Transitin tehot hukkui koneen vaihdossa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Nonnis
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2005 18:28
Paikkakunta: Tampere

Transitin tehot hukkui koneen vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

-91 2,5Di Transitista leikkas kone kii, alakerta solmussa, syynä näemmä konerempassa huonosti kiristetyt pultit. Alakerta vaihdettiin -88 koneesta, ja lisäksi asennettiin sähköinen lisänaftapumppu, koska vanhemman mallin lohkossa ei ollut paikkaa lisäpumpulle. (miksi uudemmassa tämmöinen lisäpumppu pitää olla?)

Nyt auto käy, mutta käynnistyy heikosti, kaasu pohjassa lähtee käymään ja kylmänä syytää sinistä savua suurina pilvinä. Lämpimänä puskee mustaa, eikä löydy vääntöä eikä tehoa, vääntää huonommin kuin Lada vaikka dieselistä voisi muuta olettaa. Ei voi sillä kuvitella enää vaunua vetävänsä, hyvä kun jaksaa kuljettaa kaksi ihmistä ja koiran.

Voiko tämä -88 alakerta olla todella NOIN väljä vai mikähän on mennyt pieleen remontissa?

Mieheni puolesta tätä asiaa selvittelen, ite ymmärrän enemmän Ladojen päälle ;)
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

jako on pielessä noitten savujen perusteella.

nokka voi olla oikeassa kohdassa, mutta ruiskutus pumppu on väärässä kohdassa.

tarkistettiinko ton rempan jälkeen ajoitus vai lyötiinkö vain merkkeihin
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

epäilen että ruiskutuspumpun ajotus heittää.
irc voicecoil
Nonnis
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2005 18:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Dieselliikkeestä asiaa varmisteltiin niin sanoivat että ajoitus menee ihan tapeilla kohilleen, mutta pitänee nyt asiaa varmistella.

Kyllä tuo kieltämättä jonkun suuntaiselta ajoitusvialta haiskahtaa.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

transitin

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Muistelempa että 80/90 lukujen taitteessa D transetteihin asennettiin sähkösiä pa-pumppuja takuutyönä. Pumppu asennettiin konetilaan tulevaan putkeen ja virta ryöstettiin syöttöpumpun magneettiventtililtä.
Syy taisi olla että moottori käynnistyy paremmin tai vastaa kaasuun nopeammin...

Omassa 89 transetissa ei ole varsinaista ulkoista siirtopumppua ollenkaan.

Mutta tuo käyntiongelma. Oletko mitannut moottorin puristukset?!?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Nonnis
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2005 18:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei oo mitattu puristuksia, kuitenkin kaasu nostettaessa jarruttaa moottorilla voimakkaasti, eikö se kerro että puristuksia olisi?

Miten tosta ees puristukset mitataan? :oops:

Pitää tohon sähköiseen pumppuun asentaa viä takaiskuventtiili, saa kattoo mitä se sanoo.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

transitin

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Puristuspaineen mittaukseen tarvitsee puristuspainemittarin ja mittaus tapahtuu suuttimen reijästä. Tai sitten pitää suorittaa ohivuotomittaus ohivuotomittarilla.

Eikös siinä sähkösessä PA-pumpussa pitäisi itsessään olla takaiskuventtiili?

On se muuten vaikeaa diaknoosin teko tälleen netin kautta :lol:
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Nonnis
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2005 18:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Suuttimen reiästä. Tätä mä hain. Kun oon vaan noitten kaasaripensakoneitten kanssa pelannut.

Tossa pumpussa ei sitten takaiskuventtiiliä kai ollut, kun sen asentaja toi ton jälkitoimituksena :roll:

Lada 1500s jaksoi asuntovaunu perässään Euromarketin mäen paremmin kuin Ransu tyhjänä :?
Vastaa Viestiin