Terve!
Osaisiko joku neuvoa, mistä saa helpoten otettua 12V parkkivaloilta ja ajovaloilta (lyhyet). Otanko ryöstäjällä ajovaloumpiolle menevästä nipusta, eli rikon pätkän muoviputkea ja kaivan sisältä nämä johdot. Uskaltaako tuollaista "ryöstäjä-liitintä" käyttää? Jos joku osaisi vielä lonkalta heittää numerot noile valoille liittimestä (tai värikoodi) niin kiitän!
Ford C-Max 12voltin ryöstöä
Re: Ford C-Max 12voltin ryöstöä
PItäs varmaan tietää meinaatko ryöstää sieltä 10mA vai 20A. Ja nämä uudemmat kulkineethan tuppaavat vahtimaan polttimoiden kuntoa ja tuollaiset kytkennät voi sotkea koko järjestelmän.
Focus 1.8 TDCI -03
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Re: Ford C-Max 12voltin ryöstöä
Itse tekisin vain että kuorisin tämmöisestä johdosta sentin tai vähän yli pituudelta kuparin esille veitsellä ja kierittäisin sen ympäri tiukkaan uuden johdon ja tinakolvilla juottaisin sen kiinni ja lopuks teippiä päälle. Mutta ammattilaiset sanoo ettei juotoksia autoihin kun ne murtumis herkkiä. Ehkä poikki ja sokeripala. Kukin tyylillään.Moore kirjoitti:Terve!
Osaisiko joku neuvoa, mistä saa helpoten otettua 12V parkkivaloilta ja ajovaloilta (lyhyet). Otanko ryöstäjällä ajovaloumpiolle menevästä nipusta, eli rikon pätkän muoviputkea ja kaivan sisältä nämä johdot. Uskaltaako tuollaista "ryöstäjä-liitintä" käyttää? Jos joku osaisi vielä lonkalta heittää numerot noile valoille liittimestä (tai värikoodi) niin kiitän!
Henkilökohtaisesti olen vihannut rosvoliittimiä kun olen niitä löytänyt.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Ford C-Max 12voltin ryöstöä
Rosvoliittimet toimii "ihan jees" silloin kun johtosarjassa on paljon tilaa ja se ei tule liikkumaan, tietty laadukkaat liittimet on aina mukavempia.
Tietysti noista johtosarjoista ei saisi ryöstää suuresti kuluttaville laitteile virtaa, heräte jollekkin on ihan ok, mutta muuten sitten rele väliin ja virta sitä kautta suoraan akulta.
Toi on ehkä pitemmän päälle parhain tapa. Muistaa vaan, että reilusti lämpöä ja lyijyllistä tinaaXanthe_ kirjoitti: Itse tekisin vain että kuorisin tämmöisestä johdosta sentin tai vähän yli pituudelta kuparin esille veitsellä ja kierittäisin sen ympäri tiukkaan uuden johdon ja tinakolvilla juottaisin sen kiinni ja lopuks teippiä päälle. Mutta ammattilaiset sanoo ettei juotoksia autoihin kun ne murtumis herkkiä.

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Ford C-Max 12voltin ryöstöä
En suosittele ryöstäjä liittimien käyttämistä. Joskus on palanut autoja kun joidenkin johtojen paksuun (ampeerit) on aika tarkasti mitoitettu ja kun ryöstäjän on laittanut väliin, katkeaa muutama kuparisäie samalla, liitos alkaa kuumenemaan max ampeeri kuormalla.... sytyttäen lopulta liitoskohdan hiljakseen tuleen. Sitten myös ovat hapettumis herkkiä eli kaikenlaista sähkökummittelua vuosien vaihtuessa myös luvassa kun ryöstäjät eivät useinkaan ole kunnolla (kondensio) vesitiiviitä.
Ties vaikka motonetistä, biltemasta yms. autotarvikeliikkeistä saa SULATETTAVIA liittimiä. Eli johto poikki, kuorinta, lisä johto väliin, puristus apico pihdeillä (kirjoitinko oikein?), sytkärillä (tai kuumailmapuhaltimella) liittimen sulatus vesitiiviiksi. Tällä tavalla meillä töissä liitetään johtoja. Usein myös kastan paljaat johdon säikeet kevyesti öljyyn (sormilla hieroen) ennen liittimeen työntämistä, jolloin liittimen sisälle jää pieni korroosiosuoja vielä supistamisen lisäksi pidentäen liitoksen käyttöikää.
En tiedä liittimen virallista nimeä, mutta eiköhän joku sen nimen tiedä ja vaikkapa wurthin valikoimasta sen linkin tänne postaa...
Ties vaikka motonetistä, biltemasta yms. autotarvikeliikkeistä saa SULATETTAVIA liittimiä. Eli johto poikki, kuorinta, lisä johto väliin, puristus apico pihdeillä (kirjoitinko oikein?), sytkärillä (tai kuumailmapuhaltimella) liittimen sulatus vesitiiviiksi. Tällä tavalla meillä töissä liitetään johtoja. Usein myös kastan paljaat johdon säikeet kevyesti öljyyn (sormilla hieroen) ennen liittimeen työntämistä, jolloin liittimen sisälle jää pieni korroosiosuoja vielä supistamisen lisäksi pidentäen liitoksen käyttöikää.
En tiedä liittimen virallista nimeä, mutta eiköhän joku sen nimen tiedä ja vaikkapa wurthin valikoimasta sen linkin tänne postaa...