Kovalla pakkasella (-25C) kone hörähtää ja sammuu, toisella tai kolmannella yrittämällä jää käyntiin, mutta tyhjäkäyntikierrokset jäävät 800rpm.
Tyhjäkäynti kuulostaa liian alhaiselta, kaasua lisäämällä "oikean" kuuloinen tyhjäkäynti on noin 1000-1100 rpm kylmänä.
Kabiiniin koneen ääni (800rpmssä kylmänä) on jumputtava (oskilloi ikävästi). Ajosta vapaalle/ vaihdetta vaihdettaessa kierrokset tippuu hetkeksi 600 rmp kieppeille ja sitten nousee 1000 rpm. Koneen lämmetessä tyhjäkäynti pysyy 800 rpm pinnassa.
Tai siis lämpenee niin että lämpömittari ei vielä liikahda (alle 60C).
Lohkolämmintin on päällä (ja toimii) tunteja eli kone on jonkinverran lämmin. Ihan täysin kylmiltään en ole käynnistellyt...
Kiusallinen ongelma 2.0 Duratechin viileyden lisäksi. Kone ei lämpene kaupunkiajossa edes tunnin ajolla kuin 60-70 asteiseksi, vaikka maski on "teipattu" umpeen (ylä - ja alasäleikkö). Tämä lämpenemisongelma on ollut jo vuosia ja nyt on pahentunut.
Onko samanlaisia ongelmia ollut muilla 2.0 Duratecissä (Mondeo, S-max, Galaxy, ...)?
Viallinen termostaatti? (Onko koneessa termostatti joka on viallisena koko ajan auki?)
2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
Re: 2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
On toki mahdollista, että hehkutulppa olisi hajalla - se saattaisi näkyä testerillä.
Termostaatista sen verran, että sen voit itse helposti tarkistaa seuraavasti: Kun autolla on ajettu vähintään varttitunti maantienopeudella, aja tien sivuun ja koneen ollessa tyhjäkäynnillä kokeile onko syylärin yläosaan menevä letku lämmin. Jos letku on lämmin (ja lämpömittari näyttää alilämpöä), niin termostaatti vuotaa. Tai vaihtoehtoisesti asennat yläletkuun letkukiristimen ja seuraat lämpömittarin näyttämää ajon aikana.
Termostaatista sen verran, että sen voit itse helposti tarkistaa seuraavasti: Kun autolla on ajettu vähintään varttitunti maantienopeudella, aja tien sivuun ja koneen ollessa tyhjäkäynnillä kokeile onko syylärin yläosaan menevä letku lämmin. Jos letku on lämmin (ja lämpömittari näyttää alilämpöä), niin termostaatti vuotaa. Tai vaihtoehtoisesti asennat yläletkuun letkukiristimen ja seuraat lämpömittarin näyttämää ajon aikana.
Re: 2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
Kyseessä lienee 2.0 Duratorq eli diesel. Mulla käyttäyty aikonaan bensakone just tollai kun termari ei toiminu.
Vaihdoin uuden ja moottori lämpes + kabiini lämpes + kulutus laski paljon.
Vaihdoin uuden ja moottori lämpes + kabiini lämpes + kulutus laski paljon.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: 2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
2.0 Bensakone.
Edit: Netti tiesi että 2.0 Duratecissä (mm. Mondeo mk3) termostaattissa on korvakkeet, jotka rikkoutuvat ajan kuluessa ja termostatti jää auki.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... eplacement
Simo, mistä ostit termostaatin? Eesitläisessä Varaosat24.com olisi hintaan 46+ lähetyskulut. Kokemuksia ko toimittajasta?
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/1 ... 44989G1,33
Edit: Netti tiesi että 2.0 Duratecissä (mm. Mondeo mk3) termostaattissa on korvakkeet, jotka rikkoutuvat ajan kuluessa ja termostatti jää auki.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... eplacement
Simo, mistä ostit termostaatin? Eesitläisessä Varaosat24.com olisi hintaan 46+ lähetyskulut. Kokemuksia ko toimittajasta?
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/1 ... 44989G1,33
Viimeksi muokannut jannev, 23 Tammi 2014 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
Fordilta itteltää Tampereella. Se oli vm 2000 Zetec-E koneeseen, johon se oli helppo vaihtaa. Durateciinkin lyötyy
paljon vaihto-ohjeita ja keskustelua haulla.
Esim..
viewtopic.php?f=3&t=40276&hilit=mondeo+termostaatti
Sit jos termostaatin vaihto ei auta ni oma Duratec oli outo käytökseltään kans kylmänä. Kävin
päivittämässä uusimman moottoriohjelman ja ne ongelmat loppu siihen.
paljon vaihto-ohjeita ja keskustelua haulla.
Esim..
viewtopic.php?f=3&t=40276&hilit=mondeo+termostaatti
Sit jos termostaatin vaihto ei auta ni oma Duratec oli outo käytökseltään kans kylmänä. Kävin
päivittämässä uusimman moottoriohjelman ja ne ongelmat loppu siihen.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: 2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
Ihan asiallinen toimittaja. Muista rekisteröityä ennen tilaamista niin saat tuon alennuksen.jannev kirjoitti:Eesitläisessä Varaosat24.com olisi hintaan 46+ lähetyskulut. Kokemuksia ko toimittajasta?
Esim. tuolla sama termari myös.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex