Mondeo Zetec 1.8i -99 tekee seuraavaa:
Elikkä kytkimen pohjaan painettaessa nostaa kierrokset hetkellisesti 1000 kierrosta ylemmäksi mitä ne kytkintä painettaessa oli. Elikkä kaasuttelee vähän niinkuin itsestään, toisinsanoen kierrokset eivät laske heti kun kytkimen painaa pohjaan vaan vasta pienellä viiveellä. Vähän niinkuin kaasu hieman jumittuisi päälle tai jotain..
Tekee tuota vain kylmällä moottorilla siis, lämpimänä tuota vikaa ei ilmene. Mistäköhän sitä vikaa lähtisi etsimään aluksi?
Lämpömittarikaan tässä ei sano mitään, mutta se ei toimintaan vaikuta mitenkään, tyhjäkäynti pelaa ja tyhjäkäyntikierrokset laskee alle tonniin koneen lämmettyä. Joten ilmeisesti alempi lämpötila-anturi on sökö, mutta eihän tuon pitäisi tuohon yllämainittuun ongelmaan vaikuttaa kun moottorin ja flektin ohjaukselle on se oma ylempi anturi?
Kierrokset nousee / jää päälle hetkellisesti kylmänä.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2008 20:34
Re: Kierrokset nousee / jää päälle hetkellisesti kylmänä.
Lasken omassa asian ominaisuudeksi jo vaikka ongelma ei ole tuota luokkaa vaan 200RPM tällä hetkellä. Oikeastaan ohjaustehostimen anturin (painekytkin) toimivuus antaa vikakoodin KOEO testissä, joten saattaa että siitäkin ihan vain. Siellähän on näitä RPM lisääjiä ECUssa eri asioihin...
Tyhjäkäyntisäätimeenhän asia liittyy kun se sitä säätää nimensä mukaisesti.
Tuolla on ollu myös tapausta huonosta liitoksesta ja kysyisin ongelman pahuuden takia tarkistamaan että liitin on kunnossa (ei ole heikkoja kontaktipintoja tai likaisia). Myös jos ruuvaat sen moottorin irti ja koetat miten se tappi joustaa ees taas.. onko jumittuva.
Tyhjäkäyntisäätimeenhän asia liittyy kun se sitä säätää nimensä mukaisesti.
Tuolla on ollu myös tapausta huonosta liitoksesta ja kysyisin ongelman pahuuden takia tarkistamaan että liitin on kunnossa (ei ole heikkoja kontaktipintoja tai likaisia). Myös jos ruuvaat sen moottorin irti ja koetat miten se tappi joustaa ees taas.. onko jumittuva.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Kierrokset nousee / jää päälle hetkellisesti kylmänä.
Muistithan testissä kääntää välillä rattia ääriasentoon.Xanthe_ kirjoitti:Lasken omassa asian ominaisuudeksi jo vaikka ongelma ei ole tuota luokkaa vaan 200RPM tällä hetkellä. Oikeastaan ohjaustehostimen anturin (painekytkin) toimivuus antaa vikakoodin KOEO testissä, joten saattaa että siitäkin ihan vain. Siellähän on näitä RPM lisääjiä ECUssa eri asioihin...
Tyhjäkäyntisäätimeenhän asia liittyy kun se sitä säätää nimensä mukaisesti.
Tuolla on ollu myös tapausta huonosta liitoksesta ja kysyisin ongelman pahuuden takia tarkistamaan että liitin on kunnossa (ei ole heikkoja kontaktipintoja tai likaisia). Myös jos ruuvaat sen moottorin irti ja koetat miten se tappi joustaa ees taas.. onko jumittuva.
Aloittajalle: ois hyvä kattoa koneella autoa, löytyykö mitään mielenkiintosta häikkää. Yleensä ei kyllä löydy :/
Tähän tapaukseen ei taida tuoltakaan löytyä mitään sopivaa http://thoms1.net/Ford/Reference/Idle.html
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Re: Kierrokset nousee / jää päälle hetkellisesti kylmänä.
Ei fordiag muistanut sanoo kun nyt sitä miettiitersa kirjoitti: Muistithan testissä kääntää välillä rattia ääriasentoon.
Aloittajalle: ois hyvä kattoa koneella autoa, löytyykö mitään mielenkiintosta häikkää. Yleensä ei kyllä löydy :/
Tähän tapaukseen ei taida tuoltakaan löytyä mitään sopivaa http://thoms1.net/Ford/Reference/Idle.html

Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"