Antaa seuraavanlaisia jännitteitä (kuvat eri autoista)

EGR-solenoidin 2 puolelle tulee reilu 12v, vasemmalle puolelle n. 4.5v. Paikallaan kierrättäessä vasemmanpuoleisen johdon voltit kävi 0-12v välillä ja laski takas 4.5v:een.
https://www.youtube.com/watch?v=C6fL_dFy_us Jos oikein tajusin niin ton videon mukaan virrat pois päältä pitäis antaa 2x12v, virrat päällä 12v/0v ?

EGR-venttiilin päällä olevasta liittimestä tulee vasemmalta lähtien:
1. Antaa lähes aina 1.6v. Kierrätin paikallaan jollon voltit heitti jonkun verran jonka jälkeen tippu vähän n. 0.9volttiin. Uudestaan kierrätys --> takaisin 1.6v. Ainut johto mistä mitattu kierrättäessä arvo.
2. Muistaakseni n. 0.1v
3. Jatkuva n. 5v
PItäisikö 1. johdon antaa jännitettä rasituksen mukaan? Jossain nähnyt videoita jossa jännite ton 0.9v ja kaasuttaessa nostaa jännitettä lähes 5volttiin riippuen autosta, mutta onko tuo sama johto?
-Onko jollain kokemusta mihin tuo koodi viittaa fordissa, tai miten tuo suomennetaan? Mikä johdoista on ja mikä jännite tossa "Circuit A":ssa pitäis olla? Kone ei saa tietoa missä asennossa EGR- venttiili on vai ? Tiiän kyllä että voi viitata EGR- venttiiliin, -solenoidiin, DPFE- sensoriin, johduksiin, MAP-anturiin jne, mutta mitä noista sulkee pois se että antaa pelkästään ton yhden vikakoodin?
-Mistä sitä vikaa nyt kannattaa lähteä ekana hakemaan kun ei viitti summassa alkaa vaihtamaan osia? Jos tuo video pitää paikkaansa niin ite lähtisin vaihtamaan EGR- solenoidia uuteen?
Ehdotuksia ja arvoja joita noista johdoista oikeasti pitäis saada ulos otetaan vastaan, ja mulla on mahdollista mitata arvoja muualtakin jos jollain jotain tulee mieleen. Tässä vaiheessa ei oo tehty muita korjausyrityksiä kuin käytetty liittimet irti ja putsattu sekä katottu ettei EGR:n alipaineletkut vuoda.