
mittaristo
eli mitä mä teen tolle liittimelle jonka löysin nyt tuolta kojelaudan alta... eikö pitäny löytää vaa yks vihree johto jostai, ja ottaa siitä mittariston johdotuksesta punanen pois joka mulla on, ni sen tilalle...
tuli mieleen, et vois kokeilla vaihtaa niitten johtojen paikkaa siinä liittimessä mikä on auton alkuperäinen, jos se johtuu siitä että ne on eri järjestyksessä ku "is" autossa= lämpö ja bensa mittarien neulat nousee kattoon??!!

vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
mä olin taas vähän aikaa ropaamassa sierraa! kattelin niitä johtoja jotka tulee mittaristoon kiinni, (auton omat) ja samalla kattelin sierran korjaus oppaasta kytkentäkääviota, ja johdoille ilmoitettu väri ei stemmannu ku muutamassa piuhassa...
pitääkö mun alkaa johto johdolta tarkastamaa että missä vaiheessa uus mittaristo alkaa toimimaa...
eihän toi kiekkakellollinen mittaristo eroa ku yhestä ylimääräisestä toiminnasta tavikseen verrattuna, ja sit viel se kontaktilevy mittariston takana ei muuta....


pitääkö tolle pienelle liittimelle löytyä vastaavanlainen vastapala...henu kirjoitti: no tuossa on kuva siitä siis toi iso liitin tulee mittaristoon ja toi pien sinne kojelaudan alla olevaan liittimeen, eikä tarvii vaihella piuhoja http://airfoto.fujikuvat.fi/album/user/ ... id=1726689
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
katot kummastakin mittaristosta mihin mistäkin liittimestä menee sähköt..
eka katot omasta että minne ne menee ja sitten katot siitä toisesta mittaristosta ja siirrät ne johdot vastaaville paikoille... no mä en oo varmaan oikee ihminen neuvomaan tälläsissä asiossa ku ei toiminu ö.painemerkkivalo enää mittari vaihdoksen jälkee
eka katot omasta että minne ne menee ja sitten katot siitä toisesta mittaristosta ja siirrät ne johdot vastaaville paikoille... no mä en oo varmaan oikee ihminen neuvomaan tälläsissä asiossa ku ei toiminu ö.painemerkkivalo enää mittari vaihdoksen jälkee

no mulla oli toi oma sierra täysin tavallinen, ei ollu muuta ku penkin lämmitimet ni siitä löyty toi liitin ja ei sinun tarvii löytää ku yks liitin, se pienempiford86 kirjoitti:no jos löydän ton liittimen, tai siis kaks tollasta pientä liitintä jotka sopii yhteen. ni pitäiskö kiekkakellollinen mittaristo toimia täydellisesti!!!???ja sit viel yks kyssäri, onko jokaisessa tavis sierroissa valmiina johtosarjassa tollaset liittimet...??
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1742970
tuossa on taas yks kuva siitä piuhasta eli sieltä kojelaudan alta pitäs löytyä tolle vihreellä ympyröityyn liittimeen vastakappale ja sit toi punasella ympyröity liitin käy suoraan mittariin ja siitä ei tarvii vaihdella mitään piuhoja mut toi piuha pitää olla siitä kierrosluku mittarista olevasta mittarista
tuossa on taas yks kuva siitä piuhasta eli sieltä kojelaudan alta pitäs löytyä tolle vihreellä ympyröityyn liittimeen vastakappale ja sit toi punasella ympyröity liitin käy suoraan mittariin ja siitä ei tarvii vaihdella mitään piuhoja mut toi piuha pitää olla siitä kierrosluku mittarista olevasta mittarista
ei se oo mikään viritelmä, se on ihan tavallisesta 2.0 sierrasta toi piuha vm89ford86 kirjoitti:myytkö mulle ton piuha viritelmän? löyty tolle vihreellä ympyröidylle liitin, mutta toi ku tulee mittaristoon, ni se ei jatku tolle vihreelle ympyröidylle, tai sit en oo avannu vaa sitä piuha kasaa tarpeeks paljo...täytyy kattoo joku päivä sit ku on aikaa!!

Lisätäänpäs vettä myllyyn.. Mistä se kiekkamittari ottaa sen signaalin? laturilta vaiko mistä? mikä lie vikana kun mulla välillä kiekkamittari toimii ja välillä ei, korjausoppaan sähkökaaviosta ei löytyny mitään mainintaa rundikellosta..?
Muut mittarit pelittää, samoin mittari valot.. ja -88 kaasari riesa
Muut mittarit pelittää, samoin mittari valot.. ja -88 kaasari riesa
itelläni ei oo ylinmääräistä piuhaa mut oot oikeilla jäljillä sen piuhan kaa, se lähtee sinne sulakerasiaan päin ja mulla se liitin löyty ihan sieltä nurkasta hyvin teipattuna et ei löydä kovin hyvin, joutuu ehkä purkamaan johto sarjaaford86 kirjoitti:no HENU, myykkö mulle ton piuha sarjan?? itelläni ku seurasin sitä mittaristolta lähtevää johto kasaa, ni näytti että se ois menny sulakerasiaan päin. et onkohan mulla nyt tota vihreellä ympyröityä liitintä ollenkaan...

mä kun seurasin sitä johtonippua,ni se mittaristolta menevä johtokasa meni ns. "isomman" johtokasan sisään, eli varmasti joutuu purkaamaa aineki pikkasen johtoja, mut ei se mitn kun vaa löydän sen pään mikä laitetaan topiseen liittimeen ni hyvä on...
se liitin mihin toi mittaristolta tuleva menee, ni se on aivan eri suunnassa ku toi nurkassa oleva nipun sisässä... 


vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
jaa jaa paska säkä pitää kattoo jossain vaiheessa jos saan otettua kuvan tosta mun toisesta sierrasta missä ei oo kojelautaa ni tiedät sit miss se on tarkalleenford86 kirjoitti:ei tos mun toisessa autossa kyl ainakaa ollu tota pienempää liitintä missää(1.3 ohc -86) purkasin koko kojelaudan pois, ja seurasin kaikkia johtonippuja mut ei mitn tullu esiin...
nii sulla henu ei ollu ylimääräisenä tota johtosarjaa, vai mitä?? aattelin että mikä toi sun valokuvassa oli, et kai irrottanu sitä vaa sen takii et näytit mulle sen..., ja sit takas kii
meneekö muuten noi johdot sulakerasiaan mitkä on tos alkuperäsessä liittimessä kiinni??

vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Tai jos sitä vaaleanvihreää ohutta johtoa ei löydy..
Vedä oma johto puolan MIINUS navasta ja kytke se siihen mittarin liittimeen, KELLON JATKUVAN VIRRAN TILALLE. (nykyiseen kiekkamittarin impulssi johtoon)
Vedä oma johto puolan MIINUS navasta ja kytke se siihen mittarin liittimeen, KELLON JATKUVAN VIRRAN TILALLE. (nykyiseen kiekkamittarin impulssi johtoon)

Viimeksi muokannut Bootsi, 25 Helmi 2005 18:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiekkamittarin takaa tinaukset murtuneet.Capri69 kirjoitti:Lisätäänpäs vettä myllyyn.. Mistä se kiekkamittari ottaa sen signaalin? laturilta vaiko mistä? mikä lie vikana kun mulla välillä kiekkamittari toimii ja välillä ei, korjausoppaan sähkökaaviosta ei löytyny mitään mainintaa rundikellosta..?
Muut mittarit pelittää, samoin mittari valot.. ja -88 kaasari riesa
Mittari irti ja tinaukset uusiksi.. toimii taas muutaman vuoden.

kyllä se vaan on sellanen juttu, että mun autosta ei ainakaa löydy tollasta pienempää liitintä, jonka henu on ympyröiny vihreällä...
vastapala sille kyllä löytyy, joka sijaitsee kojelaudan takana mankan kohalla suunnilleen...
ne mittaristolta lähtevät johdothan haaroittuu auton johtosarjaan! haluan vaa tietää että henun merkitsemä pienempi liitin sijaitsee missä? kun en sattunu löytämää mistää. ja kyllähän se liitin on kiinnikkin jossai
, ainaki järki sanoo niin jos haluaa että mittaristo näyttää jotai 8)



vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!