FOCUKSESTA KATOAA TEHOT

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Japezi
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Loka 2014 11:38

FOCUKSESTA KATOAA TEHOT

Viesti Kirjoittaja Japezi »

Eli auto on vm. 2001 ja 1.8 TDdi koneella.

- Kun autolla kiihdyttää täysillä, auto siirtyy johonkin vikatilaan, mutta kun auton sammuttaa ja starttaa uudestaan vika nollaantuu ja tätä tapahtuu koko ajan.
- Asensin ahtopainemittarin ja seurailin sillä tuota ahtojen käyttäytymistä.
- Kun painaa kaasun pohjaan, ahdot nousee sinne 0,7-0,8 bar paikkeille ja kun ne on siellä jonkin 3-4sek niin auto menee vikatilaan (väännöistä ja tehoista katoaa noin 50%). - Olen vaihdellut ja huoltanut autoa jonkin verran mutta vikaa ei löydy. mm dieselsuodatin, MAP-Anturi, EGR tukittu, Katalysaattori poistettu, Hehkut vaihdettu, Öljyt + Suodatin, Simotan Vapari, Uusittu myös Pako ja Imusarjan tiivisteet, Cooleri puhdistettu, Uusi akku, Donatorstoren SpeedBox "lastu", josta ei ollut mitään vaikutusta autoon.


Vikakoodit olen lukenut ja auto sammuksissa ei mitään koodeja, mutta ajon jälkeen kun auto on mennyt vikatilaan niin löytyy koodi jossa lukee jotain, että ilmaa polttoaine järjestelmässä???
Ford, tuo ihana maanpäällinen helv***i!
sigma16
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Loka 2014 11:10

Re: FOCUKSESTA KATOAA TEHOT

Viesti Kirjoittaja sigma16 »

diesel järjestelmäänhän ei ilmaa saa päästä.koska pa-suodin on vaihdettu viimeksi,silloin kun mulla on ollut dieselauto niin olen vaihtanut sen joka syksy ennen pakkasia,tukkon menossa oleva suodin ei päästä naftaa läpi,naftasuotimeen kertyy kondensiovettä ja se aiheuttaa ongelmia sitten kun pakkaset alkaa.myös putkilinja kannattaa tutkia onko siellä ilmavuodon mahdollisuus jossain.
Japezi
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Loka 2014 11:38

Re: FOCUKSESTA KATOAA TEHOT

Viesti Kirjoittaja Japezi »

Eli vetääkö tuo vekotin ilmaa jostain polttoainejärjestelmään? Kun auto on käynnissä dieselsuodattimesta kuuluu pieni "ruplatus". Onko normaalia vai ei?

Silloin kun vaihdoin dieselsuodattimen täytin sen piripintaan dieselillä ja sit letkut paikoilleen. Eikös näitten pitäis ilmata itse-itsensä?

Kertokaa onko näissä tyyppivikana jotain liitoksia mitkä vuotaa tms.

Ja sit kiinnostais tietää mitä kautta nämä ilmaavat itsensä.
Ford, tuo ihana maanpäällinen helv***i!
Vastaa Viestiin