Olen vuoden verran koittanut pähkäillä tämän viheliäisen ongelman kimpussa...ilman näkyviä tuloksia. Eli 120k ajettu Mondeo(vm.2007) nykii tasakaasulla ja matalilla kierroksilla(n. 2000rpm) ajettaessa. Nykiminen tuntuu selkeästi esim loivaan alamäkeen ajettaessa, kun painaa kaasupoljinta ihan hivenen vain. Outoa, kun ei moottorilla ole edes kuormaa tuolloin.
Autoon vaihdatin heti oston jälkeen sytytyspuolat...tuolla ei ollut vaikutusta kulkuun. Viime huollossa vaihdettiin uudet tulpat, ja lisäksi olen itse vaihtanut uuden MAFin. Mutta mikään ei tunnu auttavan.
Olen myös koittanut Torque pro:lla ottaa logia eri sensoreilta....ongelmana vaan se, että pitäisi osata tulkitakkin noita tuloksia

Yksi outo asia noissa logituksissa tullut eteen, eli kun koitan o2-sensoreita skannailla, niin Torque näyttää aktiiviseksi sensoriksi ainoastaan o2 bank 1 sensor 2:en. Miksiköhän tuo ei anna valita tota bank 1 sensor 1:a skannattavaksi??
Olen ymmärtänyt, että tuon jälkimmäisen tulisi nimenomaan olla se, joka vaikuttaa noihin seoksiin.
Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan...

PS. ainiin, unohdin mainita, että olen "asennellut" Bluefinnin ohjelman myös. Asensin sen alunperin toki lisätehojen toivossa (mikä toteutuikin) mutta lisäksi kokeiluna, josko tuo nykiminen lakkaisi uudelle ohjelmalla. Vaan eipä lakannut.