jerezmk kirjoitti:Elikkäs autoon päivitetty on soitin ja eteen koaksiaalikajarit ja taakse erkka sarja.

Seuraavaksi olisi tarkoitus hommata 5/6 tie vahvistin ja subbari siihen.
Seuraavaksi herää kysymys, että minkälaista vahvaria tehoiltaan kannattaa laittaa ja minkä kokoista subia vahvariin että saa soimaan hyvin ja tietenkin hyvät johtosarja ehdotukset ovat tarpeen!
budjetin hinta voisi olla 300e pintaan 8)
Onkohan autohifin perustiedot selvillä? Kysymys syystä että eteen tulisi tehdä erillissarjalla oleva järjestelmä ja taakse koaksiaalit, jos niitä nyt yleensä edes tarvitaan - siis juuri päin vastoin kuin nyt olet ilmoittanut tehneesi. Subwoofer tekee kyllä ilmavuutta kokonaisäänikuvaan ilman noita takakajareitakin.
"... että soimaan hyvin" ... vastaukseen on aika vaikeaa ottaa kantaa tietämättä asioita, mm. mikä auto, minkälainen soitin, mitkä ovat nuo asennetut kaiuttimet ja mitä odottaa tuolla 300:lla eurolla saatavan; joka tapauksessa mitään hyvää on turha odottaa tuolla rahasummalla, ellei satu joltain tutulta kaverilta saamaan hyvää käytettyä tavaraa.
Itse suosittaisin tällaista ratkaisua: vahvistimeksi 3-tievahvistin, jonka stereokanavilla hoidetaan eteen rakennettu jakosuotimilla varustettu 2-tie-erillissarja ( = ns. passiivinen erillissarja ) ja kolmannella kanavalla, eli bassokanavalla hoidetaan subwooferin toiminta. Subwooferiksi riittää elementiltään 10":n subbari ( jopa kuulovaurioon asti! ); joko suljettu tai refleksi. Tämä on yksinkertainen, mutta hallittavuudeltaan myös varma systeemi - varsinkin jos bassokanavalle on vielä kaukosäädin tasonsäätöä varten.