mk3 Mondeo ääni n 1900 kierroksissa.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mazello
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Heinä 2012 09:03

mk3 Mondeo ääni n 1900 kierroksissa.

Viesti Kirjoittaja Mazello »

Eli vm 2007, kuitenkin vielä mk3 farkkumondeo pitää tärisevän äänen juuri alle 2000 kierroksen. Normaalisti kiihdyttäessä äänen ehtii juuri kuulla, eli alue jolla ääni kuuluu tuntuisi olevan aika pieni. Toisinaan olen koittanut pitää juuri tuota kierrosaluetta ja muutaman sekunnin ajan se onnistuu jolloin ääni todella kuuluu pidempään. Eli ongelma tuntuisi ilmenevän juurikin tuolla tietyllä kierrosmäärällä. Aina vaikka kuinka koittaisi kuunnella tuntuu ettei tuota ääntä edes kuulu, voi tosin olla että kuuluu joskus vaan hiljempaa.

Mielestäni auto ei äänen kuuluessa täristä mihinkää yhtään enempää, polkimissa tai vaihdekepissä ei tunnu mitään outoa ja auto tuntuisi myös kiihtyvän normaalisti. Ääni tuntuu myös jotenkin kuuluvan suhteellisen läheltä, jos arvata pitäisi niin joku kojelaudan muoviosa täristäisi johonkin. Mutta tuntuisi kovin kummalta että sitä tapahtuisi vaan tietyssä kierroslukemassa. Ongelmaa on jatkunut jo pitkään ainakin 40tkm, Nyt vaan jotenkin heräsin asiaan ja tuli mieleen kysellä täältä. Korjaamolla olen pariinkin otteeseen asiasta sanonut, mutta eivät ole huomanneet / noteeranneet ääntä.

Lähinnä kiinnostaa että mahtaakohan kyseessä olla vain äänellinen haitta vai tapahtuuko kuitenkin jossain moottorin sisällä kovinkin huonoja?

EDIT: Moottorina 2.0 Duratec
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: mk3 Mondeo ääni n 1900 kierroksissa.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Juuri näin,tällee harva enää tekee tai ainakaan tunnustaa tekevänsä? eli kuuntelee mistä äänet tulevat
Tuskimpa koneessa vikaa jos se käy hyvin ja lähtee käyntiin hyvin,mutta vannomatta tietty paras!
Itte kun ajan jo tosivanhoilla härveleillä niin muakaan ei haitta joku kitinä tai kolin enää SEN jälkeen jos tiedän mistä se tulee,usein ne äänet saa myös pois mutta mulla oli kans kovalla pakkasella Escossa semmoi kolahtelu kojetaulun sisällä eikä syytä löytyny,lämpimällä kelillä ei kuulunu mitää,heh lieko johtonippu niin kovaa et kolis johonkin?
Mutta periaate on oikea et ettii tai ainakin pyrkii etimään mistä äänet tulee,harvalal enää on mahdollisuutta katsoa auton allekkaan saati kokeilla sieltä mitään,monesti kun moni vika paljastuis ihan silmin katsomalla,on niitä menny autoja leimalle ja sitten on todettu että kas onkin iskari poikki,jousi poikki,pakoputki vuotaa,roikkuu tai on poikki menossa,kaikki nuo näkis ihan silmin mitään asiantuntemustakaan ei tarvis olla,moni ei vaan enää nykysin niitä paljoo kattele.
Mutta hyvä tietää että vielä joku miettii missä vois vikaa olla...pikkuvian huomatessa kun voi säästää isomman/kalliimman TAI jopa henkien menetykset
Vastaa Viestiin