öljykanavat kanteen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

öljykanavat kanteen

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

eli auto 2.0 ohc is-sierra muistaako joku,monestako kohtaa lohkosta kanteen laakeripukeille/nokka-akselin voiteluputkelle nousee öljy.

kävi sillai et ku laitettiin piili käymään niin rupes kuulostaan sellaselta,et kävis joku paikka kuivana.no avattiin venakoppa ja per...le keskimmäiset keinuvivut aivan siniset ja nokassa naarmuja.irrotettiin nokka sillai et saatiin laakerit näkyviin ja pyöritettiin jakajasta poralla pumppua niin ei keskimmäiseen eikä takimmaiseen laakeripukkiin tuu öljyä,nokkapyörän päähässä olevaan pukkiin taas tuli

onko kannen kanavia tukossa vai??

alkaa vi..tu meneen käämi :evil: :evil:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

eiks kukaan muista,ite ei nyt tuu mieleen,oliko yhestä kohtaa lohkosta kanteen ja siellä jakaantus noille pukeille :roll:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

keskipukista nokalle,takaa poisto.tuloa en muistakaan kun tarkemmin mietin.. sorry..kyl se varmaan yhestä kohtaa se paine tulee..
irc voicecoil
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo nokalle kyllä pelkästään keskipukista,mutta ilmeisesti etu ja takapukeille tulee ilmeisesti kumminki lohkosta omat kanavat.noista lohkon kuvia ku kattelin niin näin se taitaa olla...eli ilmeisesti mulla on keski ja takapukkiin menevät lohkossa olevat "öljynkierronkuristajat"tukossa(mikähän lienee oikee nimi)>jotain sontaa.muistaako kukaan oliko ne kierteellä kiinni siinä lohkossa.täytynee ne kiertää auki ja puhallella puhtaaksi.

ei vaan huvittas :( :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

eli hyväkuntosta kantta vailla sopivan matkan päästä tampereelta kaivataan.
venat ei saa olla painunu ja nokka ok.>privaa :wink:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Onks sitä käytetty koneistamolla ennen kasaamista. Muistelin vaan, että kävi yhessä granadan V6 motissa sillä lailla, että oli koneistamolla laittanee ne laakeripesät jotenki väärään asentoon eikä tullu öljyä kun kanava oli pois kohiltaan tms.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Siis, keinuillehan öljy tulee sitä "putkihässäkkää" pitkin, jos sitä tuli joihinkin kohtiin ja joihinkin ei..
niin eikös silloin ole se putki/reijät tukossa?? :wink:

Vai oliko nokan laakerit leikanneet kiinni? :roll:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kävi kyllä koneistamolla,ku otettiinkannesta pois puristusten nostamiseksi 7,6>8,0:aan ja sanovat et kansi kävi pesussa.no parempi et en vielä hauku ketään enneku tuo vika selviää...joko mun tai jonkun muun toimesta :roll:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Bootsi kirjoitti:Siis, keinuillehan öljy tulee sitä "putkihässäkkää" pitkin, jos sitä tuli joihinkin kohtiin ja joihinkin ei..
niin eikös silloin ole se putki/reijät tukossa?? :wink:

Vai oliko nokan laakerit leikanneet kiinni? :roll:
no mut mielestäni kerroin et nokkapyörän puoleiseen pukkin tuli öljy,mut keskimmäisen ja takimmaiseen ei tullut,eli silloin ei myös nokan voiteluun tullut.eli melkeen varma olen siitä et jotain paskaa on nuossut pumpulta ylöspäin ja topannu lohkossa oleviin "kuristajiin"joiden tehtävä on rajoittaa öljyn määrää kanteen.
onneks ei kerinny käymään kauaa,mut siltiki nokka ja keinut paskana :cry: ja kantta aattelin vaihtaa sen takia ku ne lämmöt nousee niin nopeesti ja se on ainoo mitä tonne pellin alle ei oo vielä vaihdettu.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:? ..kyllä pitää olla paska tuuri..mutta onpahan sitten "uusi" kone.
ei sieltä mitään junia t...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

juu tuurista tiedä,koska eihän sinne pellin alle olis muuten noin paljoo vaihdettu,mut ku oli ajatus et sen koneen tarvii kestää suht. kovia tehoja.
no jäähdyttäjän osat kyllä vaihettu ton lämmön takia(jokaa vieläki mysteeri) ja loput tehon tuomiseksi 8) ,mut hintaa palanu :(
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Eikös pojilla ole tapana kun konen on kasassa mutta tulpat ja venakoppa auki, pyörittää startia ja tarkistaa että öljy liikkuu :?: :?: :?:

Itselläni ainakin itsestään selvyys....

ja kun laitoit nokan kiinni etkö heittänyt jotain "tahnaa" siihen? kuluu herkästi ekassa käytössä huonoks....
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sierrain kirjoitti:Eikös pojilla ole tapana kun konen on kasassa mutta tulpat ja venakoppa auki, pyörittää startia ja tarkistaa että öljy liikkuu :?: :?: :?:

Itselläni ainakin itsestään selvyys....

ja kun laitoit nokan kiinni etkö heittänyt jotain "tahnaa" siihen? kuluu herkästi ekassa käytössä huonoks....
Joo varmaan hiomatahnaa pisti siihen ku kulu niin nopeasti :lol:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Noh noh..... ei kai? :lol:
Osaamattomat valittaa
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Sierrain kirjoitti:Eikös pojilla ole tapana kun konen on kasassa mutta tulpat ja venakoppa auki, pyörittää startia ja tarkistaa että öljy liikkuu :?: :?: :?:

Itselläni ainakin itsestään selvyys....

ja kun laitoit nokan kiinni etkö heittänyt jotain "tahnaa" siihen? kuluu herkästi ekassa käytössä huonoks....
pyöritettiin starttia,mut laiskoina katottiin öljyntäyttökorkin reijästä ja juur siitä pukista sit tuliki öljyä ja niistä kahesta ei.mut moka sinänsä,niinhä se olis pitäny tehä :oops:

nokka ei ollu uusi,joten kasatessa kyllä reilusit nokkiin kaatelin öljyä.käytetylle nokalle riittää hyvin.

jaakko85 ei se kauaa tarvi pyöriä kuivana,ku nokat kaput,noin tiedoksi vaan,nyt on kokemusta tuommosestaki :wink:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

ihan totta on että kuivana kun pyöräyttää niin ei montaa hetkeä mee kun on nokka ruvella.
itse en kyllä tajunnut edes tarkistaa pukkien öljyn saantia laisinkaan.... :oops: :oops: :oops: ei tullut mieleenkään, mutta kaiketi öljy kulkee koska vieläkin toimii...
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

turbiiniriesa kirjoitti:
jaakko85 ei se kauaa tarvi pyöriä kuivana,ku nokat kaput,noin tiedoksi vaan,nyt on kokemusta tuommosestaki :wink:
Joo sori, se oli vaan kommentti tuolle sierraimen vastaukselle tossa ylempänä, kun kyseli oletko laittanut siihen "jotain tahnaa" :wink:
tmo
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:14

Viesti Kirjoittaja tmo »

Mistäs se sun lohko on kotoisin, eli onko lohkon päällä mahdellisesti ollu joskus cossun kansi? cossuissa on useesti keskimmäinen ja takimmainen öljyn ylöstulo tukittu, cossussa menee etummaisen öljyreiän kautta kaikki öljy kanteen.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tmo kirjoitti:Mistäs se sun lohko on kotoisin, eli onko lohkon päällä mahdellisesti ollu joskus cossun kansi? cossuissa on useesti keskimmäinen ja takimmainen öljyn ylöstulo tukittu, cossussa menee etummaisen öljyreiän kautta kaikki öljy kanteen.
eikös siinä nimenomaan ollut cossun lohko ja sisuskalut, eli alakerta cossusta.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

olipa hyvinkin cossun alakerta.
sattupas tää sopivasti. tota mä tänään yhen kaverin kanssa juur mietin et olisko siinä cosan kannessa juuriki tuollai tuo öljyn meno...eli juurikin varmaan näin se menee.

joo itellä ei oo kokemusta cossusta ja siitä tää,et nyt tuli sit kantapään kautta opiskeltua.tämmösissä mallien osien sekotteluisa käy helposti näin. :( no ainakin sit tästä saattaa olla jollekkin hyötyä tämmöstä kasatessa :wink:

no arvioni siitä et ne tukossa siellä lohkossa on osui oikeeseen,täytyy sillä lohduttauduttua :lol:

vielä ku joku sanoo mulle miks toi lämpiää jo tyhjäkäynnillä niin helposti niin mä oon tyytyväinen...viittaan tuohon mun toiseen aiheeseen
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=2023 :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No älä kuitenkaan vielä myy sitä, alkaa myöhemmin harmittamaan. (ehkä) :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

nii-i siinä voi kyllä sillaiki äkkiä alkaa käymään :roll: tossa nyt ei menis ku nokka ja cossunkansipahvi uusiksi ku noi arppilaiset kannen pinnapultitki voi käytttää moneen kertaan ja samalla ku joutuu repäseen kannen pois niin tsekkais vesikanavat oikein kunnolla siitä>ettei vaan olis kattilakivee jossain kanavissa ja siitä lämpövaivat :roll:

oikeen mieli piristy...pienestä se on tavallisen immeisen mieli kiinni :lol: :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

noniin kansi tuli kaivettua irti ja niinhän se oli et keskimmäisen ja takimmaisen pukin öljykanavan kohdalla sokee tulppa.täytyy huomenna tutkia niitä vesikanavia siitä kannesta josko joku syy löytys lämpöongelmalle. :wink:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei löytyny tukoksia kannesta,joten täytyy tota ilmausta sit tutkia ku saa kasaan>huomenna saan uuden nokkkasarjan ja pitäs olla postissa uus cosan kannentiivistekki jo.
taidan laittaa termarikotelon kyljestä tulevasta lähdöstä putken paisuntasäiliöön ja tukkia sen ylävesiletkun lähdön,tuo termarikotelon lähtö on korkeemmalla kun tuo ylävesiletkun lähtö ja siten vois sieltä poistua paisariin kuplat paremmin ja sit vielä ajetaan mäkeen ja lutkutellaan niitä letkuja et sais kuplat kierrosta pois.
mitäpä mieltä hyvä yleisö on tuollasesta ja tietysti otetaan uusia hyviä neuvoja vastaan>tuo ongelma TÄYTYY löytyä sanon mä.persaukisia suurinpiirtein vaan kyseliki ja tästä topicista tullu suurin piirtein mun projektiosio :lol: :lol: kiitti kaikille vastanneille :wink:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mun mielestä sitä ei ainakaan jatkuvassa käytössä kannata pitää siellä paisarinni liitettynä koska sen jälkeen kiertää liikaa ohi termarin ja nostaa lämpöjä luultavasti enemmän.
Itse avaan sen termarin tulpatun lähdön,lämppärin hana kuumalle ja vedet sisälle.Kun termarin kyljestä alkaa tulemaan vettä ilmaus suoritettu ja käymään.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin