njietro kirjoitti:
öö, kolmosmondeoitten 1,8 ja 2,0 duratecit ei oo osottautunu ihan parhaiks mahdollisiks koneiks. noita viallisia duratekkeja on "melko paljon". tuttavapiirissänikin niitä on enemmän rikkinäisiä kun ehjiä.
Armotonta jaskaa ja vattuilua alan moottorista, sanoisi joku korkeamman teknisen ymmärtämyksen omaava henkilö. Duratec on perin hyvä moottori, oikein käytettynä ja oikein huollettuna. Elävä todiste seisoo tuolla katoksessa. 228000 km mittarissa, öljyt vaihdettu 10000 km välein, huollatettu 20000 km välein alan huolloissa. (Kuinkahan monta kertaa olen täällä tuonkin todennut?). Ei vikaa, ei syö nesteitä, ei vuoda, ei nakuta, ei kolise, ei tärise. Ei durateccia ajamalla rikki saa. Mutta saahan jotkut tiiliskivetkin rikki väärällä varastoinnilla...
Mondeo MK3:n ainoa vika on se, että noita laiminlyötyjä tai huollettuja yksilöitä on helposti ja edullisesti saatavissa. Sitten kun on ostettu se viiden tonnin farmaritaunus, ei viitsitä enää paneutua ylläpitoon. Samasta syystä Suomesta katos satakaksseiskat, ooppelkadetit ym. ym. Onhan se hurjaa, että vuonna 2005 vein Kallelle 26300 € osuuspankin rahaa ja tänään voisi laittaa mondeoturnierin nettiautoon, pyytää 2500 € ja saada siitä 2000 €. Viikon päästä uusi ostaja sitten soittaisi, kun kuskin penkin korkeussäätö ei toimi tai takaluukku ei aukea ja vaatisi perumaan kaupan. Ja kirjoittaisi tänne asiantuntijana, että vattu mitä jaskaa koko Mondeo. Mutta mä en anna tuota autoa pois, olenhan sen kanssa viettänyt miltei viidenneksen elämästäni.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support
Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein
Speedhunter