p100 1.8TD kerää painetta
p100 1.8TD kerää painetta
Elikkä tuli tässä viikko takaperin haettua lempäälästä merensininen p100, 1.8td koneella.
Alkuun toimi hyvin, mutta eilen alkoi savuttamaan tyhjäkäynnillä sinistä ja kerätä painetta jäähdytysjärjestelmään. Tosin vedet ja öljyt eivät mene sekaisin..
Myös venttiilikopan päällä olevan kiiltävän metallisen levyn alta puskee öljyä?
Osaatteko auttaa miestä mäessä?
Alkuun toimi hyvin, mutta eilen alkoi savuttamaan tyhjäkäynnillä sinistä ja kerätä painetta jäähdytysjärjestelmään. Tosin vedet ja öljyt eivät mene sekaisin..
Myös venttiilikopan päällä olevan kiiltävän metallisen levyn alta puskee öljyä?
Osaatteko auttaa miestä mäessä?
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Ääni kannentiivisteelle.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Arvauksesi osui oikeaan. Hirveän savupilven seasta löydettyäni tieni tallille, purin kannen pois ja kyllä, kansipahvi oli palanut kahdesta kohtaa, kaikki mehut sekaisin. Kansiremontti tehty noin 2 viikkoa takaperin aikaisemman omistajan toimesta näköjään hyvin huolellisesti, oli unohtanut vissiinkin käydä oikasemassa kannen.. Nooh tästä jatketaan sitten etipäin ja tehdään remontti kunnolla.
On muuten hyvän hintasia ja vaikeasti tavoiteltavia nyo 1.8TD kansipahvit; Fiksuksella 130 ja fordilta 150 taisivat olla. Mutta ebaystä löytyi toimitettuna 56 eur!
Jos saanen kysästä vielä, että mimmonen homma olisi nostaa tuossa vähän syöttäjä että paineita?
On muuten hyvän hintasia ja vaikeasti tavoiteltavia nyo 1.8TD kansipahvit; Fiksuksella 130 ja fordilta 150 taisivat olla. Mutta ebaystä löytyi toimitettuna 56 eur!
Jos saanen kysästä vielä, että mimmonen homma olisi nostaa tuossa vähän syöttäjä että paineita?
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Kilikkattaako käydessä? Ite tarkistaisin/tarkistuttaisin myös suuttimet.
Ahdoista tai syötöstä en osaa sanoa. Onko se yhtää samanlainen kuin escortin 1.8td?
viewtopic.php?f=3&t=43503
Ahdoista tai syötöstä en osaa sanoa. Onko se yhtää samanlainen kuin escortin 1.8td?
viewtopic.php?f=3&t=43503
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Mondeo -09 2.5T


Re: p100 1.8TD kerää painetta
Okei, hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen että tuoltakin saa paffeja. Ei kilkattanut ja nyt ei vähään aikaan hirveästi pysty kokeillakaan, kun lähti kansi koneistamolle. Kuinkas ne suuttimet olisivat rikkoutuneet? :0 luulisin että hyvin vastaava kuin tuo eskon kone!
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Jos suuttimet kusee pahasti niin voi polttaa kansipahveja ja mäntiä. Kuluvia osiahan ne suuttimenkärjet on. Mutta jos kävi ihan normaalisti niin ei siinä mitää sitte.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Okei, täytyy vielä kuunnella kun pääsee kasaamaan! Kansi tuli koneistamolta, ei kuulemma ollut nimeksikään kiero, koneistaja epäili että momentit olleet vääriä viime kansiremontin yhteydessä..
Re: p100 1.8TD kerää painetta
No niin tänään tuli kansipahvi!
Nyt uupuu enään kannen pulttien kiristysmomentit..
Myös muut kiristysmomentit olisi tarpeen!
Nyt uupuu enään kannen pulttien kiristysmomentit..
Myös muut kiristysmomentit olisi tarpeen!
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Sylinterikansi:
Uusi pultit.
1. Kiristä 70-75nm
2. Odota 2 min
3. Kiristä 70-75nm
4. Kiristä 90 astetta
Nokka-akselin kannatin 18-22nm
Imusarja 20-25nm
Pakosarja 20-28nm
Suuttimet 70-80nm
Hehkutulpat 25-30nm
Hehkutulppien kierteisiin kannattaa sipaista kevyesti jotain kuumaa kestävää rasvaa esim. Grafiittirasvaa. Ei pakollista mutta seuraavan kerran lähtee helpommin irti.
Uusi pultit.
1. Kiristä 70-75nm
2. Odota 2 min
3. Kiristä 70-75nm
4. Kiristä 90 astetta
Nokka-akselin kannatin 18-22nm
Imusarja 20-25nm
Pakosarja 20-28nm
Suuttimet 70-80nm
Hehkutulpat 25-30nm
Hehkutulppien kierteisiin kannattaa sipaista kevyesti jotain kuumaa kestävää rasvaa esim. Grafiittirasvaa. Ei pakollista mutta seuraavan kerran lähtee helpommin irti.
Ford Sierra 2.0i 1992
Ford Cortina 1.6 1971
Ford Cortina 1.6 1971
Re: p100 1.8TD kerää painetta
Ja noin nyt se käy ja kukkuu! Näköjään tuo flekti vaan ei tahro pyöriä 
Tein kiristyksen netistä löyteneillä arvoilla:
Vaihe 1: 10 nm
Vaihe 2: 100 nm
Vaihe 3: Odotus 3 min, jonka jälkeen löysäys 180 astetta, kiristys 70 nm ja 120 astetta.. toivottavasti tuokin pitää!

Tein kiristyksen netistä löyteneillä arvoilla:
Vaihe 1: 10 nm
Vaihe 2: 100 nm
Vaihe 3: Odotus 3 min, jonka jälkeen löysäys 180 astetta, kiristys 70 nm ja 120 astetta.. toivottavasti tuokin pitää!