Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

Päivää, tälläistä kyselisin, että mistä mahtaa otsikon autosta löytyä fuel kill switch (inertia switch toiselta nimeltään?). Ei tule koneelle bensaa tankilta, bensaletkut ja suodatin käyty läpi, ei tukoksia ja bensaa ei letkuihin tule kun koittaa autoa käynnistää. Eli bensapumpussa vikaa tai kyseinen kytkin aktivoitunut (sulake ehjä)? Ennenkuin käydään tuota pumppua vaihtamaan, olisi mukava tarkastaa oisko tää kytkin syyllinen. Kytkintä nyt etsitty siis kuljettajan ja apparin jalkatilastoista sivupaneelien takaa, kojelaudan alta, takakontista ja konetilasta mutta mistään ei löydy.. Kellään mitään aavistusta? Autoa runnottiin vähän kaiteeseen keulasta ja siitä siirryttiin hallille, jonka jälkeen ei sitten enää käynnistynytkään.
juhve
Viestit: 487
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja juhve »

onkos tohon laitettu sit joku ruisku moottori
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

Ei tietääkseni, perus 1.3 l kaasarikone sieltä pellin alta löytyy :o
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No ei siellä sitten kyllä mitään tappokatkaisijaakaan ole, kaasarikoneissa on mekaaninen bensapumppu, joka tuottaa painetta vaan kun kone pyörii.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

Ja jos se bensapumppu toimii niin tarkista tankin sisältä sakkasihti. vanhemmiten rupeaa tankin pohjalle kerääntynyt shitti haittaamaan menoa.
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Tessu »

ja jos siellä se tappokytkin on niin vararenkaan keskeltä löytyy,ainakin Sierroissa on siellä ja ohjekirjat antaa sen sinne Escoonkin
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

Kiitoksia vastauksista, tosiaan tuota kytkintä ei mistään löytynyt tuntien penkomisen jälkeen. Herää kysymys, että missä se vika nyt on kun bensasuodattimen läpi ei bensaa tule = pumppu ei pumppaa bensaa tankilta? Tankki otettiin irti ja ei siellä mitään ylimääräistä p*skaa ollut.. Kuinkas tuon vois todeta, että pumppu viallinen? Mikä mahtaa olla pumpun sijainti?

edit: tosiaan bensaletkuissakaan ei bensaa ollut, startti pyörittää mutta ei se kone käyntiin lähde ilman bensaa...
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ruiskukoneissa se pumppu on tankinsisällä, kaasarikoneessa voi olla joku laittnu jonnekkin letkujen väliin ja jos on IHAN vaikka menaaninen pumppu niin löytyypi moottorin kyljestä!
Semmonen pikkujuttu tuli mieleen että on näköjään syytä olla joku huohotusventtiili/putki auki tankkiin koska Sierrasta semmosen vahingossa tukin niin olikin kova ylipaine tankissa kun sen seuraavankerran aukaisin!
Hannu
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Marras 2006 16:39

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Tessu kirjoitti:Semmonen pikkujuttu tuli mieleen että on näköjään syytä olla joku huohotusventtiili/putki auki tankkiin koska Sierrasta semmosen vahingossa tukin niin olikin kova ylipaine tankissa kun sen seuraavankerran aukaisin!
Vai oli sulla ylipaineistettu tankki... No, eipä tarvita sitten enää bensapumppua siinä keksinnössä :roll:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja emax »

Pumppu on alunperin kiinni kannessa kuskin puolella. Se möltti mihin menee bensaletkuja :|
Se ei surise eikä pidä muutakaa ääntä. Nokalta tuleva tappi pumppaa sen sisällä olevaa kalvoa edes takaisin ja pumpun sisällä olevat venttiilit määrää bensan suunnan.
Jos se ei pumppaa bensaa niin se on rikki tai sitten joku on kadottanu tapin mikä sitä liikuttaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

emax kirjoitti:Pumppu on alunperin kiinni kannessa kuskin puolella. Se möltti mihin menee bensaletkuja :|
Se ei surise eikä pidä muutakaa ääntä. Nokalta tuleva tappi pumppaa sen sisällä olevaa kalvoa edes takaisin ja pumpun sisällä olevat venttiilit määrää bensan suunnan.
Jos se ei pumppaa bensaa niin se on rikki tai sitten joku on kadottanu tapin mikä sitä liikuttaa.
Täältä me tosiaan sitä killswitchiäkin etsittiin, ei siellä kyllä muistaakseni bensaletkuja mennyt? Pitänee tarkistaa asia kun seuraavan kerran hallilla käyn
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Joo ei siellä konehuonessa mitää tappokytkintä olekkaan ja varsinkaan jos mekaaninenpumppu on niin EI ole.
Joo senverta painetta oli että lähti heti tulppa letkunpäästä pois! no tekevälle sattuu...
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

Pumppu löytyi konehuoneesta, mitään vikaa ei siinä ollut kun käsipelillä kokeiltiin... Bensaakin pumpun sisällä oli, mutta bensalinjat täysin kuivia.. Kumma juttu miksei koneelle mene bensaa, pitänee jatkaa huomenissa asian tutkimista uusimalla bensalinjat varmuuden varalta
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Tessu »

mekaanin pumppu voi pumpata käsin kun se on irti lohkosta,kun taas on kiinni niin nokka-akseli ei liikuta vipua kun vipu/nokka kulunu tai sitten on joku tukos tai pumpun venttiilit rikki?? voihan se olla että tankista ei tule bensaa pumppuun vaan jääny se bensa mikä siellä oli...
Ei kai välissä ole mitään bensapaineen säätimiä? semmosiakin jotkui aikoinaa asenteli ettei mukamas menis bensaa liikaa,sekin voi vikaantua
Louzetus
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Touko 2014 22:40

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Viesti Kirjoittaja Louzetus »

Tessu kirjoitti:mekaanin pumppu voi pumpata käsin kun se on irti lohkosta,kun taas on kiinni niin nokka-akseli ei liikuta vipua kun vipu/nokka kulunu tai sitten on joku tukos tai pumpun venttiilit rikki?? voihan se olla että tankista ei tule bensaa pumppuun vaan jääny se bensa mikä siellä oli...
Ei kai välissä ole mitään bensapaineen säätimiä? semmosiakin jotkui aikoinaa asenteli ettei mukamas menis bensaa liikaa,sekin voi vikaantua
Ei taida olla bensapaineen säätimiä. Epäily kääntyy tänään luultavasti nokka-akselin suuntaan, mikäli bensalinjoista ei mitään löydy. Onneksi on vieressä pari vuotta uudempi escortti josta voidaan toista bensapumppua kokeilla :lol:
Vastaa Viestiin