1,6 zetec jakopää
1,6 zetec jakopää
uusi foordin omistaja ilmoittautuu joukkoonne . eli tuli tuommonen vm2000 focus laitettua 1,6:nen ajettu 220t ja jakopää remontti alkas olemaan ajankohtanen. elikkäs on tullut ite laitettua aiempiin japsi autoihin mitsut, hondat yms nuo jakopäät, mutta onkos tässä focuksen jakoremontissa jotain huomioitavaa joka poikkeaa muista autoista ? oulussa eräältä korjaamolta kysyin hintaa operaatiolle niin jakohihnasarjan vaihto osineen n.320e ja ei kuulemma sisällä vesipumppua, koska ei ole saman hihnan alla. eli kannattaako vesipumppu vaihtaa samassa ? itse kyllä taidan tehä tämän operaation niin kaikki vinkit ja ohjeet on enemmän kuin tervetulleita. onkos tuossa olikos se nyt alfamer tai joku tämmönen kirja, jota motonet myy niin ohjeita jakopään vaihtoon ? Öljyhän tällekkin yksilölle maistuu ja ei näytä olevan harvinaista mitä olen googlelta kysellyt... onko jotain vinkkejä tähän ? tulpat vaihoin männä viikolla niin 3 tulpaa oikeen hyvät mutta yhessä tulpassa karstaa sekä männän päällä myös. ilmeisesti männänrengas jumissa ? saisko sitä jotenki lioteltua irti ? foorti käskee laittamaan 5w30 ölppää mutta onko kokemuksia mitä moottori tykkää jos kokeilee eri öljyä ?
olettako tohtineet ajaa noin pitkään kuin huolto-opas kertoo eli 150 000 / 10v kumpi saavutetaan ensin ? jotenkin pelottaa noin pitkät ajat. eikös tämä 1,6 ole Zetec- SE ja 1,8 pelkkä zetec ? kun kertoo eri hihnan vaihto ajat noille ?
olettako tohtineet ajaa noin pitkään kuin huolto-opas kertoo eli 150 000 / 10v kumpi saavutetaan ensin ? jotenkin pelottaa noin pitkät ajat. eikös tämä 1,6 ole Zetec- SE ja 1,8 pelkkä zetec ? kun kertoo eri hihnan vaihto ajat noille ?
Re: 1,6 zetec jakopää
Kyllä noista alfamerin kirjoista pääsee ihan hyvin selville mitä kuuluu tehä ja saa ajotuksen kohillee. Ainoana huonona puolena pidän niissä sitä et kaikki kuvat ei ol ihan tarkkoja ja kuvissa on puhtaita moottoreita joka oma ei varmasti ole. Ite suosittelen vaihtamaan vesipumpun samalla. Opelissa ainakin menee pumppu aikast pian rikki pelkän hihnanvaihdon jälkeen. Ei ol välttämättä männärengas jumissa voi olla myös venttiilinvarren kumit loppuun käytetty. Ja tosta öljystä sen verran et suosittelen lämpimästi Ford 5w30 5L kannu, öljyä siinä on pesuainetta mukana joka putsaa öljykanavia ja hydraulisia nostimia. Tosta tulpasta sen verran et voi olla myös tulppa pimiänä tai muuten hiukan heikko jolloin saattaa myös karstottaa sen. Vois olla ennen jakopään remppaa hyvä mitata puristukset ja ohivuodot. Samalla kertaa sitten tarvittaessa tekee kansi rempan. Ite en noihin huolto-oppaiden suosituksiin luota vaihto välinä oon pitäny 60 000km tuli se sitten vuodessa tai parissa täyteen ja joka kerralla vesipumppu samalla varmistamaan ettei se ainakaan sano sopparia irti. Toki pidempikin voisi olla ajotyylistä riippuen. Huomioitavaa on et hommaa työhön sopivat työkalut ennakkoon.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Re: 1,6 zetec jakopää
Omassa rotiskossa ekan kerran vaihdettu viisi vuotiaana 155tkm kohdilla ja tokan kerran seittemän vuoden välillä about 290tkm kohdilla, eli kaí se jokusen kilometrin kestää... Vesipumpun voi toki vaihtaa erikseenkin, mutta järkevää se on vaihtaa siinä samalla kun muistaakseni vesipumpun hihnapyörän/ muut suojamuovit joutuu anyway irroittamaan jakopään rempan yhteydessä. Valeon pumppu motonetistä jotain 40e eli ei paha.
PS. Jakopään vaihto on helppo homma Alfamerin neuvoja noudattaen jos tietää mitä tekee, mutta jos homma menee vituiks niin se on sit venttiilit vääränä sen jälkeen. Eli tämä moottori on sitä mallia, mikä ottaa kipiää jos on jako sekasin. Nimim. "Kokemusta on"
PS. Jakopään vaihto on helppo homma Alfamerin neuvoja noudattaen jos tietää mitä tekee, mutta jos homma menee vituiks niin se on sit venttiilit vääränä sen jälkeen. Eli tämä moottori on sitä mallia, mikä ottaa kipiää jos on jako sekasin. Nimim. "Kokemusta on"

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: 1,6 zetec jakopää
Kiitoksia nopeista vastauksista. Tartteeko tähän sitten jotain erikoistyökaluja?
Semmonen tuli tässsä mieleen niin kun samalla aattelin tuon apulaitehihnan vaihtaa niin kannattaako sitä kiristin juttua vaihtaa ? Näky olevan noin 70e se.. jakohihnaksi lienee hyvä merkki gates? Tietää tilailla oikiat/tarvittavat osat.
Semmonen tuli tässsä mieleen niin kun samalla aattelin tuon apulaitehihnan vaihtaa niin kannattaako sitä kiristin juttua vaihtaa ? Näky olevan noin 70e se.. jakohihnaksi lienee hyvä merkki gates? Tietää tilailla oikiat/tarvittavat osat.
Re: 1,6 zetec jakopää
Tarvii "erikois"työkaluja. Tai siis lukitussetin.Ton näkönen setti, jonka voi korvata 5mm lattaraudalla ja 40mm pitkällä pultilla, muistaakseni M8. Haynes:n ohjeiden mukaan se pultin tarkka pituus olis 38,5mm.
Itse en sitä apulaitehihnan kiristintä vaihtais vielä, se kun on niin helposti vaihdettavissa kuitenkin. Uusi apulaitehihna kuitenkin on hieman lyhyempi kuin se mikä siellä nyt on pyörinyt. Hammashihnasarjaksi kannattaa valita joku tunnettu valmistaja kuten Gates, Contitech, SKF... Ja se vesipumppu kannattaa vaihtaa kun sen vaihto on ikävämpää jälkikäteen.
Muutamia pointtereita: Venttiilikoppaa irroittaessasi käytä malttia ja kärsivällisyyttä. Se halkee pultinreikien ympäriltä suht selvästi, jos on hikoilua tai vuotoa havaittu niin, ehkä sijoitus uuteen tiivisteeseenkin olis paikallaan. Toiseksi kun rupeet ajoitusta laittaa kohilleen niin sen 5mm lattaraudan/lukitustyökalun ja kannen väliin ei jää yhtään rakoa. Jos lattaraudan ja kannen/laakeripukkien väliin jää rako, on nokat puol kierrosta väärässä kohtaa.
Kampiakselin pultin kiristysmomentti oli muistaakseni 60Nm+90°(varmista!). Ton 60Nm uskaltaa vääntää sitä kampiakselin lukituspulttia vasten vielä, asteita ei. Itse olen sen pyssyllä tiukannu kulmaan ja ei oo 1/2" mopo riittänyt. Muuten toi zetecin jakopää on yks kivoimpia. Ainakin täysin eri maata kun VAG-johdannaiset
Itse en sitä apulaitehihnan kiristintä vaihtais vielä, se kun on niin helposti vaihdettavissa kuitenkin. Uusi apulaitehihna kuitenkin on hieman lyhyempi kuin se mikä siellä nyt on pyörinyt. Hammashihnasarjaksi kannattaa valita joku tunnettu valmistaja kuten Gates, Contitech, SKF... Ja se vesipumppu kannattaa vaihtaa kun sen vaihto on ikävämpää jälkikäteen.
Muutamia pointtereita: Venttiilikoppaa irroittaessasi käytä malttia ja kärsivällisyyttä. Se halkee pultinreikien ympäriltä suht selvästi, jos on hikoilua tai vuotoa havaittu niin, ehkä sijoitus uuteen tiivisteeseenkin olis paikallaan. Toiseksi kun rupeet ajoitusta laittaa kohilleen niin sen 5mm lattaraudan/lukitustyökalun ja kannen väliin ei jää yhtään rakoa. Jos lattaraudan ja kannen/laakeripukkien väliin jää rako, on nokat puol kierrosta väärässä kohtaa.
Kampiakselin pultin kiristysmomentti oli muistaakseni 60Nm+90°(varmista!). Ton 60Nm uskaltaa vääntää sitä kampiakselin lukituspulttia vasten vielä, asteita ei. Itse olen sen pyssyllä tiukannu kulmaan ja ei oo 1/2" mopo riittänyt. Muuten toi zetecin jakopää on yks kivoimpia. Ainakin täysin eri maata kun VAG-johdannaiset

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1,6 zetec jakopää
Eiköhän näillä alkuun päästä! Kiitoksia tosipaljon nopeista vastauksista. Saapi kertoa lisää niksejä jos löytyy niin saapi muutki lueskella sitte. Mitenkäs tuo öljy homma vielä niin pitääkö se olla tuota fordin 5w30 jota motonetissä noin30e/5l? Vai käviskö esim valvoline 5w30 tai mobilin 5w30? Tuntuu tätä fordin logolla varustetussa kannussa olevaa syövän kohtuu paljon.
Re: 1,6 zetec jakopää
Onko apulaitehihnan kiristin rikki? Jos vinkumisen takia meinaat vaihtaa, niin oman kokemuksen mukaan se johtuu kuluneesta välipyörän tai kiristimen pyörän laakerista, itse kiristin tuntuu olevan lujaa tekoa. Voithan sä laittaa sitä valvolinen yli 100tkm ajetuille moottoreille suositeltua, hyvin se mulla pysyi sisällä aikoinaan...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: 1,6 zetec jakopää
Paljon hyvää asiaa yhdessä ketjussa ja otsikkokin paikallaan! Hyvä!
öljynvaihdossa Engine Flush- aineita ja ennenkaikkea kovaa ajoa... Öljynsyönti pieneni merkittävästi, mutta ei poistunut kokonaan...
Meidän autossa (sama moottori) on nyt sisällä Valvoline MaxLife 5w30 - samasta syystä päätin kokeilla. Eroa on öljynkulutuksessa, mutta ei paljoa; ehkä noin 20 % vähemmän kuluu.lat3ks1 kirjoitti:Vai käviskö esim valvoline 5w30 tai mobilin 5w30? Tuntuu tätä fordin logolla varustetussa kannussa olevaa syövän kohtuu paljon.
Kokeilin paloöljyllä liottamista (tulpan reiästä männän päälle, koneen pyörittelyä käsin ja odottelua),lat3ks1 kirjoitti:ilmeisesti männänrengas jumissa ? saisko sitä jotenki lioteltua irti ?
öljynvaihdossa Engine Flush- aineita ja ennenkaikkea kovaa ajoa... Öljynsyönti pieneni merkittävästi, mutta ei poistunut kokonaan...
Noiden mukana tulee myös uusi kampiakselin pulttimösjöö kirjoitti:Hammashihnasarjaksi kannattaa valita joku tunnettu valmistaja kuten Gates, Contitech, SKF...
Mun korjausoppaassa lukee 40 Nm + 90 astetta.lat3ks1 kirjoitti:Kampiakselin pultin kiristysmomentti oli muistaakseni 60Nm+90°(varmista!).
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
Ei ole erikoisemmin rikki. Tosiaan kylmänä kun starttaa niin semmonen ihme kitkutus/nirskunta kuuluu vähä aikaa. Nyt syksyllä rapakelilläku vähäkään enempää vettä tiellä niin hyytyy ja heräsi kaamean hihnan vinkumisen ja hajun kans. Mutta tuota ongelmaa ei ole ollut kun pakkaset tuli. Onko nuo laakerit erikseen vaihdettavissa? Muistasko joku kokoja tai numeroita jolla löytyisi uudet ? Ihan hyvin itelläki voi nuo laakerit olla menossa.tuomaz kirjoitti:Onko apulaitehihnan kiristin rikki? Jos vinkumisen takia meinaat vaihtaa, niin oman kokemuksen mukaan se johtuu kuluneesta välipyörän tai kiristimen pyörän laakerista, itse kiristin tuntuu olevan lujaa tekoa. Voithan sä laittaa sitä valvolinen yli 100tkm ajetuille moottoreille suositeltua, hyvin se mulla pysyi sisällä aikoinaan...
semmonen vielä että onko minkälainen homma vaihtaa nuo venttiilivarren kumit? Jos vaikka auttas öljyn syöntiin.
Re: 1,6 zetec jakopää
On jotkut hurjat noihin pelkkiä laakereita vaihtanut, ite ostin suosiolla kokonaan rullat. Maksaa jotain pari kymppiä kipale. Hihnankiristimen rullaa ei myyty ilman kiristinlaitetta kun kysyin niin piti eBaysta tilata se pelkkä rulla..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: 1,6 zetec jakopää
- Terveen koneen kuuluukin syödä öljyä, ~3% tai alle öljyä:poltettuun polttoaineeseen on mun mielestä vielä hyväksyttävääyritäedes kirjoitti:Kokeilin paloöljyllä liottamista (tulpan reiästä männän päälle, koneen pyörittelyä käsin ja odottelua),
öljynvaihdossa Engine Flush- aineita ja ennenkaikkea kovaa ajoa... Öljynsyönti pieneni merkittävästi, mutta ei poistunut kokonaan...
Mun korjausoppaassa lukee 40 Nm + 90 astetta.[/quote]lat3ks1 kirjoitti:Kampiakselin pultin kiristysmomentti oli muistaakseni 60Nm+90°(varmista!).
- Jotain sellasta

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1,6 zetec jakopää
Yhtä hyvin on zetecci toiminu 5-40W:llä.foorti käskee laittamaan 5w30 ölppää mutta onko kokemuksia mitä moottori tykkää jos kokeilee eri öljyä ?
Joo, ekalla kertaa tuli 10v täyteen ja tokalla kertaa vähän vajaa 150 tkm. Aiemmassa zetecissä vaihtoväli 120 tkm / 5 v.olettako tohtineet ajaa noin pitkään kuin huolto-opas kertoo eli 150 000 / 10v kumpi saavutetaan ensin ? jotenkin pelottaa noin pitkät ajat. eikös tämä 1,6 ole Zetec- SE ja 1,8 pelkkä zetec ? kun kertoo eri hihnan vaihto ajat noille ?
Joo samalla vaihtoon vaan niin on mukavampi ajella. Tosin vanhempaan Zeteciin tuli kestotesti ja alkuperäinen pumppu kesti ~340 tkm ja jakopään rullatkin kesti kahden hihnanvaihtovälin.Valeon pumppu motonetistä jotain 40e eli ei paha. Opelissa ainakin menee pumppu aikast pian rikki pelkän hihnanvaihdon jälkeen.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Re: 1,6 zetec jakopää
Mistäkä näissä zetekissä tietää että onko S vai SE jne ? Oma on 1.6 ja vm 2000 jakohihna vaihettu 2010/140tkm ja nyt 224tkm niin jos tämä on tuon pitemmän vaihtovälin moottori niin eihän tässä vielä kovin kiirus oo vaihtaa.
Re: 1,6 zetec jakopää
Zetec SE ja S on sama asia, kun se on Focuksessa oleva 1.6 tilavuuksinen kone. Focuksen Mk 1:n 1.8 ja 2.0 bensakoneet ovat vanhempaa Zetec E-sarjaa. Mutta 1.6 on siis aina uudempi Sigma (SE/S) ja vaihtoväli se pitempi.lat3ks1 kirjoitti:Mistäkä näissä zetekissä tietää että onko S vai SE jne
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
Kellään tietoa saako mistään uusia männänrenkaita tähän moottoriin ja jos saa niin onkohan minkä hintasia ?
Re: 1,6 zetec jakopää
Originaalirenkaista en tiedä, mutta ainakin Geotze:n renkaita pitäisi saada varaosaliikkeestä tilaamalla noin 100 €.
Tai sitten vaikka nuo.
Tai sitten vaikka nuo.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
No eipä pahan hintaset. Mitenkä lie saapiko tässä alakautta otettua mäntiä pois ilman että kantta irrottaa ?yritäedes kirjoitti:Originaalirenkaista en tiedä, mutta ainakin Geotze:n renkaita pitäisi saada varaosaliikkeestä tilaamalla noin 100 €.
Tai sitten vaikka nuo.
Re: 1,6 zetec jakopää
Itellä myös jakopään vaihto edessä -99 zetec bensa-focukseen. Onko kellään tietoa, mistä johtuu jakopään kohdalta tuleva ulina noin 2000-2300 kierroksilla? Aika kova ääni, mutta ei kuitenkaan joka kerta kuulu.
Re: 1,6 zetec jakopää
Jos tarkoitat mäntien ottamista pois alakautta kampiakselin ollessa paikoillaan, niin ei onnistu - ja vielä vähemmän takaisin laittaminen.lat3ks1 kirjoitti: Mitenkä lie saapiko tässä alakautta otettua mäntiä pois ilman että kantta irrottaa ?
Ei sitä tuon perusteella kukaan osaa arvata.depvi kirjoitti:Itellä myös jakopään vaihto edessä -99 zetec bensa-focukseen. Onko kellään tietoa, mistä johtuu jakopään kohdalta tuleva ulina noin 2000-2300 kierroksilla? Aika kova ääni, mutta ei kuitenkaan joka kerta kuulu.

Todennäköisesti se on moniurahihna/sen kiristinrullat/joku apulaitteista...
MUTTA jos se tulee jakopään kannen sisältä, on olemassa vaara, että hammashihnan kiristin on laukeamassa - ja se ei tiedä hyvää. Paljonko kiristimellä on ajettu - vai onko peräti vielä alkuperäinen?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
Huomasin, että noita kiristinlaitteen rullia on ilmestynyt näihin verkkokauppoihin. Esim. http://www.topautoosat.fi/bta-7168113.html Puolalaista valmistetta tuo BTA, arvaan.tuomaz kirjoitti:Hihnankiristimen rullaa ei myyty ilman kiristinlaitetta kun kysyin niin piti eBaysta tilata se pelkkä rulla..
Durateciin sopivaa rullaa löytyy myös.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
Juu maailmalta tilaamalla noita saa, siihen aikaan kun omaani ekan kerran ostelin niin mulla ei ollut välineitä netissä maksamiseen vaan tavara piti saada kässiä vastaan suoraan lapaan 

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: 1,6 zetec jakopää
Jos tarkoitat mäntien ottamista pois alakautta kampiakselin ollessa paikoillaan, niin ei onnistu - ja vielä vähemmän takaisin laittaminen.[yritäedes kirjoitti:
Eipä muuten ylipäänsä mäntiä saa pois alakautta, vaikka ottaisi kampiakselinkin pois, ainakaan ehjinä. Ja kampiakselin irroittaminen moottori paikoillaan ei muutenkaan ole ihan yksinkertainen juttu, jos nyt ylipäänsä edes onnistuu.
Re: 1,6 zetec jakopää
Ei sitä tuon perusteella kukaan osaa arvata.depvi kirjoitti:Itellä myös jakopään vaihto edessä -99 zetec bensa-focukseen. Onko kellään tietoa, mistä johtuu jakopään kohdalta tuleva ulina noin 2000-2300 kierroksilla? Aika kova ääni, mutta ei kuitenkaan joka kerta kuulu.

Todennäköisesti se on moniurahihna/sen kiristinrullat/joku apulaitteista...
MUTTA jos se tulee jakopään kannen sisältä, on olemassa vaara, että hammashihnan kiristin on laukeamassa - ja se ei tiedä hyvää. Paljonko kiristimellä on ajettu - vai onko peräti vielä alkuperäinen?[/quote]
Ei pienintäkään tietoa, koska vaihdettu vai onko koskaan. Yli 300 tkm mittarissa. Remontti on edessä ensi viikolla, motonetista käyn hakemassa jakohihnasarjan ja vesipumpun. Eikös tuo mainitsemasi kiristin tule kuitenkin noissa jakohihnasarjoissa mukana?

Re: 1,6 zetec jakopää
On se siellä mukana. Ja samalla kun moniurahihna otetaan edestä pois tieltä, voi sen ja kiristys- ja välirullan kunnon tarkastaa ja vaihtaa tarvitessa uuteen. Ja etsiä väljää tai takertelua muistakin apulaitteista.depvi kirjoitti:Eikös tuo mainitsemasi kiristin tule kuitenkin noissa jakohihnasarjoissa mukana?
Ajele varovasti remonttiin asti - tai ei lainkaan, jos ei ole pakko.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,6 zetec jakopää
Kiitos neuvoista! Valitettavasti pitää vielä muutamat reissut heittää ennen remppaa. Toivotaan että kestääyritäedes kirjoitti: On se siellä mukana. Ja samalla kun moniurahihna otetaan edestä pois tieltä, voi sen ja kiristys- ja välirullan kunnon tarkastaa ja vaihtaa tarvitessa uuteen. Ja etsiä väljää tai takertelua muistakin apulaitteista.
Ajele varovasti remonttiin asti - tai ei lainkaan, jos ei ole pakko.
