaa normisti.
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Taitaa olla ominaisuus...
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
kyllä siä pitäis vääntö alkaa jo alle 1500rpm joten mahdollisesti turbon siivet jumis...
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Ite ostin juuri -08 1.8 tdci:n 125hp version, ainakin tuossa vääntö tulee tasaiseen jo alle 1500 lähtien. Näissä taitaa olla joku Garretin GT sarjan muuttuva geometrinen ahdin. Vähänkään jos saa jäähdytysnestettä niin vnt:n siivet jumii. En tiedä kummin päin näissä vnt:n ohjaus menee, VAG konsernin vehkeissä ahtaa yli ja siitä johtuen limp mode päälle jonka jälkeen tehot hukassa.Riku47 kirjoitti:Ostin otsikon mukaisen auton, manuaali vaihteistolla.
Onko normaalia että alle kahdentuhannen kierroksen ei tapahdu juuri mitään? Eli jos vaihtaa kakkoselle vaikka niin että kierrokset ovat alhaalla niin ei vaan väännä
juuri yhtään, sitten kun menee yli 2000 kiekan niin tulee nykäisy ja vääntöä tuntuu olevan mukavasti...
It's not so easy if you don't know what you are doing...
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Re: Mondeo -08 2.0 Tdci
Moro,
Veto pitäisi alkaa 1500:sta kierroksesta. Minulla ajoittaista vedon puutetta aiheutti jumittava EGR. Minulla tuo on ollut tulpattuna nyt vuoden verran ilman vikavaloja, vaikka sellaisia odotin. Metallinen putki tulee koneen yli testaa laittamalla tulppa putken laipan väliin.
-Marko
Veto pitäisi alkaa 1500:sta kierroksesta. Minulla ajoittaista vedon puutetta aiheutti jumittava EGR. Minulla tuo on ollut tulpattuna nyt vuoden verran ilman vikavaloja, vaikka sellaisia odotin. Metallinen putki tulee koneen yli testaa laittamalla tulppa putken laipan väliin.
-Marko