Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyksessä
Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyksessä
lämpimällä kelillä kun kiihdyttää vaikka motarin rampista moottori EI selvästikään käy / vedä joka sylinterillä tasaisesti vaan "jypyttää" eli joku pytty laihalla ? ...ruiskun mappaus ...ruiskusuutin .... mikä lie ? ..syitä tommosiin oireisiin ?!?! arvauksia!!
---- onko tietoa tai kokemuksia !??
---- onko tietoa tai kokemuksia !??
- joopajoo84
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Joulu 2011 06:24
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Puola??
Ford mondeo 2.0 -03 stw automatic Wannabe GHIA
Nissan almera 1.5 -01(vaimon)
Renault clio 1.8 16v projekti
Nissan almera 1.5 -01(vaimon)
Renault clio 1.8 16v projekti
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
puola - tulpanjohdot - tulpat, siitä joukosta uskoisin syyllisen löytyvän. Puolat noista tuntuu halkeilevan, myös tulppien ja tulpanjohtojen kunto/kiinnitys kannattaa tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa osat uusiin etenkin jos ei oo tietoo koska vaihdettu.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Miten Ruiskutus -puoli oisko siellä "vikamahdollisuutta " ohjaus ? yhden sylinterin suutin tms. ? kun tuo vaikuttaa että olisi "pois pelistä" vain yksi sylinteri osittain = laihalla seoksella tms. .. ?? nykiminen EI ole niin voimakasta jos kaikki olisi vailla kunnon kipinää jos puolaongelma olis. ... ? kokemuksia !!?
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Suuttimet voi toki tarkistuttaa ennen vaihtoa jos lähellä joku paja jolla laitteet. Harvemmin noita nyt nähnyt röpöttävän mutta ainahan mahdollista.
Puoliahan näistä on yleisesti mennyt (halkeilua) ja puolan johtoja (etenkin se lyhin johto jos heittää resistanssi paljoa muihin niin se on jo menossa ja tuskin puola tykkää).
Puoliahan näistä on yleisesti mennyt (halkeilua) ja puolan johtoja (etenkin se lyhin johto jos heittää resistanssi paljoa muihin niin se on jo menossa ja tuskin puola tykkää).
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Ei se puolan rikkoontuminen välttämättä vaikutakaan yhtäaikaisesti kaikkiin sylintereihin. Ite ajoin satoja kilsoja rikkoontuneella puolalla, alkoi nykimisenä ja huonona käyntinä mutta ajamaan pystyi muutaman päivän. Lopulta käynti meni niin huonoksi, ettei enää käynnissä pysyny. Tuossa vielä elävä todiste siitä että halki se män 
Tietty jos sanot ettei vika ole puolassa, niin eihän se sit siellä oo...

Tietty jos sanot ettei vika ole puolassa, niin eihän se sit siellä oo...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
ok
tack
pitää tutkia!! tuo ois varmaan "parempi vaihtoehto"
kun se tekee sitä nypyttämistä "osakaasulla " kiihdyttäessä ei tasakaasulla eikä kovassa vedossa se vaan tuntuu oudolle että sytkäpuolella ois ??
mistä puola sujuvasti ??
tack
pitää tutkia!! tuo ois varmaan "parempi vaihtoehto"
kun se tekee sitä nypyttämistä "osakaasulla " kiihdyttäessä ei tasakaasulla eikä kovassa vedossa se vaan tuntuu oudolle että sytkäpuolella ois ??
mistä puola sujuvasti ??
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Halkeamien suhteen puolan tutkiminen on helppo homma, puolan päästä tulpanjohdot irti ja puola on kiinni neljällä pienellä pultilla. Pultit ja sähköliitin irti ja puola on kädessä. Voihan tuo vika olla melkein missä vaan en mä sitä sano, 100% diagnoosia on aika huono heittää. Joku autosähköistä oikeesti tietävä varmaankin osais kertoa miten sytytysosien toimivuuden pystyy kotikeinoin mittaamaan?
Perinteisestihän auton mysteerivikojen korjaaminen menee itselläkin merkkiliikkeen tyylillä: "vaihdetaan osa, toimiiko nyt? Ei. Vaihdetaan toinen osa. Toimiiko nyt? Ei." Ja jatketaan tätä niin kauan kunnes auto on korjattu
Oman auton kanssa kun vastaavanlaisen vian kanssa taistelin, laitoin kerrasta tulpat, tulpanjohdot ja puolan uusiksi ihan varmuuden vuoksi. Motonetissa oli kaikki nuo tarjolla, tarvikkeena puola maksoi muistaakseni 65e ja "orkkislaatuisena" boschin osana about 85e. Ko. puljun nettisivut kertovat tarkemmin.
Perinteisestihän auton mysteerivikojen korjaaminen menee itselläkin merkkiliikkeen tyylillä: "vaihdetaan osa, toimiiko nyt? Ei. Vaihdetaan toinen osa. Toimiiko nyt? Ei." Ja jatketaan tätä niin kauan kunnes auto on korjattu

Oman auton kanssa kun vastaavanlaisen vian kanssa taistelin, laitoin kerrasta tulpat, tulpanjohdot ja puolan uusiksi ihan varmuuden vuoksi. Motonetissa oli kaikki nuo tarjolla, tarvikkeena puola maksoi muistaakseni 65e ja "orkkislaatuisena" boschin osana about 85e. Ko. puljun nettisivut kertovat tarkemmin.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Focus 1,6 Zetec 2004 ajettu 115 000 km nykii kiihdytyks
Yksi halpa keino on myös kokeilla polttoaineen sekaan lisättävää puhdistusainetta. Muutamia eri valmistajia taitaa löytyä motonetistä myös 5-20e hintaan. Jos vaikka joku suutin ruikkii välillä hieman huonosti likaisuuden takia ja seos ei aina syty (kunnolla)?
Mitenkäs myös polttoainesuodatin? Onko milloin viimeksi vaihdettu? Voiko sekin olla osittain tukossa? Luulisi silloin tosin että lähinnä kovassa kiihdytyksessä (paljon ruiskutusta) tulisi ongelmia...
Mitenkäs myös polttoainesuodatin? Onko milloin viimeksi vaihdettu? Voiko sekin olla osittain tukossa? Luulisi silloin tosin että lähinnä kovassa kiihdytyksessä (paljon ruiskutusta) tulisi ongelmia...