Escort mk4 vetoakselit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin missähän Escossa on sitten isommat pyöränlaakerit?
Ainakin mulla on nyt nippu vetareita ja omassa on laakerin sisäkaula 50mm MUTTA on myös näköjään semmosiakin akseleita eksyny joukkoon missä kaula on 55mm!( eli sisälaakerin reikäkoko)
Eipä tienny sekään kaveri keltä niitä olen hakenu että missä nuo on ollu? parivuotta jemmas ollu aj nyt kun alko ääntää TAAS vetoakselit niin kattelin mitä löytyy JA kas kaikki ei ollukkaan samoja?
En sitten tiedä että rikkooko tuo loota vetareita kun siellä jotain väljää on? taitaa mennä sekin sitten vaihtoon...
januski79
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Maalis 2009 13:36
Paikkakunta: Nokia

Re: Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja januski79 »

jos ne ylipäätänsä on mk4:n vetarit niin veikkaisin et olis RSturbon yksilöt ne isommat. mitää faktaa ei oo asiasta.
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja emax »

Niin laakeri- vai stefakaula? Sisempää stefaa on kahta kokoa, joista suurempaa on ainakin XR ja normaali 1.6 malleissa.
Laakerit pitäis olla samat ainakin ei rs malleissa, ehkä niissäkin...
Molemmat stefat sopii samaan napaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jep kiitosta vaan mun pitääkin nyt tarkistaa yhteen irtonapaan että sopiiko se suurempi sinne??
Todennäkösesti menee loota vaihtoon kun on siellä väljää sisällä,ei auta enää vetareita rikkoa,katsotaas taas kun on lisää tutkinu,oli vaan ylläri tuo kokoero kun taas ei kerro korjausopas tuostakaan mitään,jostain kumipalkeiden pituuksista jaksetaan kyllä kirjottaa kolmeskin erikohtaa heeh!
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Perän laakereiden vaihto on ihan pala kakkua, lootasta ei tartte purkaa mitään kinkkisiä pikkunippeleitä vaan ihan isojen yksiköiden irrottelu riittää. Ite oon ainakin vaihtanu noita useammankin kerran mielummin kuin heittänyt toisen lootan mistä ei ole tietoa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort mk4 vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No multa löytyy toinen loota ja ajosta on jääny,tietoa tietty ei ole mitenkä toiminu? mutta ei ainakaan ole väljää kun akseleita siinä pyörittää,tähän omaan on jo sillon vaihettu laakerit 60tkm kun ajoin niin entiset hajos!
Turhaa täs on tuota pois ottaa ja aukoa kun on toinen minkä saa samalla vaivalla takas,kattoo sitten että mikä tota vaivaa,tuolta kun kuuluu semmonen JYMPS kun lähtee liikkeelle että välkkiä on jossain ja PALJON,epäilen jo koko tasauspyörästöä,että voipi olla parempi hakea kaverin lepikosta sitten toinenkin varalle heh.
Vastaa Viestiin