Tännehän on jo neuvoja tullut, Kiva juttu et foorumi pelaa näissä asioissa. 8)
Jooh. Siis auto saatu toimimaa niin, ettei keittele enää. Ongelmat silti jatkuvat sillä, että sisälle ei tule kuin kuumaa ilmaa. Ja että lämpömittari jatkaa hassutteluaan.
Alkanu m50 moottorit tuntua ihan harjoitusmoottoreilta tän Fordin rinnalla
Kennolle menevät letkut on molemmat lämpimiä. Pystyy koskettaa ja lujaakin puristaa. Ei ne niin paljoa ole kuumentunut.(ihmettelen?:o) Ylävesiletku on tietenkin tulikuuma. Ja kun paikallaan tarpeeksi käyttää kierroksilla niin alavesiletkukin kuumenee.. Flektin sain yhden kerran pyörimään. Ajoin Espoosta Helsinkiin ja Helsingissä, sitten auto parkissa tyhjäkäynnillä noin 20min ja flekti alkoi pyörimään. Enää en ole saanut flektiä pyörimään vaikka tunnin paikallaan huudattais konetta 3000rpm.
Olen kyllä tietoinen muovisiipisten vesipumppujen hajoomis oneglmista. En vain jotenkaan jaksa uskoa, että vesipumppu tämän aiheuttaisi.
Jostain syystä olen alkanut uskoa, että lämpömittarin vaeltelu johtuisi lämpötila anturista. Kiitokset Pasleh:ille kuvan linkkamisesta. nyt tiedän mistä kyseistä anturia sitten etsiä.. Se että auto pukkaa vain kuumaa kabiiniin, luulisin johtuvan tästä hanasta/venttiilistä mikä on lämppärin kennon letkuissa kiinni. Sille ei kai voi mit'ään tehdä..? Uutta tilalle?
Kenenkään neuvoja vähättelemättä, en tahdo vesipumppua uskoa syylliseksi. Termari kävi mielessäni, mutta oireilut eivät kai aivan täysin natsaa termarivikaan. Selvän tekstin kirjoittaminen on minulle, vielä niin vaikeaa, etten osaa ongelmaakaa kunnolla selittää
-Sisälle tulee vain kuumaa. <-- Tämän uskon johtuvan lämpöhanasta/venttiilistä.
-Lämpömittari hassutelee, lämpenee normaalisti(?), mutta paikalla ollessa,kuitenkin moottorin käydessä, valahtaa kylmän puolelle <-- Tämän uskon johtuvan rikkoutuneesta lämpötila-anturista.
-Flekti ei pyöri sitten millään. Ei siis liimaantunut kiinni, käsin kyllä pyörii. Mutta ei saa käskyä anturilta vissiin, kuin kerran vain saanut sen pyörimään. <-- Anturi vai rele?
Kuinkas isosti menee päin pyllyä nuo minun veikkaukseni? Tavallaan 3 eri vikaa. Mutta mielestäni nuo kaikki ovat tavalla tai toisella osa JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄÄ. VOisko kaikki nuo ongelmat johtua yhdestä ja samasta rikkoutuneesta osasta/anturista?
Ja pahoittelut jos tekstini on sekavaa ja kirjoitusvirheitä.. Lievä lukihäiriö ja vaikuttaa mulla tähä kirjottamiseen.. EHkä toisinaan lukemiseenkin
Vielä Tessun viestistä. Voiko termari hajota niin, että on vaikka päivän jumissa auki asentoon ja seuraavan päivän on jumissa kiinni asennossa? Jos termostaatti jää jumiin, eikö se silloin ole jumissa joko aukinaisena tai kiinni, eikä vaihdellen kiinni-auki-kiinni-auki-etc.?