Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Patrik28 kirjoitti:
Ilmeisesti uudemmassa, mustakantisessa Zetec:issä on joitain muutoksia tehty. Liekö monipisteruiskutus tms? (Vanhempaa 1.6 hopeakantista ei ole kuin 90hv:n mallisena)
Kuitenkin, esim. Nissanin 1.6 mpi moottorissa oli 100hv jo 80/90-luvun taitteessa ja kulutus liki litran alhaisempi.
Oli aikaisemmin Esko 1.8/115hv ja ei siinäkään kulutus ollut olennaisesti suurempi!
Ollut myös Nissani 1.6, sillä parhaimmillaan meni 5,8 maantiellä! 8)
Meillä aina ollu Fordeja ja Zetekit tuttuja nyt levisi ensimmäinen kone 1.6 Focuksesta ajomäärä 253tkm ite pääsin vajaan vuoden verran 14tkm ajamaan venttiili palo että se siitä sit. Uutta myllyä nyt vaan pälyilemään mieluusti alle 100tkm ajettua!
HokucFocus87 kirjoitti:Meillä aina ollu Fordeja ja Zetekit tuttuja nyt levisi ensimmäinen kone 1.6 Focuksesta ajomäärä 253tkm ite pääsin vajaan vuoden verran 14tkm ajamaan venttiili palo että se siitä sit. Uutta myllyä nyt vaan pälyilemään mieluusti alle 100tkm ajettua!
Yhden palaneen venttiilin takia sitten ajattelit vaihtaa sitten koko koneen?
meillä 1.8 16v -95 escortti emännän ajossa, 100tkm ajettuna ostettu, nyt 175tkm lasissa. Itellä käytössä tuo focus 1.6 16v -01, 165tkm ostaessa ja nyt 265tkm. Kumpikaan ei vie öljyä eikä hukkaa nesteitä, moottoriviatkin molemmissa pysyneet aikalailla nollassa noin viiden vuoden aikana mitä meillä olleet. Mielestäni negatiivisena puolena huomannut suht korkean kulutuksen, focuksella sekalaisessa päälle 7 ja escossa päälle kasin satasella, yhden hengen kuormalla. Okei, toki ajotyyli, rengastus, autojen ikä, ajonopeus yms vaikuttaa kulutukseen korottavasti, mutta ei näitä mitenkään yyber-pieniruokaisiksi voi sanoa moottorin koko/teho huomioiden.. Focuksella pääsee kyllä pienemmälläkin, mutta se vaatii sit tarkkuutta ja ajo-olojen optimaalisuutta, mihin ei hermo riitä.
Mutta kestävyyttä ei voi moittia, ihmeen hyvin ovat moottorit pelanneet *koputtaa puuta*
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
1.8 16v, 310tkm, seuraavana huoltona talvinakit alle... 8)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Sivutakseni aihetta niin sopiiko vuosimallin 2004 kone 1999 focukseen vai onko moottoriin tehty jo tuona vuonna muutoksia? Eikös 2005 mallissa jo ole kone durateq?
Itellä kaks zetec tekniikalla varustettua mondeota. 1.6 16v -95 ja 2.0 16v -97 zetec. Ykskutosella ajettu n.230tkm ja kakslitrasella n.330tkm. Hyvin on toiminu kumpikin. Kakslitrasee jakopää pitää tehä n.30tkm päästä. Öljyä menee liikaa ja kulutus oli ykskutosessa n.5-6l satasella ja kakslitrasella n.8litraa satasella.
Eeska91 kirjoitti:Itellä kaks zetec tekniikalla varustettua mondeota. 1.6 16v -95 ja 2.0 16v -97 zetec. Ykskutosella ajettu n.230tkm ja kakslitrasella n.330tkm. Hyvin on toiminu kumpikin. Kakslitrasee jakopää pitää tehä n.30tkm päästä. Öljyä menee liikaa ja kulutus oli ykskutosessa n.5-6l satasella ja kakslitrasella n.8litraa satasella.
Paljo menee öljyä? Mulla meni litra/1000km kunnes venttiili paloi...
mulla on 490tkm ajettu 1.8 zetec alumiinisella hopeisella venttiilikopalla..kone vähän kilkattaa mutta oon ajellu raktorin moottori öljyillä niin on tosi timmi kone, tosin pakkasella -30 tahtoo olla aika nöyrän kuulonen käynnistymään
"no joo jos sitä joskus oikeen auton sais,eikä foordii.."
Mondeo Mk2 1.8 ja Focus Mk1 2.0. Molemmilla ajettu n. 230 000 km eikä loppua näy. Mondeossa on vaihdettu termostaatti ja Focuksessa termostaatin kotelo. Ajelin Focuksella muutaman kilometrin ilman nesteitä, koska nesteet karkasivat termarikotelon haljettua. Kone meni viansietotilaan ja jäähdytteli pyttyjä jättämällä työtahteja väliin. Oli "hieman" potku poissa, mutta kotiin päästiin. Tästä on jo vuosia aikaa.
Öljynkulutuksesta sen verran, että öljy on aina riittänyt huollosta seuraavaan eli en ole tähän kiinnittänyt huomiota.
Mondeo on kyllä ihmeen pihi vehje kulutukseltaan, mutta puhditon verrattuna Focukseen.
JesseT kirjoitti:Yhden paljon ajetun 2.0 Zetecin tuossa remontoin turbokäyttöön. Pakoventtiilit oli huonona, männänrenkaat jumissa monin paikoin ja muutama nostaja jumiutunut.