Olis tuollanen moottoriswappi tarkotus tehdä ja tarvis tietoa vähän että onko edes mahdollista? Miten mk1 alapalkin sovitus? Päätykiinnikkeet, mahtuuko ib5 vaihteisto,tuleeko runkopalkit eteen?
Zetec SE 1.25 moottori siis kyseessä
Fiesta MK1/Zetec-Se
Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
Runkopalkit ja reaktiotanko tulee eteen. Ja sama homma myös 5v bc askin kanssa. On niitä kuitenkin laitettu, pitäis ittekkin alkaa suunnittelemaan kuinka se sinne sopiis.
Moottoria pitää joka tapauksessa siirtää, joten vetaria pitää myös muokata. Mulla on mk4 Escortin oikeanpuolen putkivetarit molemmin puolin lyhennettyinä. Jos käyttää nuota niin etunapoihin pitää vaihtaa escortista vähintään sisemmät stefat. Itse vaihdoin koko laakerisarjan, tuo sisempi stefa on ainut ero fiestan laakereihin.
E: Mulla siis cvh. SE:ssä varmaan omat riemunsa saada sopimaan. Vanhempiin laatikkoihin se ei ainakaa sovi suoraa.
Moottoria pitää joka tapauksessa siirtää, joten vetaria pitää myös muokata. Mulla on mk4 Escortin oikeanpuolen putkivetarit molemmin puolin lyhennettyinä. Jos käyttää nuota niin etunapoihin pitää vaihtaa escortista vähintään sisemmät stefat. Itse vaihdoin koko laakerisarjan, tuo sisempi stefa on ainut ero fiestan laakereihin.
E: Mulla siis cvh. SE:ssä varmaan omat riemunsa saada sopimaan. Vanhempiin laatikkoihin se ei ainakaa sovi suoraa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
Elikkäs kun mulla on mk4 fiestasta itse moottori, ib5 laatikko, ja vetarit. Mihin päin moottoria täytyy siirtää? Runkopalkkia kuskin puolelta pitää muokata ainakin? Ajattelin jos noista mk4 vetareista sais toimivat kun olis apukuskin vetari valmiiksi kaksosainen ja niinedelleen.
Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
Sen verran vasemmalle ettei jakopää ota kiinni oikeaan runkopalkkiin. Ja vasempaan runkopalkiin pitää tehdä kolo laatikolle, ja vasemmalle reaktiotangolle pitää tehdä jotain ettei kolise laatikkoon.
Ei ne vetarit tarvi pakosta kaksosaiset olla. Mk1 fiestassa on kapein raideväli, vetarit ei sovi suoraan muista malleista.
Mulla on tälläiset nuo mk4 escortin lyhennetyt, ja 92heppaa otteessa. Omasta mielestä helpoin ratkaisu.

Ei ne vetarit tarvi pakosta kaksosaiset olla. Mk1 fiestassa on kapein raideväli, vetarit ei sovi suoraan muista malleista.
Mulla on tälläiset nuo mk4 escortin lyhennetyt, ja 92heppaa otteessa. Omasta mielestä helpoin ratkaisu.

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
Siinä vähän soviteltu kyseistä kikkaretta mk1:sen keulalle... En tiedä onko näistä kuvista mitään apua kuitenkaan. Mutta hyvä jos on 8)





ja soviteltu fiestan omalla 4v laatikolla...






ja soviteltu fiestan omalla 4v laatikolla...

Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
No tämä auttoi 8) mites meinaat tuon 4v laatikon toteuttaa?onko kaavelin jako sama? meinaatko asentaa koneen samalla lailla vinoon kuin alun perin ? millasias kokemuksia muuten, onko tommonen hyvä moottori? Kauhee kysely käynnissä 

Re: Fiesta MK1/Zetec-Se
En meinannu mitenkäänJabba kirjoitti:No tämä auttoi 8) mites meinaat tuon 4v laatikon toteuttaa? meinaatko asentaa koneen samalla lailla vinoon kuin alun perin ? millasias kokemuksia muuten, onko tommonen hyvä moottori? Kauhee kysely käynnissä


Tuokin vaan nostettiin kokeeksi paikalleen sillon kun intoa vielä piisas... kori hommat vähä nakers motivaatiota

Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.