Mondeo mk3 => mk4 ja sen tyyppiviat

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Mondeo mk3 => mk4 ja sen tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Hei,

Uskollisesti palvellut mk3 2l Tdci alkaa olla omalta kohdalta loppusuoralla, eli 500tkm lähestyy ja isommalle takakontille alkaa olla tarvetta, niin yhtenä vaihtoehtona olisi pysyminen Fordissa, eli mielessä farkku mk4 diesel koneella.

-Minkälaisia tyyppivikoja tuossa mk4 mondeossa on(etenkin nuo dsl-koneiset,malliston alkupään mallit)?
-Dsl-moottoria taitaa olla yleisimmin kooltaan joko 1,8l tai 2l, onko noissa kestävyyseroja? Oliko tuo 1,8l fordin oma ja 2l PSA yhteistyökone? Kummassa noista on ollut huohotinongelmia?
-Mitäs eroa noissa varustepaketeissa käytännössä on, esim. ghia vs. trend? Trendissä ainakin näyttää olevan monessa ainakin vakionopeudensäädin.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
ynjevi
Viestit: 563
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Mondeo mk3 => mk4 ja sen tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Katsastusmies juuri kertoi, että niissä alkupään koneissa oli joku virhe, joka pakokaasukokeessa antoi hylsyn liian savun vuoksi. Tarkemmin ei juttua ollut, mondeossahan on erilaisia koneita (tilavuus, tyyppi) joten mistä oli kyse, ei selvinnyt. Ford oli joitain takuuseen korjannut, mutta kahden vuoden takuu oli ohi ekan katsastuksen kohdalla.

Muutenkin foorumilla on ongelmana, että puhutaan vain yleisesti esim MK4 dieseleistä ja kuitenkin on erilaisia koneita ja ratkaisuja. Yleistää ei voi.

Mulla on -09 1.8 Ghia ja ei siinä mielestäni ole juuri mitään sellaista "ihanaa"-efektiä aiheuttavaa lisäominaisuutta. On siinä vakkari, se nyt on hyvä peli.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Mondeo mk3 => mk4 ja sen tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Itellä 08 2,0 dsl automaatti. Oon ite ajanu sillä 70tkm ja mittarissa 245tkm.

Jakopäähän tuossa on 200tkm välein eli se on pitänyt tehdä mutta varsinaisia vikoja ei kyllä ole juurikaan ilmennyt. Jarrupalakierroksen olen vaihtanut, 1kpl sisempi raidetangonpää pomppas katsastukses juuri esiin ja EGR venttiili sanoi sopimuksen irti 235tkm kohdalla. Ei oo mahdoton homma ite vaihtaa alta 400€ tais olla uus venttiili. Muuten auto on pelittäny hyvin ei oo ruosteita tullu mistään, ei oo ärsyttäviä nitinöitä ja on kohtuu hiljainenkin.

Mitä varusteluihin tulee niin suosittelen titanium businesiä niitäkin löytyy aika paljon käytettyjen joukosta hintataso ei eroa trendiin juuri ollenkaan. Titaniumissa on tuo isompi värinäyttö mittaristossa kromikehys sivuikkunoissa nahka tai puolinahkapenkit maski taitaa olla erinäköinen jne..
Vastaa Viestiin