Tuli kevättä sen verran rintaan tuossa, että heräteltiin heräteostos tuolta kuusen juurelta makaamasta taas henkiin ja käytii hakemassa leima rätinkii.
Poikien kanssa ostettiin porukalla kelkkojen kuljetuskalustoksi (lavamalli, kolme kelkkaa mahtuu kyytii 8) ) Entinen omistaja ties kertoa, että ylivaihdekkin siinä on joskus pelannut.
Nyt kun tuossa työpaikan hallilta kaupunkiin ajoin, ni voin kertoa että peltooorit ois ollu kova sana. Oli sen verran raisu mekkala siellä kabiinissa kun kaheksaakymppiä laskettelin menemää

Elikkä
Ylivaihde ei toimi, eikä mihinkään mittaristoon syty valoja, vaikka kuinka rämpyttää vaihekepin nupista kytkintä. (kyllä, vaihde nelosella)
Seuraavaksi siirryin auton alle ihmettelemään. Vaihelaatikon kylessä on ilmeisesti pakkivalojen kytkin ja kytkin mikä haistelee mikä vaihde on pesässä ja niissä molemmissa on piuhat kiinni. Mutta sitten siellä roikkuu yksi orpo urosliitin vailla mihin sen laittaa ja siihen myös tulee sähköä.
Sen jälkeen otin ihmettelyn alle releen, mikä roikkuu johtojen varassa kuskin puolella sulakerasian vieressä. Siihen kyllä virta tuli koko ajan ja kun uuden (ehjän) releen löi kiinni, poltti sulakkeen mikä on kytketty samaan syssyyn siihen releen johtonipun kylkeen (jossain on siis oikosulkua...), onko tää sit se loikkarin rele? Konehuoneessa, heti kuskinpuoleisen akun kiinnitysraudan yhteydessä oleva iso sulakeboksi aiheutti myös hämminkiä!?
Ja öljytkin pitäs siihen laatikkoonkin vaihtaa... Kohan nyt sais tuon ylivaihteen ekana pelaamaan.
Kiitoksia jo etukäteen ja huomenna jos kerkiän, laittelen muutaman kuvan iltamyöhäisellä sotkemaan epäselvää kirjoitusta!
Edit.
Eipähänä loikkariongelmaakaa tarvi alkaa (vielä) ettimään. Parin vuoden seisonnan tuloksena perän stefa sanoi ittesä irti ja ruilutti öljyt pihalle --> Lageriremonttia pukkaa...