Sierran jarrusatulat
Sierran jarrusatulat
Rupesin jarrulevyjen vaihtoprojektiin, ja totesin, että sisemmät jarrupalat olivat aivan loppu, kuskin puolelta kitkapinta irtosi satulan irrotuksen yhteydessä. Syynä tuntuisi olevan kiinni juuttuneet männät. Männät eivät liiku sisään eikä ulos.
Männät ovat ruosteessa pölysuojan sisäpuolelta, joten onko jotain kikkaa jolla männät saisi ulos, jolloin uudet männät ehkä rittäisivät vai kannattaako
suosiolla 'hakea' uudet satulat?
Niin ja auto on 1.8 Sierra mk2 '87
--
Mikko
Männät ovat ruosteessa pölysuojan sisäpuolelta, joten onko jotain kikkaa jolla männät saisi ulos, jolloin uudet männät ehkä rittäisivät vai kannattaako
suosiolla 'hakea' uudet satulat?
Niin ja auto on 1.8 Sierra mk2 '87
--
Mikko
Re: Sierran jarrusatulat
eikö muka tuu ne männät ulos jos painaa jarrua ku satula on irtiZona kirjoitti:Rupesin jarrulevyjen vaihtoprojektiin, ja totesin, että sisemmät jarrupalat olivat aivan loppu, kuskin puolelta kitkapinta irtosi satulan irrotuksen yhteydessä. Syynä tuntuisi olevan kiinni juuttuneet männät. Männät eivät liiku sisään eikä ulos.
Männät ovat ruosteessa pölysuojan sisäpuolelta, joten onko jotain kikkaa jolla männät saisi ulos, jolloin uudet männät ehkä rittäisivät vai kannattaako
suosiolla 'hakea' uudet satulat?
Niin ja auto on 1.8 Sierra mk2 '87
--
Mikko
Jos taittoa/halua riittää niin peruskunnosta satulat eli uusi kaikki tiivisteet ja liukupuoli.
Paineilmalla saat männät ulos tai jos ei sillä niin rasvaprässillä.
Muista rasvata liukupuolet ja männnän pölysuojan alle silikonirasvaa.
Paineilmalla saat männät ulos tai jos ei sillä niin rasvaprässillä.
Muista rasvata liukupuolet ja männnän pölysuojan alle silikonirasvaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
sierran
Hmm... mistaakseni pölysuojat sai paikalleen helpoten että.
- puhdista satulassa oleva ura ruosteesta ja muusta liasta
- pujota pölysuoja kumirasvan kanssa männänpäähän siten että
satulaan menevä reuna jää männän ulkopuolelle .
- Ujuta pölysuojan reuna satulan uraan ja paina varovasti mäntää
paikoilleen (varo ettei kumi jää väliin)
- Kun mäntä on pohjassa niin kumikin pitäisi luiskahtaa nännän uraan paikoilleen.
Vai miten se meni?
- puhdista satulassa oleva ura ruosteesta ja muusta liasta
- pujota pölysuoja kumirasvan kanssa männänpäähän siten että
satulaan menevä reuna jää männän ulkopuolelle .
- Ujuta pölysuojan reuna satulan uraan ja paina varovasti mäntää
paikoilleen (varo ettei kumi jää väliin)
- Kun mäntä on pohjassa niin kumikin pitäisi luiskahtaa nännän uraan paikoilleen.
Vai miten se meni?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Re: Sierran jarrusatulat
Sierra tai mondeo.. Kokosin tuossa mondeon takasatulaa uusilla tiivisteillä. Ilmeisesti setissä on ylimääräsiäkin gummeja, sellainen pieni rengas jossa on ura ja sit sellanen kantikas putki..?
Mutta tuo pölysuojan laitto oli liiankin helppoa.. Pitääkö se kantikas tiiviste nesteet satulassa vai pitääkö pölysuojakin olla jotenkin männän välissä?
Vanha pölysuoja tuntu olevan yllättävänkin lujassa vaikka mäntä oli jo poissa enkä huomannu siinä mitään c sokkaakaan. Uuden vetäsin takaapäin männän yli niin pitkälle että etuosa asettuu männän uraan ja sitten takaisin päin ja sitten mäntä satulaan.. Mutta tuntuu että pölysuoja pullahtaa pois paikoiltaa kun se on satulan kanssa samassa tasossa?? (Loven putsasin hyvin dremelillä) onko se siinä "vaan" vai pitääkö painaa syvemmälle vai mitenkä?
Mutta tuo pölysuojan laitto oli liiankin helppoa.. Pitääkö se kantikas tiiviste nesteet satulassa vai pitääkö pölysuojakin olla jotenkin männän välissä?
Vanha pölysuoja tuntu olevan yllättävänkin lujassa vaikka mäntä oli jo poissa enkä huomannu siinä mitään c sokkaakaan. Uuden vetäsin takaapäin männän yli niin pitkälle että etuosa asettuu männän uraan ja sitten takaisin päin ja sitten mäntä satulaan.. Mutta tuntuu että pölysuoja pullahtaa pois paikoiltaa kun se on satulan kanssa samassa tasossa?? (Loven putsasin hyvin dremelillä) onko se siinä "vaan" vai pitääkö painaa syvemmälle vai mitenkä?
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..
Re: Sierran jarrusatulat
Kyllä kantikas tiiviste pitää jarrunesteet kurissa. Pölysuojassa on ainkin kahta eri kiinnitystapaa alareunassa. Joko sylinterin sisäpuolelle männän ja sylinterin väliin tai sitten sylinterin ulkopuolelle. Ulkopuolisessa kiinnityksessä on kaksi eri kiinnitystapaa, joko jousirenkaalla tai sitten pölysuojassa on tiukka jousimainen rengas alareunassa, joka pitää puristaa sylinterissä olevaan uraan. Ihan heittämällä se ei mene kunnolla paikoilleen.sukramair kirjoitti:Sierra tai mondeo.. Kokosin tuossa mondeon takasatulaa uusilla tiivisteillä. Ilmeisesti setissä on ylimääräsiäkin gummeja, sellainen pieni rengas jossa on ura ja sit sellanen kantikas putki..?
Mutta tuo pölysuojan laitto oli liiankin helppoa.. Pitääkö se kantikas tiiviste nesteet satulassa vai pitääkö pölysuojakin olla jotenkin männän välissä?
Vanha pölysuoja tuntu olevan yllättävänkin lujassa vaikka mäntä oli jo poissa enkä huomannu siinä mitään c sokkaakaan. Uuden vetäsin takaapäin männän yli niin pitkälle että etuosa asettuu männän uraan ja sitten takaisin päin ja sitten mäntä satulaan.. Mutta tuntuu että pölysuoja pullahtaa pois paikoiltaa kun se on satulan kanssa samassa tasossa?? (Loven putsasin hyvin dremelillä) onko se siinä "vaan" vai pitääkö painaa syvemmälle vai mitenkä?
Re: Sierran jarrusatulat
No tuota onhan pölysuojassa sellanen jäykkä kapea alue joka vääntyykin helposti et vähä niinku stefan laittas.. Tasalle se menee nätisti mutta syvemmälle runnottaes se menee mutkalle.. Satulan syvennys (ennen sylinteriä) on sellanen että pieni viiste ja sitten suoraa pohjaan saakka,eli ei mitään lukitusrenkaan tai kumin reunan koloa ei ole..
Sarjassa ei tullu c sokkaa uutta enkä huomannut että vanhassakaan olis ollu enkä saa varmistettua kun roskis meni jo..
Ilmeisesti tämä siis sisäpuolinen kiinnitysmalli..
Ehkä se siihen sitten asettuu..
Sarjassa ei tullu c sokkaa uutta enkä huomannut että vanhassakaan olis ollu enkä saa varmistettua kun roskis meni jo..
Ilmeisesti tämä siis sisäpuolinen kiinnitysmalli..
Ehkä se siihen sitten asettuu..
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..