Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kiitoksia KajS, Tästä oli todella paljon hyötyä Noo sama laittaa tilaukseen uudet iskarin yläpään tuet joka nurkaan ja tutkia onko väljiä puslia yms. Jarrut toimii hyvin nii uusia sitten niitä lähempänä määräaikaiskatsastusta.
Pitääpä alkaa kehittelee pofiteile.de:hen ostos listaa ja tilata atp:stä nuo takanavat. Kiitti kaikille
Kuvaa tulee myöhemmin tähän kunhan on alustaa paketissa
KajS kirjoitti:Vogtlandit kun laitat, niin laita samalla uudet etuiskareiden yläpään laakerit, ne ei tule paketin mukana (ei tarvi sitten purkaa vanhoista tolpista ja vaihtotyö sujuu nopeammin). Etuiskareiden pohjaanlyöntikumit ja suojamuovit (?) tulee mukana, sedanin takapäästä en valitettavasti tiedä; farmarissa käytetään alkuperäisiä pohjaanlyöntikumeja takana.
selvä. tuossa paketissahttp://profiteile.de/federbeinstuetzlager-34579-01-35?tid=16454 ilmeisesti vaan yks eli pitää tilata kaks. tälleen niinku täsmennykseksi
Säestän, sillä tuo oli blurilta alan tieto: tuolla pelkällä laakerilla ei tee Vogtlandin kanssa mitään, mutta tuo tukilaakeri (kolme pulttia), jolla tolppa kiinnittyy autoon, on tarpeellinen. Motonet-juttua: omaani ostin kokonaisuuden, jossa oli nuo kummatkin osat, se jousta-vasten-tuleva laakeri jäi siis yli, toinen Motonet-vaihtoehto tuolloin olisi ollut vain nuo laakerit...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
KajS kirjoitti:
Säestän, sillä tuo oli blurilta alan tieto: tuolla pelkällä laakerilla ei tee Vogtlandin kanssa mitään, mutta tuo tukilaakeri (kolme pulttia), jolla tolppa kiinnittyy autoon, on tarpeellinen. Motonet-juttua: omaani ostin kokonaisuuden, jossa oli nuo kummatkin osat, se jousta-vasten-tuleva laakeri jäi siis yli, toinen Motonet-vaihtoehto tuolloin olisi ollut vain nuo laakerit...
Voisiko kutsua vaikka tukilaakeripesäksi
Suodattimet kannattaa ottaa joo samalla, vaikka tutun kautta sainkin aika tarkalleen samoilla hinnoilla suomesta, mutta tulevat samoilla postikuluilla kotia.
Boschia tai Manneja niin hyvä tulee.
Harmi että niinkin kaukana, olis muuten voint tilata samalla sen vesipumpun. No saahan sen itsekin.
Motonetin OE-laatuisiin takalaakereihin sellainen kommentti, että itse yhden ko. laakerin ostin syksyllä ja SKF:n tuote paketista löytyi sillä kertaa. Hieman erikoista oli, että laakeri tuli SNR:n laatikossa. Olen ollut siinä käsityksessä että SNR ja SKF ovat eri firmoja?
(kuva: http://kolaa.org/mondeon_alusta/mondeo_takalaakeri.JPG)
Oli muuten helppo ja nopea homma vaihdella toi "laakeri", kun koko napa tulee siis samassa.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
joo on helppo vaihtaa, mutta jokaiselle tiedoksi nyt etukäteen että muistakaa että sen navan purkamiseen tarvitaan T50 torx hylsy ja sen pitää olla nimenomaan pitkä. itse vaihdoin omaan rakkineeseen juuri ja jostain syystä mulla ei sitä hylsyy ollu ja ostin jonku puolen tuumaan T50 hylsyn ja eihän se perhana siitä pyörän navan isoimman reiän läpi mahtunu jatkovarren kans. mutta onneks sattui olemaan se kolme kasin torx sarja ja se mahtuu. huomioikaa tämä.
mulla oli mondeosta koko peräpää purettuna...vaihdoin kaiken uuteen jarruja ja iskareita sekä jousia myöten ja kaikki mitä jäi niin maalattiin. purkaminen käy tosi nopeesti ku kaiken voi tehdä melkeen pyssyllä mut toi kasaaminen on tosi työlästä ku kaikki pitää vetää momenttiin ja tukivarret saa kiristää vasta pyörillään jne jne...mut sain toisen puolen kokonaan kasattua ja sitte kävin toisen puolen kimppuun ja siinä vaiheessa ku kiristin napa-asetelmaa momenttiin joka oli niinkin hurja kuin 70nm niin neljättä pulttia kiristän niin korkkaa jenka &%&%&()/&¤"#"!#"!!!""#¤#!!!!! pultti oli 10.9 mut ei sunkaan siihen mitään tullu vaan olkatues jenka nätisti sileenä. ja mullaki oli vaan joku kolme kasin momenttiavain.
helvata tarvis koko tolppa taas purkaa jotta sen sais pöydälle porattavaks mut niin paljo rupes vituttaa että varmaan poraan siihen jarrukilpeen pienen reiän sen pultin yläpuolelle ja hitsaan sen navan siihen olkatukeen, kumminki uus laakerikin niin tuskin on muutamaan vuoteen hajoomas. onko tää ny sitte sitä motorsporttia vai??
en hitsannu. se pulttihan menee umpinaiseen koloonsa että se ei tule mistään läpi niin meinasin ensin poratakki sen läpi. mutta mittailin ja sinne jäi vielä ylimäärästä jenkaa sen alkuperäsen pultin jälkeen joten laitoin vaan sentin pidemmän pultin ja kunnolla kierrelukitetta ja pysyy, ei varmana putoo pyörä tielle
Billie kirjoitti:en hitsannu. se pulttihan menee umpinaiseen koloonsa että se ei tule mistään läpi niin meinasin ensin poratakki sen läpi. mutta mittailin ja sinne jäi vielä ylimäärästä jenkaa sen alkuperäsen pultin jälkeen joten laitoin vaan sentin pidemmän pultin ja kunnolla kierrelukitetta ja pysyy, ei varmana putoo pyörä tielle
Ei se putoa, kolme pitää 100% ja jos yksi pitää 80% niin varmasti pitää lopun elämän! 8)
Tein tuossa havainnon että tuon madalluksen jälkeen on alkanut takarenkaat kulua aika villiä vauhtia, luokkaa milli/1000km. Ulkoreunasta viimeiset 3 senttiä ei kulu mutta siitä sisäänpäin näkyy haihtuvan aika tehokkaasti kulutuspinta. Renkaat on 225/45R17.
Camberiahan tuossa on jonkun verran vakiota enemmän ja sitä ei taida pystyä säätämään. Aurausta oli 1mm kun mittailin. Minkälaisia kokemuksia muilla tuunaajilla on renkaiden kulumisesta madalluksen jälkeen ja minkälaisiin arvoihin noita on säädelty että renkaat kuluisi järkevästi?
mago kirjoitti:Tein tuossa havainnon että tuon madalluksen jälkeen on alkanut takarenkaat kulua aika villiä vauhtia, luokkaa milli/1000km. Ulkoreunasta viimeiset 3 senttiä ei kulu mutta siitä sisäänpäin näkyy haihtuvan aika tehokkaasti kulutuspinta. Renkaat on 225/45R17.
Camberiahan tuossa on jonkun verran vakiota enemmän ja sitä ei taida pystyä säätämään. Aurausta oli 1mm kun mittailin. Minkälaisia kokemuksia muilla tuunaajilla on renkaiden kulumisesta madalluksen jälkeen ja minkälaisiin arvoihin noita on säädelty että renkaat kuluisi järkevästi?
Ei Camber kyllä syö niitä renkaita tuollalailla, vaan juuri se auraus. Itsellä säädettiin kulmat heti alustasarjan jälkeen, en huomannut talvirenkaissa erikoista kulumaa, enkä nyt 6000km jälkeen kesärenkaissakaan.
bluri kirjoitti:
Ei Camber kyllä syö niitä renkaita tuollalailla, vaan juuri se auraus. Itsellä säädettiin kulmat heti alustasarjan jälkeen, en huomannut talvirenkaissa erikoista kulumaa, enkä nyt 6000km jälkeen kesärenkaissakaan.
Noin juuri. Mulla on ollut Vogtland-alusta nyt 50000 km alla. Alustan asennuksen aikaan hankin Kumho-kitkarenkaat, ne on olleet alla kolme talvea, ei obskyyriä carverkulumaa. Mutta, käytettynä ostetut kesärenkaat jatkavat kulumista reunoilta, mikäli ne on ensin kuluneet reunoilta enemmän. Loogista? ehkä ei, mutta noin se toimii. Jos auraukset on kunnossa, renkaat ei häviä alta. Oikea nelipyöräsuuntaus auttaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Moro! Olis tässä nyt ajatus tilata Vogtlandit omaan sedaniin.. Mielessä samalla uusia puslia taakke. Aluksi nyt briteissäkiin jauhettu taka-apurungon puslat (4kpl) Ebayn maailmasta sais flo-flexit alesta 15 puntaa+postit. Onko kokemuksia hommasta miten helppo vaihtaa, mitä huomioita?
Itse tilasin Vogtlandin 40mm kiinteästi madaltavan sarjan N2O tuningista.
Eilen hain paketin DPD:ltä kun eivät osanneet tuoda kotiin.
Sen verran pakettiin kerkisin kurkkaamaan että mukana ei ollut muuta kuin jouset ja iskarit.
Ei mitään yläpään osia eikä tuv-lappua.
Nyt sitten metsästämään vielä uudet yläpäänlaakerit ja jos viikonloppuna kerkeis asentamaan alle.
Kiinteästi madaltava ei tarvitse erilaista lautasta siihen laakerille vaan menee ihan alkuperäisten kanssa. Säädettävässä vähän erilainen jousen yläpää, tiedä kyllä miksi.
piltema kirjoitti:Itse tilasin Vogtlandin 40mm kiinteästi madaltavan sarjan N2O tuningista.
Eilen hain paketin DPD:ltä kun eivät osanneet tuoda kotiin.
Sen verran pakettiin kerkisin kurkkaamaan että mukana ei ollut muuta kuin jouset ja iskarit.
Ei mitään yläpään osia eikä tuv-lappua.
Nyt sitten metsästämään vielä uudet yläpäänlaakerit ja jos viikonloppuna kerkeis asentamaan alle.
Laitappa kuvia kun alusta paikoillaan... Itse katellut tuota 35/25mm madaltavaa...
No niin, ei nää hommat mee ku strömsössä perk.....
Koko päivä meni ja sain vain eteen uudet kamat kiinni.
Oikeastaan kaikki aika meni kun toisenpuolen iskarin napaan kiristävä pultti oli edellisen asentajan
Toimesta muljattu paskaksi, siihen sitten hitsasin toisen mutterin kiinni.
No ja sehän oli niin kiinni ruostunut että pultti otti ja katkes..
Sitten poraa etsimään, sit teriä ostamaan että sai porattu pultin pois..
No nyt edessä on uudet hilut kiinni ja ajolleen on oikein hyvä ja jämäkkä, ei kuitenkaan mikään kova.
Korkeus ei kyllä tippunut mielestäni juuri yhtään??
piltema kirjoitti:No niin, ei nää hommat mee ku strömsössä perk.....
Koko päivä meni ja sain vain eteen uudet kamat kiinni.
Oikeastaan kaikki aika meni kun toisenpuolen iskarin napaan kiristävä pultti oli edellisen asentajan
Toimesta muljattu paskaksi, siihen sitten hitsasin toisen mutterin kiinni.
No ja sehän oli niin kiinni ruostunut että pultti otti ja katkes..
Sitten poraa etsimään, sit teriä ostamaan että sai porattu pultin pois..
No nyt edessä on uudet hilut kiinni ja ajolleen on oikein hyvä ja jämäkkä, ei kuitenkaan mikään kova.
Korkeus ei kyllä tippunut mielestäni juuri yhtään??
No ehkä se siitä, huomenna takapään kimppuun.
Saat sen perän vielä laitettua ja hieman annat alustan asettua niin kyllä se laskee...
piltema kirjoitti:
Ei mitään yläpään osia eikä tuv-lappua.
Jos ostamasi sarja on TüV-hyväksytty, saat sen TüV-lapun suoraan Vogtlandilta. Itse tilasin TüV-lapun tuolta, kun se sarjan mukana tullut hävisi muutoskatsastuksen yhteydessä katsastusorganisaation/trafin syövereihin. Sähköpostin liitteenä tuli ihan paluupostissa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
No niin tässä räpsy nykytilasta.
Alla siis Vogtland 40/40 sport alustasarja nro:960360
Eli tarkoitettu diesel ja V6 moottorilla varustettuihin Mondeoihin.
(Renkaat on 205/55 16")
On kyllä hyvä sarja ja suosittelen kaikille. 8) Ei pudota liikaa, ei keuli, ei ole pintakova.
piltema kirjoitti:No niin tässä räpsy nykytilasta.
Alla siis Vogtland 40/40 sport alustasarja nro:960360
Eli tarkoitettu diesel ja V6 moottorilla varustettuihin Mondeoihin.
(Renkaat on 205/55 16")
On kyllä hyvä sarja ja suosittelen kaikille. 8) Ei pudota liikaa, ei keuli, ei ole pintakova.
Hyvältä näyttää ja kun ajat hetken ja alusta asettuu niin saattaa sen 10mm vielä pudota...
Kyllä se vissiin häätyy omaanki alusta hommata. 8)