Engine oil change due...
Engine oil change due...
Moinen kummallinen viesti tuli kugan näyttöön, kun 20 000 kilometriä lähestyi ja nyt se tulee joka startissa. Auto oli huollossa 1000 kilmetriä sitten joten tuoreet öljyt sisällä. Millä pirulla tuosta tekstistä pääsee eroon. Pitäisikö noiden huollossa nollata joku laskuri ja ovatko siis vain unohtaneet sen tehdä. Vai onko systeemi niin pöljä, että se vaan vaatii kilometrien täyteen tullessa vaihtamaan öljyt, vaikka ne olisi juuri vaihdettu. Tosi fiksu systeemi....
Re: Engine oil change due...
Jarru pohjaan, kaasu pohjaan ja sitten virrat päälle. Odota n. 15 sekuntia, niin valmis. Ovet piti muistaakseni olla kiinni. kun tuon tekee.
Re: Engine oil change due...
Kiitos.
Samantapaista ohjetta löytyi jostain brittifoorumilta. Täytyy testailla.
Täytyy kyllä taas ihmetellä tuota Fordin totaalikelvotonta manuaalia. Se ei tiennyt tästäkään asiasta yhtään mitään.
Samantapaista ohjetta löytyi jostain brittifoorumilta. Täytyy testailla.
Täytyy kyllä taas ihmetellä tuota Fordin totaalikelvotonta manuaalia. Se ei tiennyt tästäkään asiasta yhtään mitään.
Re: Engine oil change due...
Tuossa brittiohjeessa muuten neuvottiin päinvastainen järjestys. Siis ensin virta päälle ja sen jälkeen jarrua ja kaasua samanaikaisesti. Kumpikahan näistä on oikein vai häipyykö tuo teksti kummallakin tavalla.
Re: Engine oil change due...
Myös autodata ohjeistaa ainakin Transittiin ensin virrat päälle, kaasu ja jarru polin ja kun huoltoilmoitus on sammunut polkimet ylös ja virrat pois vähintään 2 minuuttia.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Engine oil change due...
No eikai siellä nyt huoltovalon nollaamista kerrota kun ne haluu että huollatat autos merkkihuollossa jossa ne sitten tietävät/osaavat nollata ton.Kugahan kirjoitti:Täytyy kyllä taas ihmetellä tuota Fordin totaalikelvotonta manuaalia. Se ei tiennyt tästäkään asiasta yhtään mitään.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Engine oil change due...
Vaan eivätpä näemmä osanneet. Merkkihuollossa kävin ja muuten kyllä ihan asiallista oli touhu.
Melko idioottitouhua kuitenkin Fordilta, että tuommoisen asian vuoksi joutuisi uusiksi käymään huollossa, jos jatkuvasta herjasta haluaisi päästä eroon. Onneksi on sentään näitä nettipalstoja, joista kysyä.
Melko idioottitouhua kuitenkin Fordilta, että tuommoisen asian vuoksi joutuisi uusiksi käymään huollossa, jos jatkuvasta herjasta haluaisi päästä eroon. Onneksi on sentään näitä nettipalstoja, joista kysyä.
Re: Engine oil change due...
Eikai se Fordin vika ole jos merkkihuollossa tapahtuu virhe, ihmisiä me asentajatkin ollaan
eli virheitä sattuu itte kullekin ja tulee sattumaan vastakin. Joillakin merkeillä on käytössä järjestelmä jonka pystyy kuittaamaan vain testerillä.

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Engine oil change due...
Unohdinpa kuitata, että hyvin lähti huoltoherja siten, että ensin laittoi virran päälle ja sen jälkeen polkI kaasua ja jarrua samaan aikaan.
Vielä kun joku joku kertoisi, mistä ketjusta löytyikään se konsti, jolla pääsee raivostuttavista turvavyöpiipityksistä eroon. Jossain oli ohjeet, mutta en millään muista missä. Piti pyytää huollossa noita se tekemään, mutt tietenkin unohdin. Etenkin kärryä siirellessä tuo piipitys käy raskaasti hermoon. Saisi itse asiassa olla joku konsti, jolla pääsisi yhdellä kertaa eroon kaikista huuhaapiipityksistä. Kyllähän ne tekstit huomaa ilman piipityksiäkin.
Vielä kun joku joku kertoisi, mistä ketjusta löytyikään se konsti, jolla pääsee raivostuttavista turvavyöpiipityksistä eroon. Jossain oli ohjeet, mutta en millään muista missä. Piti pyytää huollossa noita se tekemään, mutt tietenkin unohdin. Etenkin kärryä siirellessä tuo piipitys käy raskaasti hermoon. Saisi itse asiassa olla joku konsti, jolla pääsisi yhdellä kertaa eroon kaikista huuhaapiipityksistä. Kyllähän ne tekstit huomaa ilman piipityksiäkin.
Re: Engine oil change due...
Kaikki piipitykset ja ilmoitukset ja vikavirheviestit on syvältä, ne kuuluu lähinnä tietotekniikkaan eikä valtateiden valtiaitten verbaliikkaan.Kugahan kirjoitti:Unohdinpa kuitata, että hyvin lähti huoltoherja siten, että ensin laittoi virran päälle ja sen jälkeen polkI kaasua ja jarrua samaan aikaan.
Vielä kun joku joku kertoisi, mistä ketjusta löytyikään se konsti, jolla pääsee raivostuttavista turvavyöpiipityksistä eroon. Jossain oli ohjeet, mutta en millään muista missä. Piti pyytää huollossa noita se tekemään, mutt tietenkin unohdin. Etenkin kärryä siirellessä tuo piipitys käy raskaasti hermoon. Saisi itse asiassa olla joku konsti, jolla pääsisi yhdellä kertaa eroon kaikista huuhaapiipityksistä. Kyllähän ne tekstit huomaa ilman piipityksiäkin.
Mutta jo Niki Lauda muinoin opasti ihmisiä laittamaan turvavyöt vaikka vaan talliin peruuttaessa. Tää ei tietty koske rodihemmoja...kolkytlukuisissa kun ei ollut vöitä matkustusmukavuutta heikentämässä.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Uusi foorumilla
- Viestit: 1
- Liittynyt: 26 Heinä 2024 20:32
Re: Engine oil change due...
Minä sain avun tuolla jarru ja kaasu pohjaan ka virrat päälle. Johan lähti herja pois. Kiitos vinkistä 