S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Onko kukaaa vaihtanut tai vaihdattanut S-Maxiinsa automaattilaatikon (Durashift MM66?) öljyjä?
Tietääkseni huolto-ohjelma ei käsittele lootan öljynvaihtoa, mutta pitäähän ne nyt joskus kai vaihtaa.
Itsellä alkanut loota vaihtelemaan aika terävästi, voisi olla öljynvaihdon paikka.
Ulkomaan Ford foorumeilla Mondeoihin ainakin vaihtaneet öljyjä itse ja useammalla huuhtelulla ennen lopullisten öljyjen laittoa. Onko Mondeoissa sama vaihteisto?
Mitä vaihteistoöljyä noissa käytetään?
Tietääkseni huolto-ohjelma ei käsittele lootan öljynvaihtoa, mutta pitäähän ne nyt joskus kai vaihtaa.
Itsellä alkanut loota vaihtelemaan aika terävästi, voisi olla öljynvaihdon paikka.
Ulkomaan Ford foorumeilla Mondeoihin ainakin vaihtaneet öljyjä itse ja useammalla huuhtelulla ennen lopullisten öljyjen laittoa. Onko Mondeoissa sama vaihteisto?
Mitä vaihteistoöljyä noissa käytetään?
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Tohon suosittelen käyntia marmoritiskillä. Niitä öljyjä on kolmea tai neljää eri sorttia mitä laatikoihin laitetaan. Takuuvarmasti oikeaa saat sieltä. Huuhtelu on ehkä pientä hifistelyä mielestäni. Vanhat pois ja uutta sisään. Saa tottakai huuhdella jos haluaa, mutta mielestäni se on öljyn tuhlausta. Uudet vaihteistot on rakennettu "huoltovapaiksi". Eli periaatteessa sitä öljyä ei tarvitse ikinä vaihtaa. Näin ainakin jonkun mielestä. Tottakai se sille laatikolle tekee pelkkää hyvää.
Sanoppas vielä, onko ihan perinteinen automaatti vai robotti?
Sanoppas vielä, onko ihan perinteinen automaatti vai robotti?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Juu, tämä oli ihan se perinteinen automaatti.
Ei minulla ollut ajatusta lähteä huuhtelemaan, vaikka eihän sieltä kaikkea vanhaa öljyä kertavaihdolal pois saa kun turbiiniin jää aika iso mälli vanhaa öljyä, mutta tulisihan sitä vähän nuorennettua laatikon nesteitä.
Kilometrejä alkaa olla sen verran takana, että kyllä se öljynvaihto voisi olla ihan ajankohtaista ihan vaikka varmuuden vuoksi..
Ei minulla ollut ajatusta lähteä huuhtelemaan, vaikka eihän sieltä kaikkea vanhaa öljyä kertavaihdolal pois saa kun turbiiniin jää aika iso mälli vanhaa öljyä, mutta tulisihan sitä vähän nuorennettua laatikon nesteitä.
Kilometrejä alkaa olla sen verran takana, että kyllä se öljynvaihto voisi olla ihan ajankohtaista ihan vaikka varmuuden vuoksi..
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Soittelin Tampereen RS Huoltoon ja kertoivat öljynvaihto-operaation heillä kustantavan 280€.
Enpä taida tuohon hintaan vaivautua itse tekemään operaatiota.
Enpä taida tuohon hintaan vaivautua itse tekemään operaatiota.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Mielenkiintoista muuten, soittelin samasta aiheesta myös Tampereen Ford merkkihuoltoon ja siellä kommentti oli, että öljyjä ei välttämättä kannattaisi vaihtaa. Jos on alkanut ilmetä nykivämpää vaihteiden vaihtoa niin tilanne saattaa paheta uusillä öljyillä, jotka huuhtelevat mahdolliset pinttyneet liat nestekiertoon. Pitäisi tehdä kuulemma syväluotaavaampaa tutkimusta, mitä se sitten lieneekään.
No milläs halvatulla sen lootan voi puhdistaa ellei vanhojen öljyjen poistolla ja puhtailla öljyillä tai jollain huuhtelulla?
No, kyllä hekin kuitenkin tekisivät öljynvaihdon ja suodartinkin kuulemm avaihdettaisin samalla. RS:lla taas sanoivat ettei suodatinta vaihdeta, koska sellaista ei tuossa laatikossa ole. Ketä tässä uskoa?
No, kokeillaan uusiä öljyjä ja katsotaan kuinka käy.
No milläs halvatulla sen lootan voi puhdistaa ellei vanhojen öljyjen poistolla ja puhtailla öljyillä tai jollain huuhtelulla?
No, kyllä hekin kuitenkin tekisivät öljynvaihdon ja suodartinkin kuulemm avaihdettaisin samalla. RS:lla taas sanoivat ettei suodatinta vaihdeta, koska sellaista ei tuossa laatikossa ole. Ketä tässä uskoa?
No, kokeillaan uusiä öljyjä ja katsotaan kuinka käy.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Eiköhän siellä ole suodatin mutta ei tarkoitettu vaihdettavaksi vähän kuin tän 2.3 -08 mondeon 6 pykäläisessä... Suodatin on mutta uutena sitä ei saa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Juu, 6-pykäläinen loota minullakin on..
Kummasti se suodatin näköjään merkkiliikkeelle saadaan hankittua, mutta ei muille..
Kummasti se suodatin näköjään merkkiliikkeelle saadaan hankittua, mutta ei muille..
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Vaatiiko suodattimen vaihto laatikon purkamista, joissakin on nimittäin niin ?
Jos laatikossa ei ole erillistä ö-pohjaa, niin suurella todennäköisyydellä se on laatikon sisuksissa.
Life time- suodatin
Jos laatikossa ei ole erillistä ö-pohjaa, niin suurella todennäköisyydellä se on laatikon sisuksissa.
Life time- suodatin

Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Jos myyvät sulle suodatinta ja sen vaihtoa niin pyydäppä ihan piruuttain vanhaa nähtäväksi
. http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... _model=118 toi kyllä näyttää, että lootassa öljypohja olisi, muttei suodatinta.

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
SMax on varmaankin eri laatikko, 6 pykäläisessä mondeossa(2.3) on suodatin joka löytyy räjäytyskuvistakin mutta ei saa fordilta ainakaan 2 vuotta sitten kun kysyin.mösjöö kirjoitti:Jos myyvät sulle suodatinta ja sen vaihtoa niin pyydäppä ihan piruuttain vanhaa nähtäväksi. http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... _model=118 toi kyllä näyttää, että lootassa öljypohja olisi, muttei suodatinta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Lootaan vaihdettiin uudet öljyt. Ihan kaikkea ei saatu pois, mutta 5 litraa meni uutta.
Vanhassa öljyssä ei sinänsä ollut mitään ulkoisia poikkeamia kuten värimuutosta tms., mutta kyllä nyt vaihdot tapahtuvat paljon pehmeämmin.
Tai sitten vain uskottelen itselleni niin
No, joka tapauksessa tuskin tuosta vaihdosta ainakaan haittaa oli.
Vanhassa öljyssä ei sinänsä ollut mitään ulkoisia poikkeamia kuten värimuutosta tms., mutta kyllä nyt vaihdot tapahtuvat paljon pehmeämmin.
Tai sitten vain uskottelen itselleni niin

No, joka tapauksessa tuskin tuosta vaihdosta ainakaan haittaa oli.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Vanha aihe, mutta jälkipuinti kiinnostaa. miten loota lähti palvelemaan öljynvaihdon jälkeen, kun nyt on jo varmasti ajettu jokunen kilomeetterikin?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Öljynvaihto sellaiseen automaattiin, jossa on lifetime -öljyt, on hieman riskaabelia juuri noiden kiertoon mahdollisesti irtoavien kokkareiden vuoksi. Esim BMW on ohjeistanut (mm. ZF:n ja GM:n automaatteja koskien), että uutta öljyä saa käyttää vain pinnan tason säätöön jos pinta on pudonnut. Ja jos laatikko joudutaan korjaustöissä avaamaan, niin vanha öljy pitäisi kaataa takaisin!
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/transfund1.pdf sivulta 7, 2. kappale
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/transfund1.pdf sivulta 7, 2. kappale
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Tuota ongelmaa ei ole jos öljyt vaihdetaan säännöllisestin. 200tkm ajettuun laatikkoon on turha enää öljyjä vaihdella, tuho on melko varmaa.riikomi kirjoitti:Öljynvaihto sellaiseen automaattiin, jossa on lifetime -öljyt, on hieman riskaabelia juuri noiden kiertoon mahdollisesti irtoavien kokkareiden vuoksi. Esim BMW on ohjeistanut (mm. ZF:n ja GM:n automaatteja koskien), että uutta öljyä saa käyttää vain pinnan tason säätöön jos pinta on pudonnut. Ja jos laatikko joudutaan korjaustöissä avaamaan, niin vanha öljy pitäisi kaataa takaisin!
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/transfund1.pdf sivulta 7, 2. kappale
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
No, eihän se kuitenkaan nyt ihan näin mene käytännössä. Itsellä tai kaveripiirissäkään ei ole ollut mitään ongelmia öljynvaihdon jälkeen vaikka ZF:n öljypohjassa "ikiöljyistä" puhutaankin. Mahdollisuushan aina on, että laatikko halvaantuu öljynvaihdon jälkeen, mutta niinhän se voi tehdä vanhoillakin öljyillä. Ei muuta kuin uudet öljyt vaan laatikkoon.Foordson kirjoitti: Tuota ongelmaa ei ole jos öljyt vaihdetaan säännöllisestin. 200tkm ajettuun laatikkoon on turha enää öljyjä vaihdella, tuho on melko varmaa.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Moni on kuitenkin joutunut vaikeuksiin öljynvaihdon jälkeen muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen - ei toki läheskään kaikki. Luulisi että bemarikin mieluummin myisi uudet öljyt kuin kaataisi vanhat takaisin.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Dodii, pidetään topici ylhäällä. Ei S-Max vaan Mondeon puolesta. huomenna auto menee automaattilootan öljynvaihtoon vaikka on "ikiöljyt". syystä että vaihteisto tahmaa ja itselläni teki pari kertaa sen ettei pistänyt kolmosvaihdetta pesään kuin vasta pienen hetken jälkeen ja "pamahtamalla".
katsotaan miten pojjan käy että jäikö tämä mondeon elinkaari minun hyppysissä tähän vai miten käy. toivottavasti ei, auto meinaan vastaa 9/10 osaltaan semmoista kun olin vailla. yksi pisteen pudotus kun ei kulje pyhällä hengellä vaan mokoma juo diisseliä.
katsotaan miten pojjan käy että jäikö tämä mondeon elinkaari minun hyppysissä tähän vai miten käy. toivottavasti ei, auto meinaan vastaa 9/10 osaltaan semmoista kun olin vailla. yksi pisteen pudotus kun ei kulje pyhällä hengellä vaan mokoma juo diisseliä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Mikäs laatikko tuossa mondeossa on JATCO? vai joku Foordin oma?
Ei "ikiöljyä" ole olemassakaan.
Ainakin CD4E:n vaihdot pehmenivät ja satunnaisesti esiintynyt hento värinä turbiinin lukittuessa poistui kokonaan öljynvaihdon jälkeen.
Tällöin oli mittarissa ~200tkm öljynvaihdon jälkeen ajettu noin 50tkm ilman värinöitä ja öljyt vaihdettu vielä pari kertaa.
Tuosta bemarin käyttämästä GM:n laatikosta on liikkunut juttuja että öljynvaihto on tukkinut venttiileitä ei se tietenkään muillakaan mahdotonta ole.
Useilla valmistajilla mainitaan että loota on SealedForLife, mutta on lisätty huomautus että jos autoa aikoo käyttää yli 10vuotta/200tkm tulisi laatikkoöljyt vaihtaa tietyin väliajoin.
10 vuotta/200tkm lienee se auton valmistajan määrittämä "elinikä".
Pistä tulokset paraniko loota öljynvaihdon jälkeen.
Ei "ikiöljyä" ole olemassakaan.
Ainakin CD4E:n vaihdot pehmenivät ja satunnaisesti esiintynyt hento värinä turbiinin lukittuessa poistui kokonaan öljynvaihdon jälkeen.
Tällöin oli mittarissa ~200tkm öljynvaihdon jälkeen ajettu noin 50tkm ilman värinöitä ja öljyt vaihdettu vielä pari kertaa.
Tuosta bemarin käyttämästä GM:n laatikosta on liikkunut juttuja että öljynvaihto on tukkinut venttiileitä ei se tietenkään muillakaan mahdotonta ole.
Useilla valmistajilla mainitaan että loota on SealedForLife, mutta on lisätty huomautus että jos autoa aikoo käyttää yli 10vuotta/200tkm tulisi laatikkoöljyt vaihtaa tietyin väliajoin.
10 vuotta/200tkm lienee se auton valmistajan määrittämä "elinikä".
Pistä tulokset paraniko loota öljynvaihdon jälkeen.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Öljyt vaihdettu.
herran jumala, vaihtoivatko he koko lootan samalla kun auto on niin erillainen ajaa, pelkästään paremmassa mielessä. vastaa kaasuun herkemmin ja vaihdot tapahtuu nätisti ilman ylimääräisiä töksähdyksiä tai ikuisuudelta tuntuvaa viivettä.
oli kuullemma niin kamalaa tavaraa siellä sisällä että suosittelivat vielä kerran vaihtamaan öljyt jotta se kökkö-öljy saataisiin vielä paremmin pois sieltä. en varmaan parin viikon päästä rahatilanteeseen vedoten pysty, mutta kesään mennessä varmasti vaihdatutan.
seuranta jatkukoon siis. päivittelen jos jotain muuta omituista ilmenee kuin hyvää ajoa.
Vaihdoin otsikon vastaamaan nyt S-Maxia ja mondeota kun näitä mokomia tässä nyt on huudeltu. Toivottavasti helpottaa tulevaisuudessa kanssa tovereitamme ja jopa satunnaisia googlaajia. 8)
herran jumala, vaihtoivatko he koko lootan samalla kun auto on niin erillainen ajaa, pelkästään paremmassa mielessä. vastaa kaasuun herkemmin ja vaihdot tapahtuu nätisti ilman ylimääräisiä töksähdyksiä tai ikuisuudelta tuntuvaa viivettä.
oli kuullemma niin kamalaa tavaraa siellä sisällä että suosittelivat vielä kerran vaihtamaan öljyt jotta se kökkö-öljy saataisiin vielä paremmin pois sieltä. en varmaan parin viikon päästä rahatilanteeseen vedoten pysty, mutta kesään mennessä varmasti vaihdatutan.
seuranta jatkukoon siis. päivittelen jos jotain muuta omituista ilmenee kuin hyvää ajoa.
Vaihdoin otsikon vastaamaan nyt S-Maxia ja mondeota kun näitä mokomia tässä nyt on huudeltu. Toivottavasti helpottaa tulevaisuudessa kanssa tovereitamme ja jopa satunnaisia googlaajia. 8)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Vaihtoivakko koko määrän vaiko sen 4litraa laatikosta?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Jos öljyt on menneet huonoon kuntoon, niin siihen on jokin syy joka ei öljyjä vaihtamalla korjaannu....
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
jep, viisi litraa vaihtui öljyä. pitäisi perehtyä vähäsen että onko tuota laatikkoa mahdollista huuhdella kuten muistaakseni mersu, bmw ja volvo ainakin tekevät. eli kierrättävät laatikon läpi öljyä niin pitkään että tulee täysin oikean väristä. jopa heilläkin on "lifetime" öljyt niissä laitteissaemax kirjoitti:Vaihtoivakko koko määrän vaiko sen 4litraa laatikosta?

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
S40:ssä vissiin samaa askia kuin fordeissa? Ainakin niis on samaa konetta.
Volvolta oli tosiaan ohjeet että lauhduttajalta letkut irti ja vaihtaa siitä "lennosta" uudet öljyt laatikkoon. Meinasin tehdä omaanikin niin, mutta säikähdin litrahintaa, joten vaihdoin vain sen 4l mikä tuli propusta pihalle. Mulla siis 4 vaihteinen, sulla dieselissä on varmaan 5vaihteinen.
Eipä mulla tuos ongelmia oo ollu, aattelin vaan vaihtaa ennenkö niitä tulee. Pitää vaihtaa vielä toistamiseen kunhan lompsa antaa taas myören. 210tkm+ kuitenkin mittarissa eikä edellisiä merkintöjä vaihdosta.
Volvolta oli tosiaan ohjeet että lauhduttajalta letkut irti ja vaihtaa siitä "lennosta" uudet öljyt laatikkoon. Meinasin tehdä omaanikin niin, mutta säikähdin litrahintaa, joten vaihdoin vain sen 4l mikä tuli propusta pihalle. Mulla siis 4 vaihteinen, sulla dieselissä on varmaan 5vaihteinen.
Eipä mulla tuos ongelmia oo ollu, aattelin vaan vaihtaa ennenkö niitä tulee. Pitää vaihtaa vielä toistamiseen kunhan lompsa antaa taas myören. 210tkm+ kuitenkin mittarissa eikä edellisiä merkintöjä vaihdosta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Kai se on enemmän siitä miltä se vanha öljy näyttää. japseissa oli minulla ihan perus propusta vanhat pois ja uudet tilalle asenteella tehty ja ei niissä ollut yhdessäkään vikaa koko aikana, eikä laatikon toiminta muuttunut kuin aavistuksen siellä vaihtovälin loppupäässä. tosin kun minulla oli jotain ihan hirveää paskaa se öljy mikä ulos tuli niin suosittelivat lämpimästi että vaihtaisin vielä kerran että tulisi vielä enempi sitä huonoa muhjua pois.emax kirjoitti:S40:ssä vissiin samaa askia kuin fordeissa? Ainakin niis on samaa konetta.
Volvolta oli tosiaan ohjeet että lauhduttajalta letkut irti ja vaihtaa siitä "lennosta" uudet öljyt laatikkoon. Meinasin tehdä omaanikin niin, mutta säikähdin litrahintaa, joten vaihdoin vain sen 4l mikä tuli propusta pihalle. Mulla siis 4 vaihteinen, sulla dieselissä on varmaan 5vaihteinen.
Eipä mulla tuos ongelmia oo ollu, aattelin vaan vaihtaa ennenkö niitä tulee. Pitää vaihtaa vielä toistamiseen kunhan lompsa antaa taas myören. 210tkm+ kuitenkin mittarissa eikä edellisiä merkintöjä vaihdosta.
vaikka itse olisin ollut sen huuhtelemisen kannalla. tarkastin kuitin vielä niin muistin määrän väärin, kuusi litraa oli vanhaa öljyä tullut ulos, eli vielä olisi pari litraa sitä kuraa siellä sisällä.. tosin nyt sekoittuneena hyvään öljyyn.

sen yhden vaihtokerran vielä kärsin merkkihuollossa mutta sitten teen vaihtohuollon itse.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Ihanko tosissasi meinaat, ettei automaattilaatikon öljyt kulu ja vanhene??riikomi kirjoitti:Jos öljyt on menneet huonoon kuntoon, niin siihen on jokin syy joka ei öljyjä vaihtamalla korjaannu....

Riippuu tietenkin paljonko öljyillä on ajettu 60tkm olisi sopiva vaihtoväli jos aikoo autoa pitää pitempään eikä vaihda öljyjä huuhtelemalla.
Mikäli vaihtaa autoa aktiivisesti niin * niitä sitten vaihtelee tuskin se silloin omassa käytössä laukeaa...
Onhan näitäkin ollut että lämmönvaihtimesta tihkuu/suorastaan vuotaa glykoolia laatikkoon joka pilaa turbiinin.
Notta jos ne oireet palaavat kohtapuoliin kannattaa tuo selvittää.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL