Tehoa 1.6 cvh koneesta?
Tehoa 1.6 cvh koneesta?
Eli kyselisin mitä ehdottaisitte, että mitä kannattaa 1.6 cvh koneeseen laittaa, että sais tehoa lisää. Kyseisellä koneella ajettu ~300000km eli siihen täytyy muutenkin kone remppaa tehdä.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
tehoa
Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.
Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus
Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.
Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus
Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.
Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Re: tehoa
Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?Hoppa kirjoitti:Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.
Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus
Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.
Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:
- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto
noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet

tehoa
Kannen kanavien/venttiilien käsittelyä suosittelisin myös.
Lisäksi tuo loiskelevyn virittely öljytilaan tuo halpoja heppoja. Kysehän on ns kampiakseli tunnelista jaoka estää pohjassa olevan öljyn "hakkaamisen" kampiakseliin/kankiin.
Kustannukset on suhteeline käsite. Kaikki itse tehty on pois ostoslistasta?
Ja NÄLKÄHÄN kasvaa syödessä!!!!
Lisäksi tuo loiskelevyn virittely öljytilaan tuo halpoja heppoja. Kysehän on ns kampiakseli tunnelista jaoka estää pohjassa olevan öljyn "hakkaamisen" kampiakseliin/kankiin.
Kustannukset on suhteeline käsite. Kaikki itse tehty on pois ostoslistasta?
Ja NÄLKÄHÄN kasvaa syödessä!!!!
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
tehoa
Kun kone hengittää oikealla tavalla niin se on myös taloudellinen.
Esim. Kaverini rakensi mk1 escoon 1.6 kent moottorin.
- Takomännät -> moottorin tilavuus 1.85
- Tyrkempi nokka... jotain alle 300 astetta mutta nostoja reilummin
- Tasp ja kiilloitettu alakerta
- 40mm vaakaimut
- Peltipakosarja 50mm putkisto
- Rakennettu jakaja
- Kannen imut kanavoitu uudelleen ja pakoset avarrettu ja kiilloitettu
- sintteri kytkin
- Kempin lukkop
- jne jne
Ja kulutus siistissä matkaajossa noin 6l/100 km.
Mutta sitten kun antoi happea niin kulutus riittävä.
Esim. Kaverini rakensi mk1 escoon 1.6 kent moottorin.
- Takomännät -> moottorin tilavuus 1.85
- Tyrkempi nokka... jotain alle 300 astetta mutta nostoja reilummin
- Tasp ja kiilloitettu alakerta
- 40mm vaakaimut
- Peltipakosarja 50mm putkisto
- Rakennettu jakaja
- Kannen imut kanavoitu uudelleen ja pakoset avarrettu ja kiilloitettu
- sintteri kytkin
- Kempin lukkop
- jne jne
Ja kulutus siistissä matkaajossa noin 6l/100 km.
Mutta sitten kun antoi happea niin kulutus riittävä.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Re: tehoa
Ei kannata tuota nokkasarjaa alkaa Suomesta ostamaan, Englannin suunnasta sen saa huomattavasti halvemmalla plus se säädettävä nokkapyörä kannattaa hankkia ehdottomasti!GroNtti^ kirjoitti: Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?
Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:
- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto
noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet
Tässä oma "resepti" 1.6 CVH koneelle:
-Kantta hieman työstetty
-Kent Cams CVH21K nokkasarja + Kent Cams sääd.nokkapyörä
-Ashley Exhaustin peltisarja + putkisto
-Pipercross vv-suodatin
-vakio Weber TLD kaasutin + Facetin bensapumppu
-plus koneelle tehty perusremppa
Ja ihan tyytyväinen olen ollut...
kannattaako sitä säädettävää nokkapyörää hommata jos pysyy lievässä virittämisessä..
eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)
eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45