Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuossa puunasin kesävanteet ja ajattelin viedä talviunille.
Huomasin siinä samalla että eturenkaat ovat kuluneet huomattavasti sisäpuolelta. Renkaat ostettu keväällä 2014 ja ajattu muutama tuhat kilsaa niillä vasta.
Osaako joku sanoa mistä tämä voi johtua? Aurauskulmat ei luulisi olevan väärät, kun on kuluneet vain tuolta sivusta?
Muutenkin renkaat kuluneet vähän enemmän keskeltä, mutta siihen voi tietenkin vaikuttaa väärät ilmanpaineet..?
Takarenkaat kuluneet tasaisesti ja paljon vähemmän kun edessä olleet ja ne ei ole kuluneet sivulta noin, kun nuo kuvassa olevat eturenkaat.
Eikös paremminkin päinvastoin, eli harittaa liikaa...
Oli juuri yksi samanlainen tapaus, syynä väljät raidetangon päät. Ei tuntunut ohjauksessa, mutta
haritusta löytyi yli 8 mm!
Ei pitäisi hangata mihinkään...
Oudosti kulunut vain tuosta ihan nurkasta, nii tuntus että kulmat ois ihan perseellään jos noi kuluu ja näkis jos silmällä jos harittaa tosi pahasti..
Katsastettu 4kk sitte eikä sillo ainakaa katsastusukko valittanu mistää.
Täytyypä viedä säädettäväks näkee samalla siellä onko välystä missään. Talvirenkaat ei ollu viime vuona kuluneet tuolla tavalla. Voiko auraukset muka itsestää mennä noin? Tietenki jos sitä väljää on jossain....
Kulmien säädöllä selviää, tuossa on haritusta liikaa. Ajoltaan todennäköisesti uraisella tienpinnalla levoton. Talvirenkaissa ei virheelliset ohjauskulmat näy niin selvästi kuin kesärenkaissa, koska tien pinnan ja renkaan välinen kitka on vähäisempää.
...maasta ne ovat tulleet
maaksi ne ovat jälleen tuleva...
Tutun näkönen kuva taannoin..(itellä oli alapallo ja raidetankonpäät kulunut)eiköhän se tosiaan mene kuntoon kulmien säädöllä, kuten edellä mainittu. Siitä sitten arpakepillä etsimään asiansa hoitavaa rengasliikettä, joka tekee laakista kuntoon kulmat ja ratinkin vielä suoraan..69e-140e ainaskin tääläpäin nuo säädöt.
Täällä kulmien säätö 70€. Pakko se on käyttää siellä sitten ja hommata kaks uutta rengasta ens kesäks.. Käy vaan kalliiks joka vuos ostaa uudet renkaat.. Uraisella tiellä joo vähän meinaa hakea tietä ja tuntuu ns. levottomalta..
Jos alapallo, raidetangon pää tai tukivarren puslat on kuluneet niin tätä kulumaa ei voi "korjata" pyöränkulmia säätämällä. Kulmien poikkeama johtuu palonivelen tai nivelten väljyydestä, joka siirtyy ajaessa vaihtelevassa määrin renkaaseen. Ajotuntuma on heikko väljyyden takia ja renkaat kuluvat - puhumattakaan siitä, että tilanne on vaarallinen.
Oikea korjaus on etsiä väljä osa ja korjata / uusia se.
Jos auto on katsastettu 4kk sitten, tuskin siellä on noin paljon välyksiä. Todennäköistä on, että autoon on vaihdettu ohjauksen/pyöränripustuksen osia ja sen jälkeen ei ohjauskulmia ole tarkistettu/säädetty.
...maasta ne ovat tulleet
maaksi ne ovat jälleen tuleva...
dart -66 kirjoitti:Jos auto on katsastettu 4kk sitten, tuskin siellä on noin paljon välyksiä. Todennäköistä on, että autoon on vaihdettu ohjauksen/pyöränripustuksen osia ja sen jälkeen ei ohjauskulmia ole tarkistettu/säädetty.
Eihän tuossa sanottu mitään vaihdetun - tai sitten se meni minulta ohi. Joka tapauksessa sama virhe olisi tehty aikaisemmin, eli kuluneita puslia on koitettu säätää kuntoon.
Katsastuksessa ei kaikkia väljiä puslia löydetä. Oman kokemuksen mukaan kuluneet kolmiovarren puslat jäävät helposti huomamatta. Esimerkiksi vuosia sitten omistamassani mk5 Escortissa ryhdyin kolinan takia vaihtamaan tukivartta niin taempi pusla oli niin loppu, että sen saattoi painaa peukalolla tukivarren läpi. Katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.