2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
S-MAX
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Kesä 2011 18:35

2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Viesti Kirjoittaja S-MAX »

Mikähän vaivaa kun heti kun alkoi lämpimät ilmat niin ei lähde käyntiin ajon jälkeen ennen kuin jäähtyy ja seisoo ainakin tunnin. Vähän vaikeasti lähtee sitten kun lähtee. Muuten pelaa aivan ok..
riikomi
Viestit: 1112
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: 2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Yksi mahdollisuus on, että jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tai sen johdotus on hajalla. Yleensä nuo anturit ovat NTC-elementtejä, jolloin katkos näkyy ECUlle äärettömän suurena resistanssina ja ECU tulkitsee sen erittäin kylmäksi lämpötilaksi. Tällöin ECU syöttää naftaa kuten pakkaskäynnistyksessä.
molli
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Heinä 2013 02:52

Re: 2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Viesti Kirjoittaja molli »

Mulla lähtee samallalailla käyntiin. Kuumana yhdellä pytyllä noin 5-10 sekuntia ja sitten lähtee normaalisti. Autokorjaamolla epäili suuttimia ja jos ei siinä, niin pumpussa. En vain halua uskoa vian olevan siellä. Pitääpä selvitellä riikomin ehdotusta, voisi päästä hieman halvemmalla. :)
molli
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Heinä 2013 02:52

Re: 2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Viesti Kirjoittaja molli »

Missäkä päin tuo jäähdytysnesteen lämötila-anturi sijaitsee?
TEPPO
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:33
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: 2,0 TDCI ei lähde lämpimänä käyntiin?

Viesti Kirjoittaja TEPPO »

Voisko egr olla juminu auki? Minun autossa nimittäin oli ja oli kyllä tuskaa saada auto käyntiin. Putsasin ja öljysin mekaniikan ja sen jälkeen loppu ongelmat.
Vastaa Viestiin