1.6 ohc turbon öljykierto
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40
1.6 ohc turbon öljykierto
Mooro, oiskos kellään hajua että mistäs otetaan turbolle öljynkierto?
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.
Mondeo -09 2.5T


Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Myydään mm. Motonetissä , haulla löytyy.anon kirjoitti:Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.
Mondeo -09 2.5T


-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
sepäs oli nopeaa kiitos vain teille!
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Aksun kanssa oon samaa mieltä. ÖP-anturilta se on helpoin ja halvin ottaa t-haaralla. Ja paluu öljypohjaan.
Ja rautainen hydrauliikka t-haara, vesijohtomessinki murtuu.
Ja rautainen hydrauliikka t-haara, vesijohtomessinki murtuu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
tämä selvä. kiitoksia vain 

-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Minkäslaisella liitingillä laitan sen paluuletkun siihen öljypohjaan kiinni? Ja onko merkitystä tuleeko öljynpinnan ylä vai alapuollelle?
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Tee paluu mahdollisimman eteen ja luonollisesti pinnan yläpuolelle.
Ahtimelle otetaan öljy ö-paine anturin reiästä t-haaralla.
Ahtimelle otetaan öljy ö-paine anturin reiästä t-haaralla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Minäpä teen sillai. Mutta niinku kysymys kuuluu edelleenki että minkälaisella liitoksella laitan paluu putken kiinni siihen öljypohjaan? Varmaan tyhmä kysymys mutta olokoot 

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Esim.hitsaamalla putken siihen öljypohjaan ja siihen klemmarilla vain sitten kiinni.
gti golo palloilija
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?
Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.
Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.
Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Jos olisin tekemässä putkituksia, niin ryöstölaipalla ja kupariputkella , ei tarvii letkunkiristimiä eikä muutakaan rihkamaa.
Mondeo -09 2.5T


Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.duckworth kirjoitti:Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?
Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.
Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.
gti golo palloilija
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Ok, tähän halusinkin juuri varmuutta.Aksu kirjoitti: Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.
Se on sitten eri asia tietääkö esim. LH-osa (raskaskonefirma iisalmessa) mikä on teflonputki...



Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1.6 ohc turbon öljykierto
Luulisi tietävän,valaisee viellä että tarvitsee kestää jatkuvaa lämpöä enemmän.
Mulla esim. työ-autossa öljyn lämmöt pysyy näin kesällä 95-108 asteen välillä jatkuvasti.
Cossun koneessa olivat 70-95 välillä mutta siinä oli matala lämpöinen termostaatti vedelle ja keulalla hyvä kenno öljylle.
Esim. E85:sen kanssa suositeltaa olisi saada öljytkin pysymään lämpöisempänä tai sitten tiheämpi vaihtoväli kuin normi bensalla jos kone käy viileänä..(ainakin itse niin tekisin).
Mulla esim. työ-autossa öljyn lämmöt pysyy näin kesällä 95-108 asteen välillä jatkuvasti.
Cossun koneessa olivat 70-95 välillä mutta siinä oli matala lämpöinen termostaatti vedelle ja keulalla hyvä kenno öljylle.
Esim. E85:sen kanssa suositeltaa olisi saada öljytkin pysymään lämpöisempänä tai sitten tiheämpi vaihtoväli kuin normi bensalla jos kone käy viileänä..(ainakin itse niin tekisin).
gti golo palloilija