EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Onko muille tuttu herja kojetaulussa tämä EAC FAIL? Meillä Fiesta tekee silloin tällöin häiriön. Veto häviää, tai ei meinaa käynnistyä. Nollaantuu, kun sammuttaa, ja starttaa uudestaan, jolloin taas käyttäytyy normaalisti. Uusi akku laitettu, joten akusta ei johdu. Ohjekirja viittaa akkuun tai elektroniseen kaasupoljinvikaan.
Onko kellään kokemusta tällaisesta viasta?
Lähinnä siksi utelen, että jos vien huoltoon, onko varmaa, että vika löytyy ja tulee korjatuksi? Ettei vaan alkaisi arpapeli, ja aletaan vaihdella komponentteja summamutikassa ja periaatteella "toivotaan parasta"
Onko kellään kokemusta tällaisesta viasta?
Lähinnä siksi utelen, että jos vien huoltoon, onko varmaa, että vika löytyy ja tulee korjatuksi? Ettei vaan alkaisi arpapeli, ja aletaan vaihdella komponentteja summamutikassa ja periaatteella "toivotaan parasta"
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Autetaan nyt miestä mäessä.
Kyllä tuo viittaa sähköiseen kaasupolkimen vikaan. Jos saat tarkempaa koodia ulos niin voit katsoa täältä onko mitään apua itselle.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=89671
Vika on tyypillinen tuossa korimallissa ja ford tietää varmasti mikä tuossa on hajalla.
Kyllä tuo viittaa sähköiseen kaasupolkimen vikaan. Jos saat tarkempaa koodia ulos niin voit katsoa täältä onko mitään apua itselle.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=89671
Vika on tyypillinen tuossa korimallissa ja ford tietää varmasti mikä tuossa on hajalla.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Mites tämä tapaus korjaantui?
Tänään alkoi rouvan samanlainen kippo kenkkuileen niin kuin topicin aloittajalla.
Mietin vain haenko uuden akun(ei tietoa kuinka vanha) vai kyselenkö Levorannalta kaasupoljinta.
Jos tuo kaasupoljin täytyy vaihtaa, niin viitsisikö joku kertoa miten se vaihdetaan ja täytyykö auto käyttää piuhan päässä sen jälkeen?
Tänään alkoi rouvan samanlainen kippo kenkkuileen niin kuin topicin aloittajalla.
Mietin vain haenko uuden akun(ei tietoa kuinka vanha) vai kyselenkö Levorannalta kaasupoljinta.
Jos tuo kaasupoljin täytyy vaihtaa, niin viitsisikö joku kertoa miten se vaihdetaan ja täytyykö auto käyttää piuhan päässä sen jälkeen?
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Ja tämä humppa jatkuu taas!
Oli seuraavat vikakoodit,
P0171= system too lean (bank 1)
P2100= throttle actuator ctrl motor circ/open
P2176= throttle actuator ctrl sys-idle pos/not learned
Poistin koodit ja kun virrat laitoin uudestaan, niin tuli tuo P2100 takas.
Tarvisiko tuohon nyt hakea kaasupoljin ja putsailla kaasuläppä vai mitä?
Ja vaatiiko nuo sopeutusta tietokoneella vai hakeeko itse paikat?
Oli seuraavat vikakoodit,
P0171= system too lean (bank 1)
P2100= throttle actuator ctrl motor circ/open
P2176= throttle actuator ctrl sys-idle pos/not learned
Poistin koodit ja kun virrat laitoin uudestaan, niin tuli tuo P2100 takas.
Tarvisiko tuohon nyt hakea kaasupoljin ja putsailla kaasuläppä vai mitä?
Ja vaatiiko nuo sopeutusta tietokoneella vai hakeeko itse paikat?
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Kaasupoljin vaihdettu, mutta vika päällä edelleen!
Täällä ei ilmeisesti ole kenelläkään ollut vastaavaa vikaa tai sitten ei ole saanut korjattua?!

Täällä ei ilmeisesti ole kenelläkään ollut vastaavaa vikaa tai sitten ei ole saanut korjattua?!
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Jos kerran poljin jo vaihdettu, niin luultavasti likainen/viallinen kaasuläppä. Itsellä sama jumppa viime syksynä. Kaasuläpän puhdistus auttoi hetken, mutta vika palasi.
Ostin uuden kaasuläpän ja vika lähti. Homma on helppo itsekkin tehdä. Ilmaputki irti, sähköpistoke pois ja 4 pulttia auki, niin palikka on kädessä.
Ennen läpän irroitusta on hyvä irroittaa akunkenkä ja antaa auton olla n.15 min rauhassa. Ecu "oppii" itse uuden kaasuläpän, joten mitään ohjelmointia ei tarvitse. Itse jouduin ajelemaan noin 300km, että auto toimi kuin ennen.
Toivotytavasti tästä oli edes jotain hyötyä.
Ostin uuden kaasuläpän ja vika lähti. Homma on helppo itsekkin tehdä. Ilmaputki irti, sähköpistoke pois ja 4 pulttia auki, niin palikka on kädessä.
Ennen läpän irroitusta on hyvä irroittaa akunkenkä ja antaa auton olla n.15 min rauhassa. Ecu "oppii" itse uuden kaasuläpän, joten mitään ohjelmointia ei tarvitse. Itse jouduin ajelemaan noin 300km, että auto toimi kuin ennen.
Toivotytavasti tästä oli edes jotain hyötyä.
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Iso kiitos!
Vaihdoin juuri uuden kaasuläppäkotelon, mutta käynnistäessä humppa jatkui!
Mietinkin, että tarviiko sopeuttaa vai oppiiko itse!?
Vähän aikaa annoin käydä ja koitin kaasua painella, mutta kierroksia ei kunnolla nosta ja myös seilaa.
Tehdyt hommat on,
-uudet tulpat ja johdot
-uusi puola
-uusi akku
-kaasupoljin n.115tkm ajetusta autosta
-laturi n.40tkm ajetusta autosta(huomattiin että ei ladannut)
-kaasuläppäkotelo( muutama tuhat ajetusta autosta)
-liittimiä irroiteltu ja ruiskuteltu wd-40
Vaihdoin juuri uuden kaasuläppäkotelon, mutta käynnistäessä humppa jatkui!
Mietinkin, että tarviiko sopeuttaa vai oppiiko itse!?
Vähän aikaa annoin käydä ja koitin kaasua painella, mutta kierroksia ei kunnolla nosta ja myös seilaa.
Tehdyt hommat on,
-uudet tulpat ja johdot
-uusi puola
-uusi akku
-kaasupoljin n.115tkm ajetusta autosta
-laturi n.40tkm ajetusta autosta(huomattiin että ei ladannut)
-kaasuläppäkotelo( muutama tuhat ajetusta autosta)
-liittimiä irroiteltu ja ruiskuteltu wd-40
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Nyt siis vilkuttaa eacfail ja testeri näyttää
P2176 throttle actuator
Ctrl sys-idle pos
Not learned
P2176 throttle actuator
Ctrl sys-idle pos
Not learned
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Ja tässä nyt moneen kertaan olen kuitannut vikakoodin ja aina pomppaa sama koodi ja humppaa kierroksia. Eikä anna kaasupohjassa kuin 2500 kierrosta.
Joten täytyykö tuon nyt vain käydä tuossa vai täytyykö jonku käydä kunnon testerin kanssa?
Joten täytyykö tuon nyt vain käydä tuossa vai täytyykö jonku käydä kunnon testerin kanssa?
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Ohjausboksin vaihdolla on porukat selvinneet tosta EAC faillista.
Mondeo -09 2.5T


Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Saisinko pienen tarkennuksen! 

Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Netissä joukot kirjoitelivat ohjausboksista, olisko se ecu.
Mondeo -09 2.5T


- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Itse kun vaihdoin kaasuläppäkotelon 05 Focukseen niin Haynesin kirjassa käskettiin vaihdon jälkeen startata auto ja käyttää minuutin ajan ilman että kajoaa kaasupolkimeen. Eri auto tietysti on kyseessä mutta tulipahan mieleen tämmönenkin.
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Joo tänään soitin merkkarille ja kyselin sopeutuksesta. Sanoivat, että sopeutuu kyllä itse. Tuolla se fiesta on vartin verran käynyt ja edelleen humppaa. Kai sitä täytyisi käydä ajamassa, mutta kierrokset nousee vain tosiaan 2500:aan että en tiedä viitsiikö tuolla lähtee tupeksiin tielle 
Eniten pelkään, että täytyisi ecu vaihtaa! Taitaa maksaa aika paljon tuohonkin malliin?!

Eniten pelkään, että täytyisi ecu vaihtaa! Taitaa maksaa aika paljon tuohonkin malliin?!
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Kävin vähän koittamassa ja voimaton on eikä kierrosten humppaus muuttunut yhtään kun tuossa pihassa kävi. Kierrokset humppaa siinä 1400-1600 suurinpiirtein.
Tuossa on kyllä Levorannan merkkari parin kilsan päässä, että kai tuo sinne pitää nilkuttaa jos ei muuta tule mieleen.
Pystyykös ecu tsekkaan jotenkin onko rikki?
Tuossa on kyllä Levorannan merkkari parin kilsan päässä, että kai tuo sinne pitää nilkuttaa jos ei muuta tule mieleen.
Pystyykös ecu tsekkaan jotenkin onko rikki?
Re: EAC FAIL FIESTA 1.4 2002
Aloitin tämän topicin.
Tosiaan , autoon vaihdettu akku , kaasupoljin ja kaasuläppäkotelo , tässä järjestyksessä muutamien kuukausien välein. Aina hetken auttoi kukin toimenpide, ja aina luulimme vian löytyneen ja korjautuneen.
Kunnes alkoi taas viat esiintymään, aina vain tihentyen ja lopulta ei meinannut enää millään "antaa häiriötä pois".
Ja sitten syyksi löytyi ECU:sta lähtevän suuren pistokeliittimen huono kontakti. Ensiavuksi riitti alkuun pelkkä liittimen nutkutus, jonka vahingossa tein. Sitten myöhemmin parempi kontaktointi.
Tosiaan , autoon vaihdettu akku , kaasupoljin ja kaasuläppäkotelo , tässä järjestyksessä muutamien kuukausien välein. Aina hetken auttoi kukin toimenpide, ja aina luulimme vian löytyneen ja korjautuneen.
Kunnes alkoi taas viat esiintymään, aina vain tihentyen ja lopulta ei meinannut enää millään "antaa häiriötä pois".
Ja sitten syyksi löytyi ECU:sta lähtevän suuren pistokeliittimen huono kontakti. Ensiavuksi riitti alkuun pelkkä liittimen nutkutus, jonka vahingossa tein. Sitten myöhemmin parempi kontaktointi.