ford transit,
ford transit,
kärsiikö ford transit 2,5 d moottorin venttiilit jos venttiilin nostimet vääntyy mutkalle, kun menee hihna poikki, eli tarviiko kurkata venttiileitä vaiko pääsekö niinkin helpolla
kuin pelkillä nostimien vaihdolla?
kuin pelkillä nostimien vaihdolla?
Re: ford transit,
Tarkoittanet keinuvipuja nokka-akselin ja venttiilin välillä. Taitaa olla semmoinen fifty/sixty mahdollisuus, että venttiilit ei ole taipuneet. Tarkista nyt ainakin venttiilikopan puolelta että kaikki venttiilit nousevat yhtä korkealle. Ja varmaan kannattaa kokeilla painamalla, että kaikki venttiilit liikkuvat takertelematta. Minulle on käynyt vastaava hihnan katkeaminen Hiacen kanssa ja siinä taipui kaikki keinuvivut + keinuvipujen akseli. Yksikään venttiili ei taipunut, mutta silloin otin kyllä kannen varmuudeksi auki, kun en oikein uskonut mahdollisuuteen, että venttiilit ei taipuisi.harriju kirjoitti:kärsiikö ford transit 2,5 d moottorin venttiilit jos venttiilin nostimet vääntyy mutkalle, kun menee hihna poikki, eli tarviiko kurkata venttiileitä vaiko pääsekö niinkin helpolla
kuin pelkillä nostimien vaihdolla?
Re: ford transit,
juu se tanko joka menee keinuvipuun, pari niistä on vääntynyt
Re: ford transit,
Eli onko tässä moottorissa nokka-akseli kannessa?harriju kirjoitti:juu se tanko joka menee keinuvipuun, pari niistä on vääntynyt
Re: ford transit,
ei ole ja kuvakaappaus kyseisestä tangosta
http://prntscr.com/45qwcp
http://prntscr.com/45qwcp
Re: ford transit,
Mikähän hihna sieltä moottorista on katkennutharriju kirjoitti:ei ole ja kuvakaappaus kyseisestä tangosta
http://prntscr.com/45qwcp

Re: ford transit,
kyllä siellä on ihan normi jakohihna ,130 hampainen, se pyörittää pumppua ja ja nokka-akselia ja voiman saa kampiakselinpäästä, ja kyseessä on normi diesel transiitti
2,5 litranen kone ja tiedoksi sit kaikille ,ei tartte kantta ottaa pois, riittää kun uusii ne työntötangot jotka on vääntyneet, ei ota venttiilit mäntiin kiinni,
vaan ne tangot vääntyy jos menee jakohihna poikki
2,5 litranen kone ja tiedoksi sit kaikille ,ei tartte kantta ottaa pois, riittää kun uusii ne työntötangot jotka on vääntyneet, ei ota venttiilit mäntiin kiinni,
vaan ne tangot vääntyy jos menee jakohihna poikki
Re: ford transit,
Tuota, kyllä kai se tankojen vääntyminen on kuitenkin seurausta venttiilien tapaamisesta männän kanssaharriju kirjoitti:kyllä siellä on ihan normi jakohihna ,130 hampainen, se pyörittää pumppua ja ja nokka-akselia ja voiman saa kampiakselinpäästä, ja kyseessä on normi diesel transiitti
Selvä juttu, enpä tuota tiennyt![]()
2,5 litranen kone ja tiedoksi sit kaikille ,ei tartte kantta ottaa pois, riittää kun uusii ne työntötangot jotka on vääntyneet, ei ota venttiilit mäntiin kiinni,
vaan ne tangot vääntyy jos menee jakohihna poikki

Re: ford transit,
Joo kyllä se mäntä ne venttiilit ylös auttaa jos jako menee pieleen.. mutta ei yleensä säre muuta kun työntötangot joskus menny keinuja poikki riippuu kierroksista missä rämähtää.. oon kuullut että pika korjausena uus hihna ja vasaralla tangot suoraksi ni meno jatkuu.. joskus jäänyt myös lopulliseksi korjaukseksi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024