Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
olen ostamassa k.o. autoa automaattilootalla. lähestynkin nyt teitä viisaampia tiedustelemalla mahdollisia tyyppivikoja joita autossa mahdollisesti piilee ainiin kone on 2.0i dohc ja vuosimalli -90
Ehkä kantta lukuunottamatta nuo kaikki edellisethän sopii kaikkiin voortteihin Jos on yksilö osta pois, jos ei niin laita ostoilmoitus jos vaikka nappais
Joo ei noista liikaa sitte saa pelästyä. Itellä ei esim. oo mitään em. vioista sattunu kohalle.
Yks pirullinen paikka mistä saattaa ja ruostetta löytyä on toi akun alla oleva pelti. Ruostuu puhki ja päästää vedet jalkotilaan ja ecun päälle.
Näin oli itelläki päässy käymään ja oli jotain hätäapuaki koitettu laittaa sikaliiman muodossa, mutta eihän se siellä kauaa toimi.
Se on vaan sen verran paha paikka ettei sinne mistään nää
Täytyy vaan kaataa vettä konepellin tai paremminkin sen ritilän päälle akun kohdalta ja kattoa alkaako jalkotilaan tulemaan vettä.
henu kirjoitti:toi cossu on oikeesti kannatava idea ku ne ei maksa juuri mitään saksassa, ei oo kauaa ku näin ilmotuksii alle tonnilla
Mutta täytyy huomioida et ne halvimmat ovat TODELLA raatoja nim. kokemusta piisaa Mut tosiaan, ei siellä hyvästäkään tarvii paljoa maksaa... Ja vero pyörii varmaankin luokassa +30% ostohintaan...
baby joe kirjoitti:joo, ruostettahan autoissa on aina lähinnä kiinnostaisi kokemukset automaattilaatikon ja koneen kestosta.
Molemmat kestävät, kunhan öljyt vaihdetaan säännöllisesti ja muutenkin huolletaan. Nettiautossa on tälläkin hetkellä kaupan pari yli 400tkm ajettua ja omani on nähnyt elämää n.300tkm verran ja tulee näkemään vielä lisää.
Automaattilaatikon toiminta kannattaa tarkistaa huolellisesti ja jos et itse ymmärrä niiden päälle mitään, niin ota mukaan joku joka tajuaa. Jos on rikki, niin sen korjaaminen maksaa luonnollisesti rahaa. Monet ajavat liian pitkään vanhoilla öljyillä ja se tietenkään ole hyvä asia.
Laatikon luistaminen ei ole hyvä asia => öljy palaa laatikossa => menee ajan myötä jotain rikki. Luistaminen esiintyy esimerkiksi siten, että vaihteiden vaihtaminen kestää tavallista pidempään eikä vaihteiden vaihto tapahdu naps-naps sormen napsautuksen tahtiin. Vikana voi olla rikkinäinen alipainekalvo, joka kertoo vaihteistolle moottorin rasitustason imusarjan alipaineen avulla. Alipaineputkissa voi olla myös vuoto jossakin.
Joskus myynti-ilmoituksissa näkee, että esim. nelos-vaihde ei mene päälle. A4LD:ssa nelonen on ylivaihde, joten se menee päälle käsittääkseni sähköisesti. Silloin saattaa selvitä pelkillä sähkökytkinten vaihdolla. Netissä on pari hyvä www-saittia, jossa on ohjeet vian korjaamiseen (samaa laatikkoa on käytetty myös paljon jenkki-Fordeissa).
Minulla kolmosvaihteen lukko menee päälle n. 70 km/h vauhdissa ja nelonen menee päälle n. 80 km/h nopeudessa.
Kick-downia on mekaanisella kaapelilla ja sähköisellä solenoidilla toimivaa (noin vuosimallista 86-kesä eteenpäin). Näistä kahdesta sähköinen on luotettavammin toimiva. Jos ajat esim. satasta, niin silloin pitäisi olla 4. vaihde (ylivaihde) ja turbiinilukko päällä. Kun painat vähän lisää kaasua, niin lukon pitäisi mennä pois päältä (moottorin kierrokset nousevat). Sitten kun painat vielä lisää kaasua, niin laatikon pitäisi vaihtaa vaihde pienemmälle.
--
Tyypillisin ruostekohta noissa on oman kokemuksen mukaan helmojen takapää/-osa.