Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei huomasin tuossa että kyseinen putken pätkä focuksen alla on rikki tuosta pakosarjan puolelta. Onko kellään tietämystä mikä on pätkän ns "virallinen" nimi. Ihme, että meni katsastukesta kuitenkin läpi huomautuksetta viikko sitten.
Motonetissä oli myynnissä "Etuputki Focus-1,6", mutta en tarvitse kuin tuon jousto-osan. Mistähän sellaisen sattuisi saamaan kohtuu hintaan? Ei haittaa vaikka käytetty.
moponettihän myy noita joustopätkiä ihan tarvikkeena. noi laipan pultit on muuten ihanan ruosteessa, jos ei aukea sovinnolla ja on tilaa ympärillä niin rälläkällä kannattaa pultit katkoa laippojen välistä ja uudet tilalle. haponkestävät laitettiin joskus kaverin autoon 5vuotta sitten laippaan, laippa syöpyi puhki ajan myötä mutta pultit oli vaan likaiset kurasta
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Vakionahan focuksessa pakosarjalta tuonne haitariin asti putki on yhtä luuta. Eli virallinen nimi on kai se "etuputki"..
Motonetissa se maksaa sen parisataa, eBayssa alle satkun. Asiantunteva pakoputkiliike viimeistään osaa varmasti laittaa tuohon tarvikkeena sopivan haitariosan, jos itsellä ei ole osaamista/paikkaa/vehkeitä ja haluaa pelkän haitariosan vaihtaa.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Jees. Jos joku sattuu tieätämään autopurkaamon missä on 2002vm focusta purettavana niin saapi ilmotella. Hakusessa olis myös oikean puolen etu sisälokari.
P.s Löytyykö jotain ammattikoululaisen väliaikaisohjetta millä sais tilapäisesti tuota putkee vähän kiinni? Esim löytyykö jostain niin leveitä pakoputken kiristimiä, että sais vähän heilumista minimoitua?
Ite tilasin tiistaina etuputken(pakosarja etuputki/haitari osa) Ebaystä 117e toimituksineen.
Siihen sisältyy myös tiivisteet ja uudet mutterit.
Itekkin olin kahen vaiheilla tilaanko koko satsin vai tarvike haitarin kun on irti etuputkesta^^ Päädyin tuohon ebayn pakettiin joka on kokonaisuudessaan helpompi homma vaihdattaa kuin pelkkä haitariosa.
Kun siinähän pitää jokatapauksessa ottaa pakosarja irti, ainakin helpottaa hitsaamista^^ http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCUS-1- ... 1e6509730a
karchu kirjoitti:Ite tilasin tiistaina etuputken(pakosarja etuputki/haitari osa) Ebaystä 117e toimituksineen.
Siihen sisältyy myös tiivisteet ja uudet mutterit.
Itekkin olin kahen vaiheilla tilaanko koko satsin vai tarvike haitarin kun on irti etuputkesta^^ Päädyin tuohon ebayn pakettiin joka on kokonaisuudessaan helpompi homma vaihdattaa kuin pelkkä haitariosa.
Kun siinähän pitää jokatapauksessa ottaa pakosarja irti, ainakin helpottaa hitsaamista^^ http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCUS-1- ... 1e6509730a
Itse juuri samanlaisen pakosarjan viikko sitten vaihdoin. Ennen homman aloitusta kannattaa työkalupakkiin hommata 15mm hylsy mallia pitkä ja auto hallinosturille tai montun päälle.
Osaatko sanoo paljonko menee vaihdossa aikaa?
Osat tulis tiistaina, tosin ei ole paikkaa missä itse vaihtaa niin vien varmaan vanhalle opiskulepaikalle 7e/h hinnalla
Kun ei viittis teese itse hallilla sitä tehdä joka sielläkin on 12e tunti kun itse väsää-,- , ja jos tulee ongelmia ni paskempi juttu :/
Hmmm... Enemmänkin rassaillut vaihtaa osan kyllä tuntiin mutta 1-2tuntia voisi olla lähempänä tarvittavaa aikaa koska mutterit ovat suht vittumaisissa paikoissa ja kierrettä pinnapulteissa on enemmän kuin tarpeeksi Paineilmakäyttöinen räikkä olisi erittäin mukava tähän hommaan. Ruiskii crc:tä muttereihin samalla aikaa kun odottaa pakoputken jäähtymistä ettei tarvitse käsiä polttaa niin lähtee mutterit paremmin irti.
Tyhmä kysymys tyhmältä mieheltä. Mitenkäs toi pakosarjan irroitus? Pitääkö siinä tehä jotain kikkailuja? Vai vaihdetaanko se vaan ihan uutee ilman mitään sen suurempaa? Tiukassahan se varmaan on kun alkuperäinen putki.
Foordeista en tiedä kun vasta auton ostin, mutta ollut aiemmin kaksi almeraa molemmista pakosarjan irroittanut kerran.
Suosittelen että aloitat haitari/joustoputken ja katin liitoskohdan avaamisella, sitten suihkuttelet pakosarjan muttereihin rost offia ja auki vaan^^
Ja tosiaan uudet tiivisteet pitää laittaa väliin vaikka vanhat voisikin ehjänä irrota.
Mutta huomenna meen montulle laitteleen, kun ei koululla ole alustakurssia opetuksessa^^
( Hyvä muistaa ettei vedä liian tiukalle pakosarjan päässä niitä muttereita )
Joo o, pääsinkin vasta perjantaina laitteleen autoo.
Sitävaan ihmettelin kun otin niitä muttereita irti, niin lohkosta aukesi koko pultti mutterin mukana ftw? Siis yhdelle kävi vain niin...
Ja ihankuin se vähän röpisis sieltä jostain kun lämyttää-,-
Niissä olis torx kannat et pitäisikö sitä koittaa pyöritellä syvemmälle lohkoon??
Kyseessä on ns. Pinnapultti, joka tuplaa mahdollisuuden irtoamiseen. Kierteet molemmissa päissä ja mutterilla kiristys. Kovasti vaan kiinni niin loppuu vuoto.
Kaikki pultit ja tiivisteet tarkastettu, silti aina liikkeelle lähdettäessä hieman röpisee joko keskeltä taikka takaosan suunnalta.
Voiskohan sisuskalujen rikkoutuminen olla syynä?
karchu kirjoitti:Voiskohan sisuskalujen rikkoutuminen olla syynä?
Todennäköisesti - varsinkin jos siellä on vielä alkuperäinen putkisto, jossa pöntöt on kaksinkertaisesta pellistä. Ulkokuori voi olla vielä ehjä, mutta sisempi ihan näkkäriä.
>ebayn pakettiin joka on kokonaisuudessaan helpompi homma vaihdattaa kuin pelkkä haitariosa.
Ei kestä kauaa kun on noissa liian lyhyt tuo haitari..kokeiltu on
Jostain saksasta ebay.de sai semmoisia missä reilu tuo haitari osa ,mutta helpomalla miltei pääsee kun hitsailee.
Sitten nuo pelti lisu tiivisteet mitä noissa alun perinkin ovat surkean ja naurettavavan väliltä.Puolasta saa kunnollisia tiivisteitä eebaysta tietenkin..
>15mm hylsy
Ei tee hylsyllä mitään tuossa vaihdossa mitään ,,sopiva lenkki paras
1696 kirjoitti:>ebayn pakettiin joka on kokonaisuudessaan helpompi homma vaihdattaa kuin pelkkä haitariosa.
Ei kestä kauaa kun on noissa liian lyhyt tuo haitari..kokeiltu on
Jostain saksasta ebay.de sai semmoisia missä reilu tuo haitari osa ,mutta helpomalla miltei pääsee kun hitsailee.
Sitten nuo pelti lisu tiivisteet mitä noissa alun perinkin ovat surkean ja naurettavavan väliltä.Puolasta saa kunnollisia tiivisteitä eebaysta tietenkin..
>15mm hylsy
Ei tee hylsyllä mitään tuossa vaihdossa mitään ,,sopiva lenkki paras
Siis meinaatko ettei tuo uusi osa kestä? Luulis ny ainaki 2 vuotta kestävän..
Jase hylsy tuli tarpeeseen ei ois lenkillä päässy Itellä vm.2000
Muokataas, kävin pajalla niin ääni kuuluu selkeesti keski tai takapöntöstä. Eniten takapöntössä kyllä särisee mutten tiedä sitten pitääkö molemmat putket vaihtaa, jos
sisuskalut lähten?