'95 Ekkeriin isompi mylly?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
'95 Ekkeriin isompi mylly?
Uusi käyttäjä kiusaamassa teitä
Sain lahjoituksena '95 Escort STW special 1.6:sen. Meni viimeksi leimasta läpi.
Olisiko mahdollista istuttaa tähän koslaan 1.8 "hopeakansi" zetecci? 115hp on kai samoilla jarruilla kuin 90Hp. (Ei abs, Levarit edessä ja rummut takana)
Saisiko sitten jostain väkerrettyä jopa 130 heppasen GT:n koneen, ja leimattua 115 hp malli verrokkina (eikö se ole max +20% mallisarjan tehokkaampaan). Olisi vaan kiva saada oikeat numerot otteeseen
Vai riittäisikö jarrut mondeon 2.0 hopeakansi koneeseen. Tai jos saisi levyt taakse
Suurin päänvaiva on nuo sähköt
Parashan olisi, jos saisi jotenkin räpellettyä paikalleen "hopeakantiseen" lohkoon "mustakannen" kansi. Kestää kuulemma kierroksia paremmin.
Joo olen amis . Mutta sain auton ilmaiseksi, ja opinnäyte pitäisi väkertää...
Toivon "rakentavia" kommentteja
Sain lahjoituksena '95 Escort STW special 1.6:sen. Meni viimeksi leimasta läpi.
Olisiko mahdollista istuttaa tähän koslaan 1.8 "hopeakansi" zetecci? 115hp on kai samoilla jarruilla kuin 90Hp. (Ei abs, Levarit edessä ja rummut takana)
Saisiko sitten jostain väkerrettyä jopa 130 heppasen GT:n koneen, ja leimattua 115 hp malli verrokkina (eikö se ole max +20% mallisarjan tehokkaampaan). Olisi vaan kiva saada oikeat numerot otteeseen
Vai riittäisikö jarrut mondeon 2.0 hopeakansi koneeseen. Tai jos saisi levyt taakse
Suurin päänvaiva on nuo sähköt
Parashan olisi, jos saisi jotenkin räpellettyä paikalleen "hopeakantiseen" lohkoon "mustakannen" kansi. Kestää kuulemma kierroksia paremmin.
Joo olen amis . Mutta sain auton ilmaiseksi, ja opinnäyte pitäisi väkertää...
Toivon "rakentavia" kommentteja
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Minulla on screenshotti kun joku oli katsastanut RS2000 koneen 1.6l zetec Escorttiin nettiautosta. Uskoisin että 2l Zetecciin ois mahdollisuuksia hyvinkin.
Sähköistä ei tarvitse välittää muusta kuin ECUsta. Riippuen nyt mihin päädyt niin voin neuvoa. Tai sit lastu ECUlle jos mahrottomaks menee.
Sähköistä ei tarvitse välittää muusta kuin ECUsta. Riippuen nyt mihin päädyt niin voin neuvoa. Tai sit lastu ECUlle jos mahrottomaks menee.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
- Blizzard060
- Viestit: 7
- Liittynyt: 23 Tammi 2014 17:07
- Paikkakunta: Kouvola
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Mulla on 1.6 otteessa ja kuitenkin keulalla tuo XR3i 130hp. Ei ainakaan ole mulla ollut leimalla ongelmaa. Eikä tuo teho otteessa oikeastaan vaikuta kun ehkä myynti tilanteessa. Mutta tosiaan mulla ei ainakaan riitä jarrut takana. Olen ymmärtänyt, että noissa koneissa oli se sitten 115,90 tai 130 hp, ei ole mitään eroa päällisin puolin, joten leimaus ei ole ongelma.
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Ei niissä olekkaan kuin lohkossa ja kannessa merkinnät jos niitä näkee. Myös 2 litrainen taitaapi olla sama tapaus.Blizzard060 kirjoitti:Mulla on 1.6 otteessa ja kuitenkin keulalla tuo XR3i 130hp. Ei ainakaan ole mulla ollut leimalla ongelmaa. Eikä tuo teho otteessa oikeastaan vaikuta kun ehkä myynti tilanteessa. Mutta tosiaan mulla ei ainakaan riitä jarrut takana. Olen ymmärtänyt, että noissa koneissa oli se sitten 115,90 tai 130 hp, ei ole mitään eroa päällisin puolin, joten leimaus ei ole ongelma.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Olisi kiva, jos olis laillinen voinko käyttää 1.6 johtosarjaa 1.8 ECU:n kanssa?
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Riippuu ECUsta mikä on ja mikä tulee.
*Onko ajonestoa PATS? Avain tulisi olla uudessa mukana ja virtalukko helpottaakseen käyttöä. Virtalukon ympärillä on lukulaite, joka lukee avaimesta koodin kun laitat virrat päälle. Silloin kun olet saanut moottorin käyntiin niin PATS ei enään voi sammuttaa moottoria.
*Automaatti vai manuaali? Suotavaa ois että Manuaali kun Manuaaleissa on ohjelmallisesti Pakotettu Neutraali"vaihde" (Forced Neutral State) ja se vaikuttaa vähän kaikkeen.
*Ilmastointi vai ilman? Ilmeisesti vain tieto että onko ilmastointi päällä vai pois ECUlle - säätää tyhjäkäyntiä. (Jos käytetty)
Riippuen tuleeko ECU tilalle PATS varustettu vai ilman niin joutuu liittimestä laittamaan pinnejä uuteen järjestykseen kun suuttimen johdot on eri kohdassa tällöin ainakin.
EEC-IV ECUn liitin lähtee auki ja on helposti uudelleen järjesteltävissä. Ainoastaan pienen tasapää ruuvarin tarttee kyseiseen operaatioon. Moottoritilan liittimet pitäisi olla kaikki samoja ja näin olla Plug'n'Play.
Escortin ja Fiestasta saa myös ECUn jos Mondeota ei löydy. Kuhan on Module Type vähintään SME-101 (vuodesta 93 eteenpäin ?) jolloin sytytysmoduuli on ECUn sisällä.
P.S. En tunnusta vielä että oisin unohtanut jotain.
*Onko ajonestoa PATS? Avain tulisi olla uudessa mukana ja virtalukko helpottaakseen käyttöä. Virtalukon ympärillä on lukulaite, joka lukee avaimesta koodin kun laitat virrat päälle. Silloin kun olet saanut moottorin käyntiin niin PATS ei enään voi sammuttaa moottoria.
*Automaatti vai manuaali? Suotavaa ois että Manuaali kun Manuaaleissa on ohjelmallisesti Pakotettu Neutraali"vaihde" (Forced Neutral State) ja se vaikuttaa vähän kaikkeen.
*Ilmastointi vai ilman? Ilmeisesti vain tieto että onko ilmastointi päällä vai pois ECUlle - säätää tyhjäkäyntiä. (Jos käytetty)
Riippuen tuleeko ECU tilalle PATS varustettu vai ilman niin joutuu liittimestä laittamaan pinnejä uuteen järjestykseen kun suuttimen johdot on eri kohdassa tällöin ainakin.
EEC-IV ECUn liitin lähtee auki ja on helposti uudelleen järjesteltävissä. Ainoastaan pienen tasapää ruuvarin tarttee kyseiseen operaatioon. Moottoritilan liittimet pitäisi olla kaikki samoja ja näin olla Plug'n'Play.
Escortin ja Fiestasta saa myös ECUn jos Mondeota ei löydy. Kuhan on Module Type vähintään SME-101 (vuodesta 93 eteenpäin ?) jolloin sytytysmoduuli on ECUn sisällä.
P.S. En tunnusta vielä että oisin unohtanut jotain.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Kuulostaa hyvältä! Tekisi mieli saada 130 konia tuosta kopasta . Ja ei, ei ole ilmastointia eikä oikein muutakaan. Siruavain on auton huipputeknisin osa. . Ekkerin otin iloisesti vastaan koska perustekniikka on aika yksinkertaista 8) . Mutta kiitos tuohon boksin selvennukseen, pitää katsoa mitä tuohon saisi laitettua.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Niin, ja manuaalihan tuo on. Ei kai tomaatti-eskortteja ole kuin kourallinen suomessa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Ja PATS tässäkin on. On koppaa 95- ja eteenpäin
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Olisiko vielä vinkkejä??
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Yks; unohda.. noitten PATSien kanssa sohlaaminen on vihonviimeistä hommaa, vaikka olis käyvästä autosta purettu, ja kaikki osat olis, niin voi silti olla että jostain syystä on ajonesto päällä kun pitäs saada käymään. Itselleni kävi juuri noin, käyntikuntoisesta 98 GT-escortista purettiin moottori ja sähköt, ihan kaikki koneeseen liittyvä. Asentelin sen sitten neloskoppaseen, ja eipä prkl syttynytkään tulille, ja ei ollut sitä punaista avainta, olis täytynyt voortilla käyttää uudestaan ohjelmoitavana. Laitettiin sitten sellanen boksi missä ei oo patsia, ja tosiaan pinnijärjestystä piti muuttaa. Voortilta ei muuten enää saa minkäänlaisia kytkentäkaavioita noihin, että hankalaksi menee. Melkein täytyis olla ainakin joku autosähkäri kaverina. Ekaks projektiks on liian haastava, mielestäni.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Elo 2014 23:10
Re: '95 Ekkeriin isompi mylly?
Entäpä jos ekkerin nykyisen ecu:n jättäisi sikseen mutta laittaa 1.8 ja ajaisi 1.8 ruiskukartan sisään?