Laamanen kirjoitti:Jaahas, ja uusi Foortin omistaja ilmoittautuu palstalle.
Moottori ei tunnu olevan juuri tehokkaampi kuin vanha 130 hv. (uudessa taitaa momentti olla jakaantunut tasaisemmin kun vanhassa maksimit oli pyöreesti 1750-2500 rpm tietämillä)
Teho/vääntö irtoaa kyllä mielestäni sivistyneemmin, tasaisesti ja piikeittä. Mutta ainakaan tähän uuteen PSA:n koneeseen ei tarvitse vaihtaa vauhtipyörää 60-100tkm välein, suuttimia 2-4kpl (noin 500/kpl vaihdettuna) 10-30tkm välein eikä se savuta niin että saa hävetä silmät päästään. Ai niin, eikä tule niitä suuttimien hyytyessä mukavia efektejä: Lähdet ohittamaan rekkaa, polkaiset reilummin kaasua, ja silloin suutinten ohivuoto kasvaa, sähköpää huomaa tämän ja laittaa vikatilan päälle juuri kun olet päässyt rekan nupin rinnalle, sillä seurauksella että kaikki merkkivalot kojelaudassa alkavat vilkkumaan ja moottorista lähtee tehot, käy nippa nappa tyhjäkäyntiä, tai ei sitäkään. Liian monta liian jännää hetkeä tullut sen vuoksi, piru polttakoon sen joka on tuon moottorin komponenttitoimittajat valinnut ja ohjauselektroniikan vikapiirin suunnitellut. En yhtään ihmettele että Ford tunnusti nelosmondeon kohdalla että eivät todella edelleenkään osaa tehdä kunnollista dieselmoottoria, ja menivät Peugeot-Citroenille ostoksille.
Sinänsä, vaikka tuo PSA-kone on suht luotettava, niin kun samaa sai Volvon keulalle, ja Volvon omia vitosia, jotka nekin ovat melko luotettavia, niin Volvon vitoset ovat huomattavasti pirteämpiä, ja kuluttavat vähemmän.