Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Mondeo meni uudelle omistajalle ja otin siitä Eberin pois ja ajattelin laittaa sen uuteen autoon, onnistuuko vai onko luvassa ongelmia?
Eikö nuo ole vähän merkki rakkaita ja osana auton sähköjärjestelmää? Joku kytkentä opus olisi aika kivajuttu jo jollain olisi?
Eikö nuo ole vähän merkki rakkaita ja osana auton sähköjärjestelmää? Joku kytkentä opus olisi aika kivajuttu jo jollain olisi?
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Kuten kaikki autotyöt: onnistuu, jos on tietotaito ja kaikki tarvittavat komponentit. Mietittävää: mistä kannattaa ( pitää ) maksaa ja missä vaiheessa? 

Torque Vectoring Control
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Pahasti pelkään että on väyläohjattu...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Samaa itsekkin vähän pelkään, perskule sentään
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Toiset aivot päätyyn niin toimii... tai jos löytyy kellokytkin niin silloin ehkä voi saada toimimaan
"harder" is not a very good safeword
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Minikello löytyy kyllä. Laitoin sen tänään työpöydälle ja koitan saada jotain selkoa niistä johdoista?
Suurinosa on ihan simppeliä, Eberiltä lähtee pistoke Tänne:

Ohjainyksiköstä menee polttoainepumpulle, kellolle, akulle, puhaltimenmoottorille.
Pistokkeesta haarautuu nippujohtoja, jotka meni jonnekkin auton johtonippuihin ja ne sai kätevästi irti sivuleikkureilla.....
Eli viisijohtoa
1.sini/valkoinen
2.Punainen
3.Ruskea
4.Lila
5.siniharmaa

Suurinosa on ihan simppeliä, Eberiltä lähtee pistoke Tänne:

Ohjainyksiköstä menee polttoainepumpulle, kellolle, akulle, puhaltimenmoottorille.
Pistokkeesta haarautuu nippujohtoja, jotka meni jonnekkin auton johtonippuihin ja ne sai kätevästi irti sivuleikkureilla.....
Eli viisijohtoa
1.sini/valkoinen
2.Punainen
3.Ruskea
4.Lila
5.siniharmaa

-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22 Huhti 2012 14:17
- Paikkakunta: Tampere
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Tossa olis vähä lainatekstiä jos olis apuja. Autossa on siis tehdasasenteinen Eberi CAN-väyläohjauksella? Voi hyvinkin olla niin, että laitetta ei saa analogiohjauksella käyntiin vaikka ohjainlaitteen pääliittimen johtosarjasta löytyisi oikea johto. WZ-malleissa on valmistajakohtaisia ohjelmistoja, joissain analogiohjaus (+12v syöttö) toimii, useimmiten CAN-väylälaitteissa ei ko. ohjausta ole.
Voit vaihtaa tilalle pienellä johtosarjakikkailulla yms D5WS-mallin ohjainlaitteen, mutta joudut purkamaan lämmittimen ja tarkistamaan pari juttua (puhallinmoottorin osanumero sekä se onko kyseessä polttoaineen hajoitinsihdilla vai ilman varustettu lämmitin). Ohjainlaitteen vaihdolla toki menetät automaattisen lämmitystoiminnon.
Lisäksi vielä yksi juttu. Mitään käyttölaitetta (ajastinkello,kaukosäätimen vastaanotinyksikkö, GSM-vastaanotinyksikkö) ei saa liittää suoraan lämmittimen käynnistysjohdosta ohjaamaan releitä tai mitään muutakaan komponenttia joka ottaa virtaa. Käyttölaitteen virtapiirit eivät kestä ko. kuormitusta.
Jos haluaa ohjata esim relettä joka käynnistää kiertovesipumpun tai sisäpuhalluksen tms, pitää käyttää vahvistinrelettä, jossa 85+86 navat on korvattu mikropiiriohjauksella joka ohjaa releen vetokelaa. Tälläinen löytyy mm. Webastolta, osanumero on Kahalta KW1319750A, hinta 35,30€.
Voit vaihtaa tilalle pienellä johtosarjakikkailulla yms D5WS-mallin ohjainlaitteen, mutta joudut purkamaan lämmittimen ja tarkistamaan pari juttua (puhallinmoottorin osanumero sekä se onko kyseessä polttoaineen hajoitinsihdilla vai ilman varustettu lämmitin). Ohjainlaitteen vaihdolla toki menetät automaattisen lämmitystoiminnon.
Lisäksi vielä yksi juttu. Mitään käyttölaitetta (ajastinkello,kaukosäätimen vastaanotinyksikkö, GSM-vastaanotinyksikkö) ei saa liittää suoraan lämmittimen käynnistysjohdosta ohjaamaan releitä tai mitään muutakaan komponenttia joka ottaa virtaa. Käyttölaitteen virtapiirit eivät kestä ko. kuormitusta.
Jos haluaa ohjata esim relettä joka käynnistää kiertovesipumpun tai sisäpuhalluksen tms, pitää käyttää vahvistinrelettä, jossa 85+86 navat on korvattu mikropiiriohjauksella joka ohjaa releen vetokelaa. Tälläinen löytyy mm. Webastolta, osanumero on Kahalta KW1319750A, hinta 35,30€.
Re: Eber D5W Z Mondeosta Volvoon? Onnistuuko?
Kiitoksia. Katsotaan miten käy?