Oon yrittäny selvitellä mitä teknisiä eroja on noissa alkupään (2001-2005) Mazdapohjaisissa MZR/Duratec-HE moottoreissa
verrattuna uudempiin 2006-2011. Moottoria käytettiin käsittääkseni USA:n markkinoilla mk3 Focuksessa vielä
aivan viime vuosiin saakka. Jotain viilausta luulis tapahtuneen.
Ainoat mitä itse tiedän on:
Imusarjan läpät:
*2001-2002 (?) Se imusarjan läppäsysteemi meni usein rikki ja osa on uudistettu uudempiin malleihin.
Sytytyspuola:
*2001-2005 Erillinen sytytyspuola ja johdot tulpille
*2006(?)-2011 "puola" jokaisen tulpan päällä eli ns. suorasytytys
Kaasuläppä ja tyhjäkäyntiventtiili:
*2001-2005 Ainakin Mondeossa ja alkupään Mazdoissa kaasuläppä ei ole täysin sähköinen ja käytössä on myös tyhjäkäyntiventtiili
*2005-2011 Täysin sähköinen kaasuläppäkotelo eikä ole lainkaan tyhjäkäyntiventtiiliä
(edit. lisätty mulle uusia juttuja mitä selvinnyt)
Duratec HE-moottori vm 01-05 vs uudemmat versiot -erot?
Duratec HE-moottori vm 01-05 vs uudemmat versiot -erot?
Viimeksi muokannut S-P-H, 20 Tammi 2015 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Duratec HE-moottori vm 01-05 vs uudemmat versiot -erot?
lisätty yks ero lisää.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000