Eskort ei käynnisty...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mintsarella
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2014 18:11

Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja mintsarella »

Mulla on tollanen 97 vm ford escort 1,8i. Ja se teki aluksi sitä ettei se aina halunnu startata, ei ees yrittäny. Vaihatin siihen starttimoottorin ja solenoidin.
Se ei sitten kuitenkaan auttanut mitään, vaan esckortti jatkaa samaa temppuilua, välillä lähtee käyntiin ihan ilman mittään ja välillä ei inahakkaan, ei ees yritä. Virrat lähtee päälle vaan siihen se jääkin sitten. No eilen kun kaverin kanssa kateltiin että jos se ossais tehä sille jottain niin escortti yritti startata vaan ei sitte lähteny ja ku lopetti yrittämisen niin kuskin takaa jostain pohjasta kuulu sellanen hurina ininän vinkuna ääni. Osaako kukaan sanoa mikä tossa autossa oikeen on? Onko siitä menny bensapumppu? auttakkee mua, oon nainen enkä ossaa tehä noille itte mittään... :cry:
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Käännät virrat päälle niin pitäisi vain hetken aikaa kuulua bensa pumpun hurina.

Jos hurisee jatkuvasti niin moottorinohjausyksikkö eli ECU on LOS tilassa. (Virhetila). En osaa sanoa että jäikö se hurisemaan jos kone pysähtyy.


Onko tässä jo PATS = Ajonestoa? Avaimen muovisessa osassa on tällöin punainen/sininen piste päädyssä.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
mintsarella
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2014 18:11

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja mintsarella »

Avaimen päädyssä on punanen merkki. Ja sillon kun yrittää käyntiin niin hetken hurisee ja sitte lopettaa mutta ei käynnisty. Moottori ei siis ole käynnissä missään vaiheessa. Ja välillä vaikka kääntää avaimen loppuun asti niin muuta ei tapahdu kun että tulee virrat päälle.
pasleh
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Kesä 2006 11:03
Paikkakunta: Pori

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja pasleh »

Onhan akussa tarpeeksi tehoja? Mulla meni -98 Fiestasta akku, muuten oli jännitettä mutta startatessa ei tarpeeksi virtaa, kuului vai napsuntaa releistä.

Virtalukon pohja (sähköosa) melko yleinen vaiva eskorteissa, se kannattaa tarkistaa.

pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80

Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
mintsarella
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2014 18:11

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja mintsarella »

Okei. Pitää tarkistaa se virtalukonpohja. Onko tossa ekkerissä jossain päin sellanen sihti jonka voi putsata? Siis jossain tyyliin bensapumpun lähellä tms? Ja miten iso akku kannattas olla?
pasleh
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Kesä 2006 11:03
Paikkakunta: Pori

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja pasleh »

Mulla siis meni akusta kennot jotenkin oikosulkuun, parissa vuodessa. Jännitteet oli ok levossa mutta kun starttas niin ei ollu virtaa tarpeeksi. Bensasuodatin on taka-akselin paikkeilla auton pohjassa, Semmonen pieni pönttö. Bensaputket on pikaliittimillä kiinni ja suodatin pannalla kiinni. Katso että menee oikein päin (nuoli tankilta moottorin suuntaan). Mutta tuon tyyppinen starttausvika ei johdu suodattimesta. On kyllä hyvä vaihtaa joka tapauksessa.

pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80

Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
mintsarella
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2014 18:11

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja mintsarella »

Jos bensapumppu on rikki niin pitääkö se minkää laista ääntä kun autoa yrittää startata käyntiin?
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

mintsarella kirjoitti:Jos bensapumppu on rikki niin pitääkö se minkää laista ääntä kun autoa yrittää startata käyntiin?
No se voi mennä myös mekaanisesti rikki mutta sen bensan tulon voi tarkistaa ottamalla letkun irti;

Suuttimien kiskolta (helpoin päästä käsiksi)
bensansuodattimelta (joutuu mennä auton alle)

Ja kun iskee virrat päälle niin pitäisi tulla bensaa niin silloin toimii.


Jos haluat niin voin yrittää neuvoa miten kysyä Autolta (moottorinohjausyksiköltä, ECU) itseltään onko ongelmia Led valolla, yleismittarilla tai mikä ilmaisee max 12 Voltin jännitteen. Mahdollisesti näissä uudemmissa mittaristossa alkaa joku valo vilkkumaan. Jos tämmöinen onnistuu niin nauhoittaisit noin 2-5min videon josta voin lukea vikakoodit jos niitä on.

Toki tässä voi kysyä jos auto olisi lähistöllä niin voisin tulla itsekkin ihmettelee mikä premium autossa vikana. :mrgreen:
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Vika on satavarmasti sulakerasiassa. Mutta jos haluat koittaa kaikkee muuta ensin niin ihan vapaasti. Haulla löytyy aiheesta vaikka kuinka paljon asiaa, mutta juuri noin se oireilee, ei starttaa aina. Lisäksi usein sulakerasian alkaessa oireilla, katoaa myös valomuisti. Ja bensapumpulta virrat startaessa, ja myös pyyhkijät voi alkaa temppuilemaan.
Lähtee todennäköisesti hinaamalla käyntiin. Sulakerasia maksaa yli 300e nykyään, käytettyä ei kannata ostaa, koska ne on kaikki samanlailla hapettuneita. Been there, done that. Ja monesti.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Eskort ei käynnisty...

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Vika on satavarmasti sulakerasiassa. Mutta jos haluat koittaa kaikkee muuta ensin niin ihan vapaasti. Haulla löytyy aiheesta vaikka kuinka paljon asiaa, mutta juuri noin se oireilee, ei starttaa aina. Lisäksi usein sulakerasian alkaessa oireilla, katoaa myös valomuisti. Ja bensapumpulta virrat startaessa, ja myös pyyhkijät voi alkaa temppuilemaan.
Lähtee todennäköisesti hinaamalla käyntiin. Sulakerasia maksaa yli 300e nykyään, käytettyä ei kannata ostaa, koska ne on kaikki samanlailla hapettuneita. Been there, done that. Ja monesti.
Mie aattelen joskus liian vaikeesti ja unohan tärkeimmät.

AARGH.. Tänään oli ekaa kertaa bensan pumpun releen naksuntaa kun virrat laitto. Noh.. kohta joutuu tuon boxin tarkistamaan ihan itsekkin ja tekemään parannuksia. :mrgreen:
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Vastaa Viestiin