ForDiag - diagnosointiohjelma
ForDiag - diagnosointiohjelma
Iltojapa vaan.
Tuli toiselta tämän foorumin käyttäjältä ostettua poijjes tuommoinen ForDiag Tsekkiläinen ihmekaapeli, jolla onnistuu pikkasen enemmän saamaan tietoa tuollaisesta TDCi:stä kuin perus OBD2:n kautta tai F-super-piuhalla.
Aika paljon tuosta on jauhettu Talkfordissa, mutta en ollut kehdannut aikaisemmin ostaa, koska ei ole ollut varsinaista tarvetta, kun tuo oman suuttimet koodautuu ihan F-Superillakin.
Ohjelmalla pystyy siis esimerkiksi kirjoittamaan suutinboksiin suuttimien tiedot myös 01-03 Mondeoista. Äärimmäisen kätevä ominaisuus on myös nakutusanturien arvojen seurantamahdollisuus, koska siitä on helppo tunnistaa rikki oleva suutin ilman erillisiä fyysisiä testejä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... ieppaa.PNG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... eppaa1.PNG
Tuossa parit kuvankaappaukset ns. Normaalilta puolelta, eli ottaa yhteyden EEC-V ECUun, mutta nuo kiinnostavimmat ominaisuudet tulee käytettäväksi, kun vaihtaa yhteystyypiksi ICU:n.
Tarvittaessa autan tämän kanssa siis PK-seudulla, en pyydä korvausta toimenpiteistä. Onnistuu myös esimerkiksi MAF, MAP, Kaasupolkimen asentoanturin logittaminen sekä sylinterien arvojen asettaminen "oskillaattoriin". jolloin varsin helppo tulkita vikakohdetta.
Tuli toiselta tämän foorumin käyttäjältä ostettua poijjes tuommoinen ForDiag Tsekkiläinen ihmekaapeli, jolla onnistuu pikkasen enemmän saamaan tietoa tuollaisesta TDCi:stä kuin perus OBD2:n kautta tai F-super-piuhalla.
Aika paljon tuosta on jauhettu Talkfordissa, mutta en ollut kehdannut aikaisemmin ostaa, koska ei ole ollut varsinaista tarvetta, kun tuo oman suuttimet koodautuu ihan F-Superillakin.
Ohjelmalla pystyy siis esimerkiksi kirjoittamaan suutinboksiin suuttimien tiedot myös 01-03 Mondeoista. Äärimmäisen kätevä ominaisuus on myös nakutusanturien arvojen seurantamahdollisuus, koska siitä on helppo tunnistaa rikki oleva suutin ilman erillisiä fyysisiä testejä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... ieppaa.PNG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163 ... eppaa1.PNG
Tuossa parit kuvankaappaukset ns. Normaalilta puolelta, eli ottaa yhteyden EEC-V ECUun, mutta nuo kiinnostavimmat ominaisuudet tulee käytettäväksi, kun vaihtaa yhteystyypiksi ICU:n.
Tarvittaessa autan tämän kanssa siis PK-seudulla, en pyydä korvausta toimenpiteistä. Onnistuu myös esimerkiksi MAF, MAP, Kaasupolkimen asentoanturin logittaminen sekä sylinterien arvojen asettaminen "oskillaattoriin". jolloin varsin helppo tulkita vikakohdetta.
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Enkö vain huomannut eroa vai pitikö toisen kahdesta kuvasta esittää sitä ICU-puolta missä näkyisi niitä suuremman mielenkiinnon kohteita?
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Noi kuvat on siis molemmat ns peruspuolelta, kunhan tuossa sunnuntaina on tylsää, niin kikkailen vähnäsen enemmän..
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Terse, meikäläisellä olis tossa -03 2.0 Tdci Mondeossa semmosta ongelmaa, että heittää vikakoodia P2336 ja tehot on pois. Vikakoodia ei saa poistettua. Auto käy lämpimänä ihan normaalisti, ei vaan mene mihinkään. Löytyiskö blurilta apuja tähä ropleemaan?
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Kyllähän minä siitä koodit lukasen, jos Leppävaaraan hilpaset, tai mahdollisesti tarvittaessa voi kotoakin lähteä. P2336 on ykkössylinterin nakutusanturin tuottama koodi, eli suuttimessa todennäkösesti häsmäkkää.
Soitappa tai laita viestiä 0408330698, niin katsotaan miten sopii aikatauluun.
Voi poistua hetkeksi uudelleenohjelmoimalla, mutta todennäköisesti suuttimen vaihto poistaa ongelman. http://www.eps-turbo.de/shop/category.p ... ategory=28 tuolta saa varsin edullisesti, vaihdossa hankalinta taitaa olla työkalun löytäminen, koska vaatii vähän erikoisen mittaisen hylsyn.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ctor_Types tuossa tietoa suuttimista
Soitappa tai laita viestiä 0408330698, niin katsotaan miten sopii aikatauluun.
Voi poistua hetkeksi uudelleenohjelmoimalla, mutta todennäköisesti suuttimen vaihto poistaa ongelman. http://www.eps-turbo.de/shop/category.p ... ategory=28 tuolta saa varsin edullisesti, vaihdossa hankalinta taitaa olla työkalun löytäminen, koska vaatii vähän erikoisen mittaisen hylsyn.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ctor_Types tuossa tietoa suuttimista
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Liitytään käyttäjien kerhoon. Toimii myös vanhemmissa (Escort 92- / Zetec) kunhan tuo pari piuhaa konehuoneesta... Kiintoisaa kun saa EEC:n muistin lukaistua. Tartteekohan täs alkaa edes Son of EECSuckeria alkaa rakentelee. 
Edit: Oi! Sieltähä vaivalloisesti irtosikin bittejä ja näyttää rakenneltaan pikaisesti vilkaistuna jopa samalta kuin mitä netistä löytää valmiita romeja EEC-IV:stä repäistynä hex editorilla vilkaistuna. Viel kun alkais tutkimaan syvällisemmin. Jopa verrattavissa rakenteellisesti kuuluisaan A9L.bin.
Edit5: Tällä kertaa vaivalloista vertailua muihin eec-iv ecuihin ProTunerilla ja hexeditorilla.
. Sieltä se Definition tiedosto alkaa jo muodostumaan...

Edit: Oi! Sieltähä vaivalloisesti irtosikin bittejä ja näyttää rakenneltaan pikaisesti vilkaistuna jopa samalta kuin mitä netistä löytää valmiita romeja EEC-IV:stä repäistynä hex editorilla vilkaistuna. Viel kun alkais tutkimaan syvällisemmin. Jopa verrattavissa rakenteellisesti kuuluisaan A9L.bin.
Edit5: Tällä kertaa vaivalloista vertailua muihin eec-iv ecuihin ProTunerilla ja hexeditorilla.

Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Täälläkin liitytty ForDiag käyttäjäkuntaan.
Yrityksenä edelleen saada selville mistä johtuu huono 1.6 TDCI:n (C-MAX 2003) käynnistyvyys lämpimänä, tähän olis kiva saada vinkkejä jos jollakin kokemusta ratkaisusta.
Mut siit lukijasta, yllärinä oli et se pääsee kivasti kiini vaikkas lisälämppäriin, joka aikasemmissa lukijoissa ollu mulla haasteena. Sen takia joutunu turhan monta kertaa käyttämään merkkihuollossa vikakoodien nollauksella.
ABS-vikavalon syy paikallistui suoraan etupään vasemman anturin huonoon liitokseen, putsaus ja CRC:tä kehiin, vikavalon nollaus ja toimii paremmin kuin uusi.
Näytti myös suoraan ohjaustehostimen häiriöilmoituksen ja nopeusanturin oireilun (ei vikavaloa), molemmat kiva viedä täsmävaihtoon, jos ei omat taidot riitä.
Aikas hieno kaapeli ja softa
Yrityksenä edelleen saada selville mistä johtuu huono 1.6 TDCI:n (C-MAX 2003) käynnistyvyys lämpimänä, tähän olis kiva saada vinkkejä jos jollakin kokemusta ratkaisusta.
Mut siit lukijasta, yllärinä oli et se pääsee kivasti kiini vaikkas lisälämppäriin, joka aikasemmissa lukijoissa ollu mulla haasteena. Sen takia joutunu turhan monta kertaa käyttämään merkkihuollossa vikakoodien nollauksella.
ABS-vikavalon syy paikallistui suoraan etupään vasemman anturin huonoon liitokseen, putsaus ja CRC:tä kehiin, vikavalon nollaus ja toimii paremmin kuin uusi.
Näytti myös suoraan ohjaustehostimen häiriöilmoituksen ja nopeusanturin oireilun (ei vikavaloa), molemmat kiva viedä täsmävaihtoon, jos ei omat taidot riitä.
Aikas hieno kaapeli ja softa
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
mistä hommasit ton ohjelman ja kaapelin
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Softan voi ladata valmistajan kotisivuilta http://forum.fordiag.cz/viewforum.php?f=3
Kaapelin tilauksen hoidin tämän lomakkeen kautta http://www.fordiag.cz/kontakt.
Maksu PayPal maksuosoituksena Tomaksen ohjeiden mukaan ja ilman Itellan töpeksintää olis ollu muutamassa päivässä kotiosoiteessa.
Kaapelin tilauksen hoidin tämän lomakkeen kautta http://www.fordiag.cz/kontakt.
Maksu PayPal maksuosoituksena Tomaksen ohjeiden mukaan ja ilman Itellan töpeksintää olis ollu muutamassa päivässä kotiosoiteessa.
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Iltaa,
Fordin ensikertalainen kysyy tyhmiä..
Tietääkö kukaan käykö tuo 2011 2.0TDCi mondeoon? Pystyykö tuolla tekemään muutakin kuin diagnosointia, esim. verrattavissa VAGien VCDS? Ilmeisesti tämä kytketään johonkin muuhun liitäntään kuin OBD?
Fordin ensikertalainen kysyy tyhmiä..
Tietääkö kukaan käykö tuo 2011 2.0TDCi mondeoon? Pystyykö tuolla tekemään muutakin kuin diagnosointia, esim. verrattavissa VAGien VCDS? Ilmeisesti tämä kytketään johonkin muuhun liitäntään kuin OBD?
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Onnistuuko tällä -99 1.8tddi focuksen ajoneston uudelleenohjelmointi? Eli autossa siis syöttöpumpun boxi rikki ja jos siihen vaihtaa toisesta autosta ehjän niin vaatii ilmeisesti uudelleenohjelmoinnin? Tai onkohan jotain toista ohjelmaa jolla tuollanen toimenpide onnistuu?
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Ei pysty PATSia. Tuosta en tiedä vaatiiko ohjelmointia...ccmm kirjoitti:Onnistuuko tällä -99 1.8tddi focuksen ajoneston uudelleenohjelmointi? Eli autossa siis syöttöpumpun boxi rikki ja jos siihen vaihtaa toisesta autosta ehjän niin vaatii ilmeisesti uudelleenohjelmoinnin? Tai onkohan jotain toista ohjelmaa jolla tuollanen toimenpide onnistuu?
VCM (kallis hankittavaksi) laitteella noita PATSeja voi muunmuassa ohjelmoida. Vanhempi mutta Fordin omia laitteita on WDS2000 tai FDS2000(tämä on vain diagnosointi laite?) jolla voi mutta en ole koettanut tai nähnyt henkilökohtaisesti mitään näistä kolmesta.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Osaako kukaan sanoa onnistuuko tuo sama auto-comin vehkeillä vai pääseekö tämä Fordiag autocomia syvemmälle?bluri kirjoitti: Äärimmäisen kätevä ominaisuus on myös nakutusanturien arvojen seurantamahdollisuus, koska siitä on helppo tunnistaa rikki oleva suutin ilman erillisiä fyysisiä testejä.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Sori, kun tungen samaan ketjuun mutta edellä kirjoitettu innoittaa kyselemään.bluri kirjoitti:Aika paljon tuosta on jauhettu Talkfordissa, mutta en ollut kehdannut aikaisemmin ostaa, koska ei ole ollut varsinaista tarvetta, kun tuo oman suuttimet koodautuu ihan F-Superillakin.
Mulla on e-villeltä tilattu F-Super ja sillä näkee vm -05 1.8tdci Connectista paljon enemmän kuin vm -10 1.6tdci Focuksesta.
Onko tässä kysymys formidable-softan versiosta vai mistä.
Esimerkiksi justiin suuttimiin ei focuksessa pääse käsiksi mutta Connectissa pääsee.
Fordiag-softa ei vissiin toimi F-superin kanssa?
Onko formidablesta jostain ladattavissa eri versioita?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Nostan wanhaa.
Pävitystä sen verran että tulossa mahdollisesti Bluetooth mallisia ja hinta pysyy samana.
P.S. Fordiag -kaapelista saa tehtyä "tyhmän" K-Line kaapelin ja toimii VCDS-Lite ohjelman kanssa VAG laitteissa.
Pävitystä sen verran että tulossa mahdollisesti Bluetooth mallisia ja hinta pysyy samana.
P.S. Fordiag -kaapelista saa tehtyä "tyhmän" K-Line kaapelin ja toimii VCDS-Lite ohjelman kanssa VAG laitteissa.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
En kyllä näe kauheasti BT-mallille funktiota, ainakaan omissa käyttökohteisse (esim suuttimien koodaus..)Xanthe_ kirjoitti:Nostan wanhaa.
Pävitystä sen verran että tulossa mahdollisesti Bluetooth mallisia ja hinta pysyy samana.
P.S. Fordiag -kaapelista saa tehtyä "tyhmän" K-Line kaapelin ja toimii VCDS-Lite ohjelman kanssa VAG laitteissa.
On kyllä Fordiag jääny ihan pölyttymään, kun on tullut kaikki katottua Forscanilla. Jossain kohtaa vähän nakutuksia kurkin, mutten jaksanut tarkemmin syventyä, kun auto pelaa ihan nätisti.
VAG-laitteitakaan kun ei ole lähistöllä juurikaan.
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Oisko kellään ylimääräistä tällästä myydä tai sanoa edes mitä tuolta tsekeistä maksaa tilata moinen?
Escort -98 1,6L 16V taloudessa ja vikakoodit ois kiva lukea. Tuossa taitaa olla se EEC IV ECU ja kun etsiskelin tietoja netistä niin ei taida nuo OBD härpäkkeet toimia suoraan tuossa...

Escort -98 1,6L 16V taloudessa ja vikakoodit ois kiva lukea. Tuossa taitaa olla se EEC IV ECU ja kun etsiskelin tietoja netistä niin ei taida nuo OBD härpäkkeet toimia suoraan tuossa...
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Tilasin nyt tämän kaapelin kun en muutakaan toimivaa keksinyt EEC IV:lle.
Noin 93€ posteineen maksoin tsekille. Katotaan miten pelittää. Vikakoodit ois tärkeintä nyt nähdä lukea ja myös antureiden data kattoa, että ovat toimivia, eikä pätki...

Noin 93€ posteineen maksoin tsekille. Katotaan miten pelittää. Vikakoodit ois tärkeintä nyt nähdä lukea ja myös antureiden data kattoa, että ovat toimivia, eikä pätki...
Re: ForDiag - diagnosointiohjelma
Hyvin pelas tuo kaapeli ja softa. Sain vian paikallistettua kun katoin adaptaatiokarttaa jossa käytetyt kartan alueet oli punaista ja 20-30% plussan puolella eli on käyny laihalla ja korjannu soppaa suuttimilla. Vika löyty bensatankista jossa oli laitettu väärää kumiletkua pumpun ja läpiviennin väliin ja se vuoti. Oli revennyt kokonaan, ei varmaan kestänyt sitten 95E10:ä. Pari vuotta sitten PK seudulla tuo kävi pumpun vaihdossa ja näköjään ranettaneet. Nyt toimii kun unelma, noh onhan siihen vaihdettu jo kaikki sytkäosatkin 
