Tunnista turbot

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Tunnista turbot

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Tässä olisi muutama turbo, nyt pitäisi tietää onko ne kummatkin mallia T03, kuten edelliset omistajat väittävät.

Isompi turbo
Pienempi turbo
Molemmat

Isomman turbon lätkässsä on seuraavaa:
S/N: OGR02 14H
P/N 5002706

ja pienemmässä:
CUST P/N: V86SF 6K682AA
P/N:466944-1 ATD
S/N: QD 0281A
MODEL: TBO355
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Tuo pienempi on turboescon (S2) ahdin tyyppikilven perusteella. Isompi näyttää mun silmään todella oudolta ollakseen T03:nen. Tuollaista hukkaportin (vai pakosiipien) kellon sijaintia pakopesässä en ole ikinä nähnyt T-sarjassa.
Jos haluat tuosta toisesta tietää onko/eikä se ole T03 perheeseen kuuluva, niin mittaa vaan pakosiiven halkaisija ja katso täsmääkö toiseen.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

JesseT kirjoitti:Tuo pienempi on turboescon (S2) ahdin tyyppikilven perusteella.
Mikä kohta sen kertoo että se on s2:en ahdin? Mittailen ne ropellit, ja kyllä ne on kumassakin samankokoiset.
Sitten olisi vielä muutama kysymys, mikä putki tämä oikein on?

Kuva 1 Kuva 2 Kuva3

Ohjaako painekello tuota vipuläppä systeemiä(joka näkyy kuvassa 2)?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ninja kirjoitti: mikä putki tämä oikein on?
Pakoputki...

Tai siis turbon ja pakoputken välinen pala, jossa myös hukkaportin läppä.

Tyyppikilvessä TB0355 = 86-90 turboeskon ahdin.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Kumpihan noista sitten kannattaa ruuvata kiinni? Itse ajattelin että huollattaisi tuon escon turbon(se pienempi) ja ruuvaisi sen kiinni. Pakosarjasta kysyisin vielä, että kestääkö siinä kuumakestomaali(+500), kun edellinen omistaja oli hionut sen pakosarjan jostain syystä kirkkaaksi.
kekkonen
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2005 18:18

Viesti Kirjoittaja kekkonen »

Horna 650 maali pysyy.Itsellä Garret 3/4 maalattuna eikä ole hilseilly pois.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Toi vasemmanpuoleinen puhallin Pösön tai Volkkarin dieselkoneen turbo.
Itellä on samanlainen, 505(?) dieseli peukaloisesta.
Ei vedä pensakoneessa kunnolla alhaalta, mutta sehän on normaali ilmiö.
Jos pitää pensakoneeseen valita, niin se Escon puhallin. Vielä jos siihen vaihtaa Cossun kamat ahtopuolelle niin vähän petraantuu.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

ei tollasia kuvia saa laittaa tänne.. tällänen vaparirunkkari kun mä laukee tänne! :twisted:
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Tuo isompi turbo taisi olla volvosta taikka saabista, vai olikohan se kiisseli mersusta. en nyt muista kun se oli kaverin kaverin turbo :)
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Kyllä tolla RST:n ahtimellakin saa sen 200hv ja renkaat piloille aika helposti kun hommat tekee oikein. Ainakin on ihan plug'n'play kun on kerran oikeasta autosta ja koneesta.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Onnistuisiko sellainen homma että vaihtaa tuosta isommasta föönistö turbiinikotelon tuohon pienempään? Kun oli escon oman puhaltimen turbiinikotelo hiukan halkeillut, se on kyllä hitsattu mutta epäilen silti kestävyyttä.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jos se toinen on dieselin puhallin niin siinä on pakosiipi erillainen. Periaatteessa käy, mutta hyötysuhde huononee.
Vastaa Viestiin