Flexifuel 2015
Flexifuel 2015
Onko niin että Ford ei tarjoa 2015 malleissaan flexifuel-moottoreita?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Flexifuel 2015
Vastaan itselleni. Ei näy Fordilta tulevan flexifuel-koneilla varustettuja autoja lähitulevaisuudessa. Sattumalta iltapäivälehdessä oli pitkästä aikaa uutinen E20-bensasta, joka voisi tulla markkinoille joskus 2020. Siihen tilanteeseen flexifuel sopisi kuin nenä päähän.
Tällä hetkellä E85:n käyttäminen ei kustannusmielessä ole sen edullisempaa kuin 95:lla ajaminen. Hauskuus on siinä, että tankilla euroja kuluu samaan tahtiin kuin litroja menee. Ympäristöasioista on vaikea sanoa. Ehkä suomalaisen etanolin valmistus säästää luontoa tai kierrättää jätettä.
Suomessahan autoilija saa käyttää mitä tahansa autonsa energianlähteenä. Valtio sitten takaa sen, että kaikki vaihtoehdot ovat lopulta yhtä kalliita. Autoilijan vastuulle jää valinta eikä voisi ilmeisesti kuvitellakaan, että vaikkapa ympäristöasiat oikeasti huomioitaisiin joidenkin vaihtoehtojen lievemmän verotuksen avulla. Hohhoijaa.
Tällä hetkellä E85:n käyttäminen ei kustannusmielessä ole sen edullisempaa kuin 95:lla ajaminen. Hauskuus on siinä, että tankilla euroja kuluu samaan tahtiin kuin litroja menee. Ympäristöasioista on vaikea sanoa. Ehkä suomalaisen etanolin valmistus säästää luontoa tai kierrättää jätettä.
Suomessahan autoilija saa käyttää mitä tahansa autonsa energianlähteenä. Valtio sitten takaa sen, että kaikki vaihtoehdot ovat lopulta yhtä kalliita. Autoilijan vastuulle jää valinta eikä voisi ilmeisesti kuvitellakaan, että vaikkapa ympäristöasiat oikeasti huomioitaisiin joidenkin vaihtoehtojen lievemmän verotuksen avulla. Hohhoijaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Flexifuel 2015
Niin, käytettäisiinkö sitä halpaa eko polttoainetta sitten eko vai rahan säästö syistä, taitaa muutenkin uuden auton hankinnan ekologisuus olla vähän niin ja näin mutta kapitalismin rattaat se pitää pyörimässä.
Olen ymmärtänyt että verohelpotettuja polttoaineita ei auton tankkiin saa laittaa, eri asia sitten valvooko tätä enään mikään instanssi kun omien autojen tankeista ei ainakaan ole koskaan otettu näytteitä.
Olen ymmärtänyt että verohelpotettuja polttoaineita ei auton tankkiin saa laittaa, eri asia sitten valvooko tätä enään mikään instanssi kun omien autojen tankeista ei ainakaan ole koskaan otettu näytteitä.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Flexifuel 2015
Ehkäpä ihmiset ovat väsyneet median jatkuvaan - ja pääosin asiantuntemattomaan - ympäristö-, ym. "ihanteilla" ladattuun ohjailuun auton hankinnassa. Vähitellen ollaan ymmärretty ( omilla aivoilla ja omilla kokemuksilla ), että Suomessa vaaditaan toimivalta autolta muutakin kuin aatteellisuutta.
Sähköautoista media on tehnyt juttuja, että ovat "saasteettomia ja aivan ilmaisia käytöltään"; ei kerrota, että vaativat huoltoa, esimerkiksi mm. jarrut enemmänkin kuin nykyautoissa (painon takia), lämpö ei riitä talvella - vaikea pitää ikkunoita sulana ja matkustajia lämpiminä, ellei käytä sitä sähköä lämmittämiseen, jolloin matkat jäävät nurkka-ajeluksi. ... Ja sitä sähköä ei saa ilmaiseksi, vaikka sellaisiakin mielikuvia on annettu. Sähköauton valmistus ja loppuhävitys ovat enemmän luontoa kuormittavia kuin nykyisen polttomoottoriauton; ja renkaat kuluvat, korit ruostuvat (?) ja ruttaantuvat ja lasit rikkoutuvat siinä missä nykyautoillakin.
Flexifuel-autojen myynti on tyssännyt alkuunsa. Suomessa ei olla myyty kuin muutama kymmenen autoa tänä vuonna - selvästi vähemmän kuin edellisinä vuosina. Ruotsissa ollaan tämä sama kehitys käyty, tosin vähän pitempänä aikavälinä. M.O.T.: on yksinkertaisempaa ja mukavampaa ajaa toimivilla autoilla.
Seuraavana yritetään (?) ajaa käärmettä pyssyyn (maa)kaasu- ja vetykäytöllä. Muutama tankkauspaikka - n. yhden käden sormissa - maakaasulle löytynee eteläisemmästä osasta suomea. Netissä oli näyttävästi esitelty kun Saksassa vetykäyttöinen auto oli räjähtänyt ja palanut täysin jouduttuaan kolariin.
Odottakaa vaan, niin pian tulee maailmalla olleen ympäristökokouksen päätöksien seurauksena juttuja siitä mitä autoille pitäisi tehdä - "viisas" media tietää sen - ja suomalaisten pitää hoitaa koko maailman vihreys ja demokratia - sitä rahaa kun on.
Sähköautoista media on tehnyt juttuja, että ovat "saasteettomia ja aivan ilmaisia käytöltään"; ei kerrota, että vaativat huoltoa, esimerkiksi mm. jarrut enemmänkin kuin nykyautoissa (painon takia), lämpö ei riitä talvella - vaikea pitää ikkunoita sulana ja matkustajia lämpiminä, ellei käytä sitä sähköä lämmittämiseen, jolloin matkat jäävät nurkka-ajeluksi. ... Ja sitä sähköä ei saa ilmaiseksi, vaikka sellaisiakin mielikuvia on annettu. Sähköauton valmistus ja loppuhävitys ovat enemmän luontoa kuormittavia kuin nykyisen polttomoottoriauton; ja renkaat kuluvat, korit ruostuvat (?) ja ruttaantuvat ja lasit rikkoutuvat siinä missä nykyautoillakin.
Flexifuel-autojen myynti on tyssännyt alkuunsa. Suomessa ei olla myyty kuin muutama kymmenen autoa tänä vuonna - selvästi vähemmän kuin edellisinä vuosina. Ruotsissa ollaan tämä sama kehitys käyty, tosin vähän pitempänä aikavälinä. M.O.T.: on yksinkertaisempaa ja mukavampaa ajaa toimivilla autoilla.
Seuraavana yritetään (?) ajaa käärmettä pyssyyn (maa)kaasu- ja vetykäytöllä. Muutama tankkauspaikka - n. yhden käden sormissa - maakaasulle löytynee eteläisemmästä osasta suomea. Netissä oli näyttävästi esitelty kun Saksassa vetykäyttöinen auto oli räjähtänyt ja palanut täysin jouduttuaan kolariin.
Odottakaa vaan, niin pian tulee maailmalla olleen ympäristökokouksen päätöksien seurauksena juttuja siitä mitä autoille pitäisi tehdä - "viisas" media tietää sen - ja suomalaisten pitää hoitaa koko maailman vihreys ja demokratia - sitä rahaa kun on.

Torque Vectoring Control
Re: Flexifuel 2015
Sulla on paljon sormia yhdessä kädessäJohnFinn kirjoitti:Seuraavana yritetään (?) ajaa käärmettä pyssyyn (maa)kaasu- ja vetykäytöllä. Muutama tankkauspaikka - n. yhden käden sormissa - maakaasulle löytynee eteläisemmästä osasta suomea.

"Suomessa on tällä hetkellä 24 kaasuautojen julkista tankkausasemaa, joista 18 on Gasumin omistamia. Näiltä autoilija voi tankata GasCardilla sekä maa- että biokaasua."
Itse olen tuota kaasuautoa yhtenä seuraavan auton vaihtoehtona (semi)vakavastikin pohtinut...
Re: Flexifuel 2015
Olen ajanut nyt yli 100 tkm flexifuel-Mondeolla ja se on ollut mukavaa sekä yksinkertaista. Pelkästään E85:sta olen käyttänyt kun lämpötila on ollut pääsääntöisesti plussan puolella, keskitalvella pelkkää 95:sta.JohnFinn kirjoitti:Flexifuel-autojen myynti on tyssännyt alkuunsa. Suomessa ei olla myyty kuin muutama kymmenen autoa tänä vuonna - selvästi vähemmän kuin edellisinä vuosina. Ruotsissa ollaan tämä sama kehitys käyty, tosin vähän pitempänä aikavälinä. M.O.T.: on yksinkertaisempaa ja mukavampaa ajaa toimivilla autoilla.
Olisihan se mukavaa, jos etanolilla ajelu oikeasti arvotettaisiin ympäristöystävällisemmäksi ja se näkyisi hinnassa niin, että kulutuslisä huomioiden autoilu tulisi halvemmaksi. Tämä taas johtaisi kysynnän kasvuun. Fossiilisisten polttoaineiden kulutus vähenisi jne. Vaan näin ei ole ajateltu valitsemiemme päättäjien ja lujassa istuvan virkamieskunnan toimesta.
Mutta sitten taas toisaalta ollaan tuomassa valikoimaan E20-bensaa, jolla todennäköisesti aiheutetaan h...vetinmoinen hässäkkä markkinoilla ja kuluttajien keskuudessa. Eli jokin "ympäristöajatus" kuitenkin saattaa olla siellä takana, mutta ihan varmasti E20:n hinnoittelu tehdään niin, että sillä ajaminen ei tule yhtään sen edullisemmaksi kuin 100 %:lla bensiinillä tai jollain muulla polttoaineella.
Eli voisi kysyä mistä oikein on kysymys. Onko vastaus niinkin yksinkertainen kuin "autoilijaa saa verottaa ja vielä senkin jälkeen verottaa".
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Flexifuel 2015
Mieluummin ehkä vielä "autoilijaa PITÄÄ verottaa ja vielä senkin jälkeen verottaa". Tosiaan perseestä tuo, ettei ympäristöä ihan oikeasti ajatella.fordever kirjoitti: Olen ajanut nyt yli 100 tkm flexifuel-Mondeolla ja se on ollut mukavaa sekä yksinkertaista. Pelkästään E85:sta olen käyttänyt kun lämpötila on ollut pääsääntöisesti plussan puolella, keskitalvella pelkkää 95:sta.
Olisihan se mukavaa, jos etanolilla ajelu oikeasti arvotettaisiin ympäristöystävällisemmäksi ja se näkyisi hinnassa niin, että kulutuslisä huomioiden autoilu tulisi halvemmaksi. Tämä taas johtaisi kysynnän kasvuun. Fossiilisisten polttoaineiden kulutus vähenisi jne. Vaan näin ei ole ajateltu valitsemiemme päättäjien ja lujassa istuvan virkamieskunnan toimesta.
Mutta sitten taas toisaalta ollaan tuomassa valikoimaan E20-bensaa, jolla todennäköisesti aiheutetaan h...vetinmoinen hässäkkä markkinoilla ja kuluttajien keskuudessa. Eli jokin "ympäristöajatus" kuitenkin saattaa olla siellä takana, mutta ihan varmasti E20:n hinnoittelu tehdään niin, että sillä ajaminen ei tule yhtään sen edullisemmaksi kuin 100 %:lla bensiinillä tai jollain muulla polttoaineella.
Eli voisi kysyä mistä oikein on kysymys. Onko vastaus niinkin yksinkertainen kuin "autoilijaa saa verottaa ja vielä senkin jälkeen verottaa".
Re: Flexifuel 2015
Eikös sitä ympäristöä juuri todistetusti ajatella silloin kun valitaan kahdesta saman hintaisesti se "ekologisempi" versio
Tosi asiahan tällä hetkellä on että veroja kerätään liian vähän jo nyt saatika että niitä pitäisi laskea kansan osalta joka hankaloittaa muiden elämää muutenkin. Se on ihan yhtä tyhjän kanssa puhua kiihtyneen ilmastonmuutoksen rajoittamisesta vaikka kaikki mailman autoilijat alkaisivat ajamaan mailman pelastavalla e85:llä, kannattee myös ottaa huomioon että kaikki palaminen kiihdyttää ilmastonmuutosta..........

Tosi asiahan tällä hetkellä on että veroja kerätään liian vähän jo nyt saatika että niitä pitäisi laskea kansan osalta joka hankaloittaa muiden elämää muutenkin. Se on ihan yhtä tyhjän kanssa puhua kiihtyneen ilmastonmuutoksen rajoittamisesta vaikka kaikki mailman autoilijat alkaisivat ajamaan mailman pelastavalla e85:llä, kannattee myös ottaa huomioon että kaikki palaminen kiihdyttää ilmastonmuutosta..........
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Flexifuel 2015
Kun on ( hengitettävää ) ilmaa, niin on palamista: palaminen on aineen yhtymistä happeen; myös lahoaminen, mätäneminen, hapettuminen, jne. ovat palamista. Ja tärkeä tosiasia on aineen häviämättömyys: aine ei häviä, mutta voi muuttua toiseen muotoon ( aineyhdisteet ). Ja nämä (väärät)aineyhdisteet ovat niitä vaarallisia. Ilmastonmuutos sellaisenaan on vain keppihevonen yhteiskuntajärjestyksen uudelleen organisoinnille - politiikastahan (= vallasta ja rahasta ) tässä on kyse.p3 kirjoitti:Eikös sitä ympäristöä juuri todistetusti ajatella silloin kun valitaan kahdesta saman hintaisesti se "ekologisempi" versio![]()
Tosi asiahan tällä hetkellä on että veroja kerätään liian vähän jo nyt saatika että niitä pitäisi laskea kansan osalta joka hankaloittaa muiden elämää muutenkin. Se on ihan yhtä tyhjän kanssa puhua kiihtyneen ilmastonmuutoksen rajoittamisesta vaikka kaikki mailman autoilijat alkaisivat ajamaan mailman pelastavalla e85:llä, kannattee myös ottaa huomioon että kaikki palaminen kiihdyttää ilmastonmuutosta..........
Mutta Fordin otti se kuoleva viimeisellä toivomuksellaan mukaansa, koska ikinä ei ollut joutunut sellaiseen kuoppaan, josta se ei olisi häntä ylös vetänyt.

Torque Vectoring Control