1.8 ohc & pierburg 2e (Lisää viasta)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

1.8 ohc & pierburg 2e (Lisää viasta)

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Alkaa mennä toivo kun ei vikaa löydy enkä haullakaan löytäny omaan ongelmaan ratkasua.

Elikkäs,auto ei pysy tyhjäkäynnillä,paitsi kylmänä kun on ryyppy päällä,ja sillon tällön lämpimänä toimii hyvin,varsinkin kaupunkiajossa,mutta kun ajaa esim 5km tasakaasulla ja laskee tyhjäkäynnille ni kone sammuu ihan kun avaimesta kääntäs paitsi et virrat jää tietysti päälle.käynnissä sen saa kyllä pysymään jos säätää tyhjäkäynnin yli 2000rpm/min mutta se taas ei kovin hyvä.Kaasarissa kaikki kalvot ehjät ja ei vuoda,tarkistettu kahteen kertaan,tulpat kunnossa,samoin sytkäpuoli.
Siksi niin ihmeellinen vika mulle kun välillä alkaa itsestään toimia ja sitten taas lopettaa tyhjäkäynnin kokonaan.oisko siinä boksissa mihin menee alipaineletku ja johtoja olla jotain häikkää,tai sit jossain muualle,mut missä? Jos joku tietää mitä kannattas kokeilla ni ilomielin otetaan neuvoja vastaan :)

Riesa oli siis vuoden -88 1.8 OHC tuolla pierupurkin 2e kaasarilla..
Viimeksi muokannut Mik_, 30 Heinä 2005 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

enpä kyllä tunne tuota pierupurkkia,mutta voiskos siellä tyhjäkäyntisuuttimessa olla joku pieni roska joka välillä tukkii sen reijän.
tuli vaan mieleen et itellä josku mk4 esko ja siinä vakiokaasarilla kävi välillä noin.tosin joutu yleensä ottaan siittimen irti ja puhaltaan roska pois ja taas mentiin.loppu ku laitoin tuplakaasarit 8)

entäpä onko alipaineletkut/muut kilkkeet puhtaat,ettei välillä alipaine huonone/lopu
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Ei siellä roskia oo,on purettu ja putsattu nii monta kertaa,äsken vielä tutkittiin ni vaikuttas siltä että jostain vetää ilmaa liikaa,et onko jotain yleisiä paikkoja mistä vuotas,vai oiskohan imusarja tai tiiviste pettäny..pitää vielä noita letkuja tutkiskella vaikka niissäkää ei tuntunu mitä olevan,sen verran vielä että ilmaruuvilla ei ollu mitää merkitystä mihin sen käänti ja vika alkoi yhden pitkän reissun aikana,ajoin mikkelistä helsinkiin,auto toimi moitteettomasti vielä kun ajoin parkkiin,mutta seuraavana aamuna ei enää tyhjäkäyntiä ollut,sen jälkeen tosi harvoin saanu pysymään sen käynnissä kohtalaisn pienillä kierroksilla,1000-1500... :shock:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Jos olet kaasarin avannut niin suosittelisin että olisit vaihtanut tiivisteet samalla tuo vaikuttaa siltä että siellä on joku tiiviste saanut kipeää irrotus vaiheessa ja sitä kautta pääsee ilmaa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Tiivisteet laitettu,ei vaikutusta asiaan :? Kyllä loppuu toivo.
Jotkut on puhunu taunuksen kaasarista sierraan,käykö sierran imusarjaan vai pitäskö sekin vaihtaa..?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Lykkää ne muut alipaine letku tukkoon paitti mikä menee virranjakajalle.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Eihän tos perskules edes mene virranjakajalle alipaineletkua..ei mee ku siihen boksille,ja sit kaasaris kakkoskurkun kaasuläpälle ja ryyppyhässäkkään..
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Nii tää on tää 1-piste ruutta.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Mik_ kirjoitti:Tiivisteet laitettu,ei vaikutusta asiaan :? Kyllä loppuu toivo.
Jotkut on puhunu taunuksen kaasarista sierraan,käykö sierran imusarjaan vai pitäskö sekin vaihtaa..?
Sovitelaipalla pitäs käydä, ainaki Free Technics myy semmosta millä saa esim DGAV:n ton pierupurkin tilalle. Itelläki on ollu suunnitelmissa päästää toi vanha kaasari eläkkeelle :D
Sierra + HX35 Super
Focus
holmes
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Heinä 2005 22:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja holmes »

Mikkovaan kirjoitti: Sovitelaipalla pitäs käydä, ainaki Free Technics myy semmosta millä saa esim DGAV:n ton pierupurkin tilalle. Itelläki on ollu suunnitelmissa päästää toi vanha kaasari eläkkeelle :D
Itse vaihdoin pierburg 1e2n weber 32/36 DGAVeen ja loppu kaikki ongelmat kuin seinään :shock:
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Eli vian aiheuttaja edelleen tuntematon :?

Nyt tehtyä:

Kaasari purettu,putsattu,kaikki kalvot ehjät,neulaventtiili ok,kaikki tiivisteet uudet, imusarjan tiiviste laitettu,samoin kaasarin ja imusarjan väliin uudet tiivisteet.

Bensansuodattimet,myös tankista tarkistettu,myös kokeiltu että bensaa tulee kunnolla kaasarille asti,höyrynerotin/paluulinja poistettu aikoja sitten mutta kokeiltu vielä toimiiko sen kanssa paremmin->ei vaikutusta.

Venttiilien välykset tarkistettu,ei kanna.
Puristuspaineetkin mitattu,13-15 bar:iin oli.ok?

Vika siis edelleen se että tyhjäkäyntiä ei ole,eli 2000rpm/min auto käy suht tasaseen ja pysyy käynnissä mutta sen alle kun menee ni alkaa sammuilemaan,ja kun ajaa tasakaasulla noin puoli minuuttia,ja laskee kaasun pois tippuu kierrokset 1200-1500rpm/min ja vähän ajan päästä nousee taas 2000rpm/min.

Kertokaa nyt viisaammat mikä ihme tuossa voi olla,kansipahvi menee vaihtoon alkuviikosta,voiskohan sekään auttaa...

1.8 OHC ja Pierburg 2E3 -88
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mik_ kirjoitti:Eli vian aiheuttaja edelleen tuntematon :?

Nyt tehtyä:

Kaasari purettu,putsattu,kaikki kalvot ehjät,neulaventtiili ok,kaikki tiivisteet uudet, imusarjan tiiviste laitettu,samoin kaasarin ja imusarjan väliin uudet tiivisteet.

Bensansuodattimet,myös tankista tarkistettu,myös kokeiltu että bensaa tulee kunnolla kaasarille asti,höyrynerotin/paluulinja poistettu aikoja sitten mutta kokeiltu vielä toimiiko sen kanssa paremmin->ei vaikutusta.

Venttiilien välykset tarkistettu,ei kanna.
Puristuspaineetkin mitattu,13-15 bar:iin oli.ok?

Vika siis edelleen se että tyhjäkäyntiä ei ole,eli 2000rpm/min auto käy suht tasaseen ja pysyy käynnissä mutta sen alle kun menee ni alkaa sammuilemaan,ja kun ajaa tasakaasulla noin puoli minuuttia,ja laskee kaasun pois tippuu kierrokset 1200-1500rpm/min ja vähän ajan päästä nousee taas 2000rpm/min.

Kertokaa nyt viisaammat mikä ihme tuossa voi olla,kansipahvi menee vaihtoon alkuviikosta,voiskohan sekään auttaa...

1.8 OHC ja Pierburg 2E3 -88
vaiha suosiolla weeberin dgav tai jotain tonne päin ni pelaa
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Joopas,mutta oishan se kiva aina selvittää vikakin eikä aina vaan pistää uusia osia :D

By The Way,saan luultavasti alkuviikosta tupla dellortot ja niille tarviis sit vielä imusarjan,eli tarjotkaas..
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Mik_ kirjoitti:Joopas,mutta oishan se kiva aina selvittää vikakin eikä aina vaan pistää uusia osia :D

By The Way,saan luultavasti alkuviikosta tupla dellortot ja niille tarviis sit vielä imusarjan,eli tarjotkaas..
vaaka- vai pystyimujen imusarja?
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Muistaakseni ne on pystytuplat,dhla...en oo ihan varma,varmistuu huomenna...
Vastaa Viestiin