Keksiikö kukaan jotain mahdollista selistystä tälle? Silminnähden kaikki näyttää olevan kunnossa ja jotenkin luulisi äänen liittyvän kuitenkin renkaisiin kun alkoi yhtäkkiä niiden myötä...
Eräs mekaanikkotuttava lupasi nostaa auton ylös huomenna, että pääsee syynäämään niiden renkaiden kuntoa tarkemmin. Pitääpä samalla pyöritellä ja tarkistaa ne laakerit. Epäilen niitä aurauskulmia kun kesärenkailla ei oireillut mitenkään ja ne on kuluneetkin ihan tasaisesti... Mutta jos ei muuta löydy niin kaipa nekin pitää sitten tarkastuttaa - niitä kun ei itse varmaan mitenkään voi selvittää (?).yritäedes kirjoitti:Kannattaisi myös tarkistaa ko. pyöränlaakerin kunto rengasta pyörittämällä ja reunoista vääntämällä, tuntuuko tärinää tai klappia. Ja pyöränkulmat tarkistaa, jos on vaikka saanut tällin ja kulmat pielessä.
Vaihdoin itse ja ainakin aikaisemmin olen ne pultit ihan tarpeeksi piukkaan saanuttursas kirjoitti:Perusasia nyt on tietenkin se, että vaihdoitko itse vai vaihdatitko ne renkaat ? Pultit löysällä tai killiin kiristetty. Jos osasit itse vaihtaa, niin kesärenkaat takaisin taka-akselille ja niin edespäin...
tursas kirjoitti:Jaa onkos niissä talvirenkaiden vanteiden ET:t eri, eri koko tai leveys. Onkos uusissa autoissa sisälokkarit, jotka vois vauhdissa irtiollessaan painua renkaisiin. 8)
Mulla kävi hiljattain niin, että vaikka kolina oli kuuluvinaan takaa, niin oikean etupyörän vanteen pultit oli jääny "kiireessä" sormimomenttiin...
Kollo kirjoitti:Olisko kudosvika, eli patti renkaassa? Tai aluvanteen liimapaino ottaa jarrusatulaan kiinni.
Nyt on viisaat ja vähemmän viisaat tutkineet ja uudet renkaat alla. Ei ollut kudosvauriota tai pattia, mutta etenkin toinen takarengas oli vaan niin epämääräisesti kulunut että pinta ei ollut enää tasaisen pyöreää nähnytkään. Siitä siis varmaan pienemmässä nopeudessa aiheutui se jurina, ja motarilla sitten koko pyörä alkoi jo pomppia niin kuului se räminä.Stora98 kirjoitti:Kuvausten perusteella vaikuttaa selkeästi kudosvialta. Turhaa sitä autoa on ekana tutkia, anna jonkun "viisaan" katsoa sitä rengasta.