Ei löytynyt haulla, joten kysynpä näin.
Bensamittarin näyttämättömyys tai pikemminkin väärin näyttäminen on pieni mutta vaivalloinen vika ja olisi ihan kiva saada ratkaistua mikä on vikana. Elikkäs mittari näyttää 99% ajasta täyttä tankkia, kun sammuttaa virrat mittari saattaa laskea jonkin matkaa, ehkä jopa 3/4-tankin kohdallekkin. Ostamisen jälkeen mittari näytti vähän aikaa oikein, jonka jälkeen on sitkeästi pysytellyt täydessä tankissa. Avasin mittariston ja putsailin elektroniikan puhdistuaineella, muttta eipä auttanut. Tai no, kaikki toimimattomat mittarivalot kyllä alkoivat palamaan. Jonkun sortin kosketushäiriö tuntuisi olevan, mutta mistäköhän tuota alkaisi selvittämään?
Kyseessä on uudempi kierrosmittarillinen mittaristo.
Laitanpa nyt tähän perään niin ei tarvi uutta topickia tehdä. Katselin tuota boksia kojelaudan alta ja huomasin kyljessä tuollaisen liittimen: http://members.surfeu.fi/mikkorl/IMG_0547.jpg
Kun googletin kuvia samanlaisesta boksista, niin ei näyttänyt olevan tuollaista kyljessä. Mikähän tarkoitus tuolla voisi mahdollisesti olla? Vai pitäisköhän purkaa tuo boksi ja kattoa onko sisällä jotain muutakin ylimääräistä?
Bensamittarin vika / EEC-IV Boksissa DB9 liitin?
Bensamittarin vika / EEC-IV Boksissa DB9 liitin?
Viimeksi muokannut Mikko R., 06 Elo 2005 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bensamittarin
Kuulostaisi äkkiseltää että vika olisi pa-tankin varusteessa eli siinä koho/liukuvastaus hässäkässä. Mittaamallahan se selviää?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Avasin tuon boksin ja sisällä oli kuin olikin jonkinlainen boksin omasta piirilevystä irrallinen verolevylle koottu piirikyhäelmä, lieneekö kyseessä sitten jonkun sortin virityslastu. Kyljessä oleva liitin kuuluu tuohon ylimääräiseen piirilevyyn, eli tietokoneen saisi siihen sitten varmaan kiinni. Olisi mukava tietää, että millähän ohjelmalla tuollaista pystyisi ohjelmoimaan. Osaisikohan kukaan kertoa, että missä tuollainen olisi mahdollisesti tehty? Auttaisikohan kuva piirilevystä?
http://members.surfeu.fi/mikkorl/IMG_0551.jpg
http://members.surfeu.fi/mikkorl/IMG_0556.jpg
Tuossa pari kuvaa piirilevystä.
http://members.surfeu.fi/mikkorl/IMG_0556.jpg
Tuossa pari kuvaa piirilevystä.
Itse boksin omat piirithän ei käsittääkseni ole ohjelmoitavissa, mutta eikös noita eprom/eeprom –muistipiirejä korvata uudella muutetun ohjelman sisältävällä? Tiedossa on ainakin yksi Sierra jossa on vakioboksin yhteydessä virilastu, toteutettu tosin hieman eri tavalla se uuden piirilevyn sijoitus joten luultavasti tuo omani ei ole samassa paikassa tehty. Sinänsä ei itselle ole väliä tuolla lastulla/mikäliellä, kun tuli jo MegaSquirt hankittua ja kasaaminenkin on jo työn alla. Tarvisi vaan alkuviikosta hakea komponentit stimulatoria varten, niin voipi jatkaa.
eec-4 boxin ohjelmointi
kyllä se on mahdollista ohjelmoida uudelleen (alkuperäinen piiri)ei oo edes mitenkään erikoinen systeemi millä onnistuu.
Re: Bensamittarin vika / EEC-IV Boksissa DB9 liitin?
Vähän vanha keskustelu löytyi googlettamalla eec-iv...
Mutta mites olet "ohjelmoinut" tuon uudelleen?
Pitäisi is-sierran ruisku modata turbokäyttöön sopivaksi.
Pienillä 0,2-0,5bar(?) ahdoilla ilmeisesti toimii sellasenaan, kun vaihtaa hiukan isommat suuttimet.
Mutta tavoitteena on käyttää yli kilon paineita, niin siihen pitäisi saada sovitettua myös bensan syöttö.
Mutta mites olet "ohjelmoinut" tuon uudelleen?
Pitäisi is-sierran ruisku modata turbokäyttöön sopivaksi.
Pienillä 0,2-0,5bar(?) ahdoilla ilmeisesti toimii sellasenaan, kun vaihtaa hiukan isommat suuttimet.
Mutta tavoitteena on käyttää yli kilon paineita, niin siihen pitäisi saada sovitettua myös bensan syöttö.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm